Минуло п'ять років відтоді, як була проведена І Всеукраїнська конференція з питань навчання глухих в Україні. Конференція, ініціатором проведення якої було ЦП УТОГ, об'єднала в одну команду вчених, педагогів, голів обласних організацій УТОГ, працівників підприємств УТОГ і представників різних громадських організацій, яких хвилювало одне і головне питання - формування і становлення нечуючої особистості. Це питання продовжує бути актуальним і зараз. Не тому, що нічого чи мало було зроблено за п'ять років, ні, зроблено немало, просто час не стоїть на місці і людство (така його якість) вічно перебуває в пошуку нових методів, засобів, технологій для досягнення мети чи удосконалення. Якщо подумки пробігти відстань від теперішньої конференції до гої, першої, то можна побачити, образно кажучи, виникнення нового імпульсу в житті нечуючих - це формування і утворення ОНП, абревіатура якої розшифровується так: Об'єднання нечуючи
...
Читати далі »
|
У Грузії відбулась міжнародна конференція на тему "Роль жестової мови в освіті глухих". Ми вирішили скористатись моментом, щоб здійснити мандрівку їхньою чудовою країною, тому прилетіли до Кутаїсі на тиждень раніше, здійснили вояж по півдню Грузії, а вже наостанок побували у Тбілісі, де взяли участь у конференції.Цікаві факти із мандрівки по Грузії:- Яскраво помаранчеві плоди хурми на голих деревах. Вони тішать око у листопаді-грудні і чудово доповнюють картину кожної грузинської садиби. -Європейські автодороги. У Грузії зараз вони дуже активно будуються. Ми б сказали - повсюди. Це й зрозуміло: у цій гірській країні дороги - це основне. Не буде хороших доріг - не буде туристів, а це заледве не головне джерело доходу для країни та її громадян. -У Грузії ви не зустрінете інспекторів ДАІ. Їх тут просто немає. За порядком на дорогах стежить відеообладнання, і про ц
...
Читати далі »
|
Спецшколы-интернаты для глухих и слабослышащих детей в Украине являются звеном единой государственной системы образования и обладают своей материальной базой, кадровым педагогическим потенциалом. На базе таких учебных учреждений проводится научный эксперимент по улучшению учебно-воспитательной работы с детьми, лишенными слуха. Основное содержание образования неслышащих школьников характеризуется двумя направлениями: 1)глухие и слабослышащие дети получают обязательный общеобразовательный минимум; 2)в течение определенного учебного процесса у них происходит формирование словесной речи. Как ни странно, отечественная сурдопедагогика отрицает, что дактильно-жестовый язык - основное средство общения неслышащих, без которого искусственно затягивается срок овладения ими словесной речью. Выпускники украинских спецшкол-интернатов оказываются в условиях, мало способствующих их адаптации в окружающем мире, поскольку в ма
...
Читати далі »
|
У 1979 році я брала участь у конференції для батьків глухих дітей, яка проходила в Москві. На той час мала трьох маленьких дітей з вадами слуху, різними ступенями розвитку і сприймання... Сама слабочуюча, я була зацікавлена в тому, що я, як мати, можу дати своїм дітям. Звичайно, ця робота - навчання і виховання глухих дітей повинна проводитися разом із спеціалістами: сурдопедагогами, логопедами. Весь час свою роботу з дітьми я проводила самотужки. Щось вичитувала у спеціальній літературі, щось використовувала із досвіду інших. Вбирала в себе те, що можна було віддати своїм дітям. На сьогоднішній нашій конференції виступали спеціалісти з навчання дітей з вадами слуху. Дякую, що виступали спеціалісти по слухопротезуванню. Це дуже цікаво. Звичайно, багато було виступів з приводу того, що навчання нечуючих дітей повинно супроводжуватися жестовою мовою. Я це підтримую. І підтримую той факт, що навчання і виховання дітей по
...
Читати далі »
|
"... Слухомовна реабілітація необхідна,як повітря, необхідна всім людям з вадамислуху в тій чи іншій формі. її треба всемірнота наполегливо розвивати, не шкодуючи нісил, ні часу, ні коштів. Майбутнє відплатитьсторицею”. Ю. Соколов, НДІО ім.О.Коломийченка Хочу поділитися з вами досвідом того, як ми, слабочуючі, використовуємо залишки слуху, вчимося чути, розмовляти, спілкуватися. Я, наприклад, втратила слух за декілька місяців до початку занять в першому класі. В сім'ї на той час було не до мене. Пригадується перший клас. Посадили мене за передостанню парту. Вчителька щось говорить, а я не розумію. Відправили до лікаря і приголомшив невтішний висновок - велика втрата слуху через захворювання на грип. Розпач мами: "Що ж тепер робити?”. Спасибі всім моїм сільським вчителям за те, що вчили, що не порадили віддати в школу д
...
Читати далі »
|
В газеті "Наше життя” №18 від 12 травня 2000 року в статті С.Гончарова "Розмовляючі губами” розповідається про те, що в одному із островів Північно-західного узбережжя Африки в кінці XV століття французькі та іспанські наймані солдати вперше зіткнулись зі способом спілкування жителів, які говорили губами. Парадокс складається в тому, що жителі не були нечуючими. Вони просто так відвикли слухати мову, що навіть не підозрювали, що звуковий метод спілкування можливий. Міміка губ островитян була настільки відточена і виразна, що її достатньо було для спілкування. Вимова, яка читається з губ, необхідна для нас, нечуючих. Немає потреби роз'яснювати, як це важливо для людей, які не мають можливості чути. Освіта нечуючих дітей мене, як голову Хмельницької облорганізації УТОГ, серйозно хвилює. Я сам нечуючий, володію словесною мовою, і дійсно розумію, що школа - основний щабель освіти. Тут дитина вивчає граматичну і синтаксичн
...
Читати далі »
|
Я родилась в семье позднооглохших. Моя мать - М.Д.Труханова-Радомская была одним из организаторов объединения глухих в Донецке, Почетным членом УТОГ, а отец - Я.М.Радомский большую часть своей жизни работал директором школ-интернатов для глухих детей в Донбассе и в Винницкой области. Он был удостоен звания "Отличник народного образования”. Я потеряла слух после перенесенного заболевания, когда мне еще не было года и постепенно полностью оглохла. Только благодаря родителям сумела сохранить речь и получить образование. Как они сумели это сделать, я увидела на примере воспитания ими моей младшей сестры Галины, потерявшей слух в два года. Хотя родители были глухие, дома пользовались только разговорной речью, чтобы мы не разучились говорить. Отец каждую свободную минуту усаживал нас возле себя и читал сказки, рассказывал что-нибудь, очень медленно и внятно, заставляя повторять за ним и объяснять смысл рассказанного. Методикой
...
Читати далі »
|
Хотелось бы поделиться опытом обучения в специальных школах для слабослышащих детей. Я обучалась в трех школах: в Киевской спецшколе-интернате для слабослышащих детей №9, в Феодосийской спецшколе-интернате для слабослышащих детей и в Московской школе №52, появившейся на базе школы №30 им.К.А.Микэльяна, была знакома с сурдопедагогом, использующим очень интересную методику работы с детьми с нарушениями слуха. И, естественно, у меня была возможность ознакомиться с некоторыми аспектами педагогической работы, сравнить результаты различных методик обучения и уровни реабилитации выпускников этих школ. На мой взгляд, у слабослышащих детей самая главная проблема - это недостаточно устойчивое и концентрированное внимание. Классы очень неоднородны по индивидуальным характеристикам учеников, даже если они подобраны по уровню остатков слуха. В одной группе, наряду с подготовленными и способными от природы учениками, могут находить
...
Читати далі »
|
Мне хочется поделиться опытом, приобретенным мной в процессе учебы в Винницком политехническом институте, где я получил высшее техническое образование. Еще в девятилетнем возрасте вследствие заболевания я утратил слух. Но, к счастью, природа дала нам возможность воспринимать примерно 90% окружающей информации с помощью зрения. Думаю, это помогло мне в своем развитии приблизиться к людям с нормальным слухом. С помощью зрения, используя чтение с губ, я научился общаться со слышащими. Первой в моей жизни школой была Песчанская спецшкола-интернат. Там, со слов моей мамы, программа обучения не соответствовала моему развитию, и из подготовительного класса я был переведен сразу во второй. Затем пришлось обучаться в Подкаменской и Кислякской спецшколах-интернатах. В 1971 г. после окончания Миргородской школы я поступил в Рыбинский авиационный техникум. В техникуме для меня новым было то, что обучение проходило в спецг
...
Читати далі »
|
Таким є гасло Міжнародного тижня глухих 2013 року. Він відзначається щороку в останній повний тиждень вересня (23-29 вересня 2013 року) і завершується Міжнародним днем глухих у неділю (29 вересня 2013 року).. 133 асоціації глухих - члени ВФГ (WFD), у цей тиждень організують заходи, марші, дебати, кампанії і мітинги, висвітлюючи на них свої нагальні питання прав нечуючої людини, на які мають звертати увагу місцеві органи влади й урядові установи, громадськість у цілому і мас-медіа. Тема рівності в суспільстві є наразі дуже нагальною і наболівшою, адже ми всі постійно з нею стикаємось! Світ має визнати видатні внески глухих у світовий розвиток і процвітання, наші особливі права людини і нашу готовність до майбутніх випробувань. Рівність для глухих - це визнання лінгвістичних, творчих, соціальних, політичних і культурних досягнень нечуючих, це визнання жестових мов і прав глухих людей у сві
...
Читати далі »
| |