Продовження - 8 частина. Початок статті дивитися тут: 7 частина
VIII. СВІТ П’ЯТИ ЧУТТІВ
Поети навчили нас, наскільки сповненою чудес є ніч; і ніч сліпоти теж має свої дива. Єдино безпросвітною темрявою є лише ніч незнання та нерозважливості. Ми відрізняємося — сліпі та зрячі — одне від одного, але не нашими органами чуттів, а тим, як ми з них користаємося, уявою та мужністю, з якою ми шукаємо мудрість за межами наших чуттів.
Важче навчити неуцтво мислити, ніж навчити розумну незрячу людину побачити велич Ніагарського водоспаду. Я ходила з людьми, очі яких повні світла, але вони не бачать нічого в дереві, морі та небі, нічого у вулицях міста, нічого у книг
... Читати далі »
Продовження - 7 частина. Початок статті дивитися тут: 6 частина
VII. ВІДНОСНА ЦІННІСТЬ ОРГАНІВ ЧУТТІВ
Якось я кілька днів не мала нюху та смаку. Це здавалося неймовірним — бути повністю відрізаним від запахів, вдихати повітря і не спостерігати жодного запаху. Відчуття було, напевне, схожим — хоча й меншою мірою — до того, як людина щойно втратила зір і не може не очікувати побачити світло знову, будь-якого дня, будь-якої хвилини. Я знала, що якось настане час і я знову матиму нюх. Однак, коли здивування розвіялося, на мене найшло таке відчуття самотності — глибоке, як повітря, міріади запахів якого я вдихала. Ті численні витончені втіхи, яких чуття нюху р
... Читати далі »
Продовження - 6 частина. Початок статті дивитися тут: 5 частина
VI. НЮХ. ГРІШНИЙ АНГЕЛ
З якоїсь нез’ясованої причини нюх не займає тієї високої позиції, на яку він заслуговує серед своїх сестер. У ньому є щось від грішного ангела. Коли він залицяється до нас пахощами лісів і зачаровує нас ароматами милих садів, то про це ми відверто зізнаємося в мовленні. Але коли він нас попереджає про щось згубне поблизу — до нього ставимося, неначе демон опанував ангелом і його відкидають до темряви кромішньої як покарання за вірну службу. Надзвичайно важко зберігати правдиву важливість слів, коли говорять про неупередженість людства, і мені важко дати такий опис своїх нюхових від
... Читати далі »
Продовження - 5 частина. Початок статті дивитися тут: 4 частина
V. ТОНШІ ВІБРАЦІЇ
Я вже говорила про численні струси та поштовхи, які щодня служать моїм дарам. Вищі й більші вібрації, які апелюють до моїх емоцій, — розмаїті й щедрі. Я прислухаюся з благоговінням до гуркоту грому і до приглушеної лавини звуку, коли море кидається на берег. І я люблю інструмент, який вловлює всі діапазони океану і випускає їх великими хвилями припливу, — багатоголосий оргáн. Якби музику можна було бачити, я могла б показати, куди йдуть ноти органа, тоді коли вони підіймаються й падають, забираються вище і вище, хитаються і гойдаються, то гучні і глибокі, то високі і штормові, тоді м&rs
... Читати далі »
Продовження - 4 частина. Початок статті дивитися тут: 3 частина
IV. СИЛА ДОТОРКУ
Кілька місяців тому в газеті, яка оголошувала про публікацію "Журналу для незрячих Матільди Зіглер", з’явився такий абзац:
"Багато віршів та оповідань необхідно не включати, бо вони мають справу з зором. Згадки про місячні промені, райдугу, світло зірок, хмари, а також гарні краєвиди не можна друкувати, бо вони слугують для того, щоб наголошувати на відчутті незрячого стосовно його фізичної вади".
Іншими словами, я не можу говорити про гарні особняки та сади, бо я бідна. Я не можу читати про Париж та Вест-Індію, бо я не можу відвідати їх у їхній просторовій реал
... Читати далі »
Продовження - 3 частина. Початок статті дивитися тут: 2 частина
III. РУКА ЛЮДСТВА
Подивіться у свій «Словник Століття» або — якщо ви незрячі — попросіть, щоб це зробив для вас ваш учитель, і дізнайтеся, скільки ідіом створено на ідеї руки і як багато слів побудовано від латинського кореня manus — достатньо слів, щоб назвати всі важливі справи життя. "Рука", з цитатами і складними словами, займає двадцять чотири колонки, вісім сторінок цього словника. Рука визначається як "орган чуття". Як бездоганно визначення підходить для мене, з обома значеннями слова "відчувати"! Рукою я можу вхопити і тримати все, що знайду у трьох
... Читати далі »
Продовження - 2 частина. Початок статті дивитися тут: 1 частина
II. РУКИ ІНШИХ
Тепло і захист руки відчуваються як рідна домівка для мене, яка завжди опиралася на неї з надією отримання допомоги та радості. Я прекрасно розумію, як Псалмоспівець може здійняти голос із силою та радістю, співаючи: "Я покладаю надію на Бога весь час, і Його рука триматиме мене, і я житиму у безпеці". У силі людської руки теж є щось божественне. Мені кажуть, що погляд коханих очей може хвилювати на відстані; але немає відстані у доторку коханої руки. Навіть листи, які я отримую —
Добрі листи, які видають глибоку історію серця,
У якій ми відчуваємо присутність руки.
Ц
... Читати далі »
Автобіографія Гелен Келлер (США) (1880-1968)— безсумнівно, є однією з найвидатніших біографічних пам’яток, коли-небудь виданих.— British Weekly.
Ця книга є людським записом, що являє собою надзвичайний інтерес, і ми вважаємо, не має аналогу в історії літератури.— Yorkshire Post.
Автобіографія Міс Келлер, гарно написана і повна практичної зацікавленості у всіх сторонах життя — літературній, художній та соціальній, є пам’яткою надзвичайної перемоги над фізичними вадами.— Times.
Ця книга — запис про чудесне. Ніхто не може читати її і не бути глибоко зворушеним терпінням і відданістю, які налагодили зв’язок сліпої, глухонімої дитини з людським життям,— і не сповнитися зачудуванням швидким розумінням, яке уможливило таке спілкування з зовнішнім світом.— Queen.
Вітаємо вас в онлайн-відеокурсі української жестової мови!
У зв’язку з новими змінами в освітній сфері та актуальною і нагальною потребою вивчити рідну мову глухих дітей відділ жестової мови і білінгвального навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України запускає онлайн-вивчення української жестової мови для : - вчителів, вихователів, обслуговуючого персоналу дитячих садків та спеціальних шкіл для дітей з порушеннями слуху, - чуючих батьків глухих дітей та членів їх сімей.
Також відеокурс буде корисним і для глухих осіб, які б хотіли вивчити лексику словесної мови у писемній формі.
У грудні 2015 року Україна ратифікувала основні міжнародні документи у сфері забезпечення прав дітей згідно зі світовими стандартами освіти, соціального захисту та охорони здоров’я. Передусім йдеться про статтю 24 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, в якій визначено обов’язок держави щодо реалізації інклюзивної моделі освіти, тобто створення такого предметно-просторового спеціального середовища, яке б дало можливість всім дітям бути рівними учасниками навчального процесу в єдиному освітньому просторі відповідно до їхніх особливостей, потреб та можливостей.
5 липня 2017 року президент України дав зелене світло такому навчанню в нашій державі, підписавши ухвалений 23 травня цього ж року закон "Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг". Відтепер
... Читати далі »