Криворізька спеціальна школа “Сузір`я” вже більше 80 років вчить дітей з порушеннями слуху та мовлення. Попри війну, викладачі продовжують проводити дистанційні заняття та підтримувати учнів.
У криворізькій школі “Сузір`я” навчають дітей з вадами слуху та мовлення. В закладі більше 160 учнів. Ольга, вчителька української мови, також має проблеми зі слухом. Вона зробила відкритий телеграм-канал, в якому записує відеоролики. В ньому ж проводить заняття з жестової мови для всіх бажаючих.
Ольга Біланова, вчителька жестової мови школи “Сузір’я”: “Вона вибрала, подивилася дуже багато зразків, вибрала найкраще для себе. Зробила те, що буде корисною для нашої школи”.
Особливу увагу у школі приділяють спорту. Зараз, коли навчання проходить дистанційно, вчителі залучають дітей до занять з фізкульту
... Читати далі »
Одним з основних напрямів діяльності ГО "Об'єднання нечуючих педагогів" є забезпечення якості освіти дітей з порушеннями слуху шляхом підвищення фахової майстерності вчителів і активного використання рідної мови глухих людей у навчально-виховному процесі закладів освіти. Законодавча підтримка цієї діяльності забезпечується державою.
Відеоролик розповідає про українську жестову мову:
1. Біланова Ольга Анатоліївна, членкиня ОНП, вчителька української жестової мови КЗО “Криворізька спеціальна школа “Сузір’я” ДОР: а) Привітання з учнями 4 класу за рекомендаціями НУШ (нової української школи);
б) Кінетична зарядка у 4 класі з метою покращення рухів рук і запам'ятовування дактильної абетки.
2. Іващенко Лаура Дмитрівна, членкиня О
... Читати далі »
Глуха дитина ніколи не буде чути. Однак люди, які її оточують, можуть вивчити жестову мову, щоби спілкуватися з нею. Так, наприклад, відбувається за кордоном: якщо в класі з’являється глуха дитина, решті дітей пропонують вивчати жестову мову як предмет на вибір серед іноземних. “І що ви думаєте? Здебільшого, діти надають перевагу саме національній жестовій. По-перше, їм цікаво, по-друге, вони та батьки знають, що професія перекладача жестової мови – престижна, і перекладачі багато заробляють”, – пояснює старша наукова співробітниця відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Наталія Адамюк. Наталія розповідає, як працювати з глухою дитиною в інклюзивному класі, не просто так. Вона також не чує. У неї це – спадкове порушення в 4-му поколінні. Ми
... Читати далі »
Ця школа є найвизначнішим закладом освіти, з найбагатшою історією та досвідом у навчанні дітей з порушеннями слуху на теренах всієї України, яка зробила значний внесок у розвиток вітчизняної сурдопедагогіки.
Час заснування школи сягає 1828 року, коли австрійський єпископ Ян Міхал Леонгард надав первісний капітал – 16000 флоринів. Завдяки цим коштам 4 жовтня 1830 року відкрився Галицький приватний інститут глухонімих Св.Трійці, у якому навчалися 10 вихованців.
Першим опікуном закладу був губернатор Галичини князь Лобковіц; першим директором (1830 - 1836 рр.) – о. Ян Гоффман; першим вчителем та вихователем – випускник Празького інституту глухонімих, чех Домінік Віхітіль.
З 1833 року Галицький заклад глухонімих розташувався у власній кам’яниці. Через її невідповідність до потреб виховного закладу її «замінили&raq
... Читати далі »
03 серпня 2020 року, у Київському фаховому коледжі прикладних наук відбулося підписання меморандуму про співпрацю між цим закладом вищої освіти та Хмельницькою спеціальною загальноосвітньою школою № 33. В урочистій обстановці Меморандум підписали директор коледжу, доктор технічних наук Г.В.Щуцька та директор школи, кандидат педагогічних наук, член ОНП Г.М.Воробель.
Головною метою цього Меморандуму є об’єднання зусиль у намірі створення сучасної платформи інклюзивної освіти для задоволення професійної самоідентифікації особистості, вільного доступу до професії, безперервного професійного розвитку, повноцінної самореалізації.
Крім авторитетної думки єдиного в Україні директора школи з порушеннями слуху Г.М.Воробель, ми дізналися також точку зору її колег — членів Об’єднання нечуючих педагогів, звернувшись до них з проханням дати відповідь лише на одне запитання: в чому плюси і мінуси дистанційної освіти?
Ольга Біланова, Криворізький ЗО "Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр "Сузір’я"
Карантин став справжнім викликом для освітньої та інших сфер життя. Утім, мусимо працювати в тих реаліях, які несе нам світ. Перш за все, варто усвідомити, що для дітей перехід на дистанційну форму навчання теж значний стрес, хоч і здається, що це все "дивні канікули".
З перших днів карантину для наших учнів на сайті закладу стали розміщувати завдання, які вони повинні були самостійно опрацювати (ці завдання розраховані на один тижде
... Читати далі »
Школа — це не ті дні, що минули, а ті, що запам’яталися на все життя. Жива робота вчителя і учня — це основна складова освітнього процесу.
На жаль, цей навчальний рік запам’ятається не звичною спільною роботою в класі, а пошуком шляхів передачі знань в умовах тривалого карантину через пандемію коронавірусу.
У березні 2020 року вчителі спеціальних шкіл України для дітей з порушеннями слуху прийняли виклик дистанційної освіти в умовах карантину. Спочатку це був мобільний додаток “Фейсбук” та групи у “Вайбері”. Потім ми зрозуміли, що потрібно вдосконалювати форми та методи дистанційної освіти для дітей з порушеннями слуху і почали створювати онлайн-уроки по 30 хвилин (коротко, змістовно, з 5-8 хвилинним поясненням теми). На цьому етапі ми зіштовхнулися з труднощами — це доступ до Інтернету, технічне забезпечення і моти
... Читати далі »
Демократизація громадської думки, гуманізація ставлення до людей з особливостями у розвитку, в тому числі і до глухих, стали невід’ємними ознаками на початку ХХІ століття в Україні, зумовили необхідність розгляду нового підходу до жестової мови глухих, підвищення її статусу, зміни ролі і місця жестової мови в освітньому процесі глухих в освітньому процесі системи спеціальних загальноосвітніх закладів (Н 90 і Н 91). Значна роль у цих важливих еволюційних процесах, хоч і з запізненням на кілька десятиріч, займають непересічні творчі постаті української сурдопедагогіки з числа практиків, котрі не стояли осторонь означених питань. До таких постатей можна сміливо віднести і представницю плеяди старшого покоління відомих київських сурдопедагогів, вчителя-математика, члена Об&r
... Читати далі »
Останній день навчального року. Цього разу він ине такий, як ми звикли. Але ми з оптимізмом дивимось у майбутнє і чекаємо зустірічі 1 вересня!
Сьогодні буде ще багато цікавого! Слідкуйте за оновленням!