Вівторок, 19.03.2024, 11:24
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

У сучасних умовах функціонування закладів спеціальної освіти для осіб з порушеннями слуху важлива роль відводиться організації роботи з підвищення професійної обізнаності і майстерності вчителів. Досвід організації гурткової роботи з опанування вищих рівнів жестомовної комунікативної компетентності педагогами налічує понад 3 роки. Важливість організації таких системних заходів безперечна, оскільки базується на використанні сучасних знань про УЖМ, її статус, місце, роль у навчальному процесі для глухих учнів. Жестова мова (ЖМ) – повноцінна природна система знаків рухами рук з використанням візуального каналу сприймання при передачі інформації глухим людям. 
Обіймаючи посаду вчителя ЖМ впродовж 8 років, я уважно спостерігала за контактами між глухими дітьми і сурдопедагогами та чуючими батьками, які їх виховують. У позаурочний час у школі та поза школою і велик ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 83 | Додав: Admin | Дата: 23.01.2023

“Українська жестова мова” - упровадження нового Державного стандарту в 5-6 класах Нової Української школи. Світлана КУЛЬБІДА, доктор педагогічних наук, професор відділу навчання жестової мови Інституту спецпедагогіки і психології ім.Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України.

Після презентації С.Кульбіди дивіться виступи українською жестовою мовою двох співаворок нового стандарту - Ольги БІЛАНОВОЇ, вчительки української жестової мови КЗО "Криворізька спеціальна школа "Сузір'я" Дніпропетровської обласної ради" та Лаури ІВАЩЕНКО, вчительки української жестової мови Хмельницької спеціальної загальноосвітньої школи №33.

Серпневі наради, 2022

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 197 | Додав: Admin | Дата: 31.08.2022

Гуманістичні позиції вивчення української жестової мови (УЖМ) у наш час супроводжується зміною соціальної ситуації розвитку в освітній сфері: зростанням ролі і поваги до носіїв мови, залученням до освітнього процесу вчителів з числа нечуючих, розумінням специфіки і впровадженням білінгвального навчання (БН) у застосуванні двох мов для учнів з порушеннями слуху (ПС), як основних замовників освітніх послуг і вважається однією з найзначущих психолого-педагогічних проблем сучасності спеціальної педагогіки. 
Для дитини, яка народжується глухою, або стає глухою в ранні роки перед придбанням мови існують перешкоди, які потрібно знати, розуміти і долати не втрачаючи дорогоцінний час. Більшість таких дітей мають природний інтелект, неушкоджений голосовий апарат, але вони не чують звичайного словесного розмовного мовлення, яку засвоює та використовує зазвичай легко, без зуси ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 38 | Додав: Admin | Дата: 15.03.2022

Розвиток дитини з порушеннями слуху, навчання робити перші кроки в сприйманні і розумінні інформації, виховати її здоровою і розумною, чесною, кмітливою, наполегливою і працьовитою, готовою до життєвих труднощів, допомогти їй набути життєвих компетентностей є надзвичайно чутливими питаннями у виборі одномовності чи двомовності. 
Кожна нечуюча дитина, незалежно від ступеня порушення слуху має право на двомовність, тобто на білінгвальність, що стосується володіння жестовою і словесною мовами (Н. Адамюк, О. Біланова, О. Бурлака, Г. Воробель, Т. Заяць, Н. Зборовська, Н. Іванюшева, С. Кульбіда, Л. Лещенко, Л. Луценко, О. Романовська, І. Чепчина та ін.). Двомовний підхід ґрунтується на почерговому використанні національної словесної та природної жестової мов, не просто вивчення двох мов, а забезпечення викладання навчальних дисциплін в двомовному режимі, причому зазвичай ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 44 | Додав: Admin | Дата: 06.07.2021

Розділ посібника розкриває теоретичний аспект застосування білінгвального підходу (українська жестова мова і українська мова) для спеціальних закладів (Н 90) і практичний аспект формування жестомовної комунікативної компетенції в умовах двомовності у 2 класі з предмету “Українська мова” на прикладі розуміння текстів за напрямами: “Дослідження особливостей тексту” (Орієнтовні вправи); “Дослідження видів текстів”. (Орієнтовні вправи); “Дослідження структури тексту”. (Орієнтовні вправи); “Удосконалення тексту”. (Орієнтовні вправи).
Набуття двомовних компентенцій з конкретними вміннями, навичками розроблено на основі програми Нової української школи (О.Савченко, 2018) і підручника “Українська мова” для 2 класу для спеціальних закладів загальної середньої освіти (H 90) (С.Кульбіда, 2019).
Нинішній ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 455 | Додав: Admin | Дата: 26.03.2020

Продовження 4 частина. Початок статті подивитися тут "3 частина"

Комп’ютерний тренажер або програмно-технічний комплекс “Видима мова” є сучасним допоміжним засобом візуалізації акустичних компонентів мовлення. Він перебирає на себе значну частину зусиль педагога, дозволяючи перевести в ігрову форму навчальні вправи. Цей комплекс є ефективним засобом формування мовлення, який трансформує вимовлені слова і звуки в образну анімовану графіку, доступну та цікаву для дитини. “Залучення” слухового і зорового сприймання є неодмінною умовою навчальної діяльності.
Програмно-технічний комплекс “Видима мова” задовольняє практично всі педагог ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 392 | Додав: Admin | Дата: 03.11.2019

Продовження 3 частина. Початок статті подивитися тут "2 частина"

3. Методико-дидактичні аспекти застосування технічних засобів навчання.
Сучасні технічні засоби навчання надають вчителю небачені раніше технічні можливості. Проте, ефективне використання цих пристроїв можливе лише за наявності відповідного дидактичного забезпечення та продуманої методики їх застосування.
Використання сучасних ТЗН на уроках залежить від обраної вчителем методики подачі навчального матеріалу. З іншого боку, різні види ТЗН по різному впливають на методику викладання. Отже, має місце взаємний вплив – загальної методики вивчення матеріалу на методику застосування ТЗ ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 344 | Додав: Admin | Дата: 03.11.2019

Продовження 2 частина. Початок статті подивитися тут "1 частина"

2. Використання технічних засобів навчання.
Використання сучасних технічних засобів навчання в спеціальних закладах для дітей з порушеннями слуху відіграє важливу роль для компенсації та корекції порушень їх розвитку. Це дозволяє підвищити ефективність корекційного навчання, прискорити процес підготовки учнів, попередити появу вторинних розладів.
Наявність нової сучасної апаратури змінює традиційні методи проведення уроку, форми викладу навчального матеріалу, характер керівництва пізнавальною та практичною діяльністю учнів з порушеннями слуху.
При використанні ТЗН від сур ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 325 | Додав: Admin | Дата: 03.11.2019

Забезпечення можливостей у здобутті якісної освіти дітьми з порушеннями слуху є актуальною проблемою в Україні. В умовах реформування освіти в нашій державі сьогодення вимагає перегляду питання щодо виховання та навчання дітей цієї категорії.
В наслідок стрімкого зростання науково-технічного прогресу кожні десять років у світі відбувається подвоєння обсягу наукових знань. Цей фактор викликає істотне збільшення кількості інформації, яка використовується у сфері навчання та її ускладнення. Виникає об’єктивна необхідність вдосконалення навчального процесу і підвищення його ефективності та якості. Важлива роль у вирішенні цієї проблеми належить технічним засобам навчання, які на сьогодні є одними з головних компонентів дидактичної системи. Від рівня їх розвитку та раціональної організації застосування значно залежать ефективність і результати навчання.
Сучасна о ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1296 | Додав: Admin | Дата: 03.11.2019

Продовження 4 частина. Початок статті подивитися тут "3 частина"

Що врахувати, коли добираємо види діяльності?
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності. Добір видів діяльності педагог здійснює, враховуючи мету заняття або уроку. Їх має бути достатньо для того, щоб діти не стомлювалися від одноманітності та мали можливість засвоювати матеріал у різні способи. Можуть знадобитися додаткові види роботи для тих, хто швидко впорався та для тих, хто має труднощі у засвоєнні. Знадоблят ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 317 | Додав: Admin | Дата: 26.09.2019

1 2 3 ... 11 12 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024