Поделюсь с Вами тем, какие сейчас школы есть у нас в России. В них тоже идет поиск новых путей, и мы тоже сталкиваемся с разными проблемами. В России сокращается численность спецшкол для глухих и слабослышащих детей. Например, в Москве работает очень интересная школа "Интеграция". В этой школе вместе учатся слышащие и глухие дети. И я этому очень рада. Почему? Слышащий ребенок пришел в 1 класс и начинает познавать мир. Он видит рядом глухого ребенка и воспринимает его как равного, учится общаться с ним. Я была в прошлом году в этой школе, когда только они начали решать эту проблему. Как быть, волновались учителя, ведь слышащие дети будут дразнить глухих, а глухой ребенок будет замыкаться в себе. Ничего подобного. Оказывается, слышащие дети воспринимают глухого как равного себе, они вместе ходят на уроки физкультуры и труда, а остальные предметы у них преподают отдельно. Прошло 2 года. Первого сентября мы с
...
Читати далі »
|
Обучение детей с нарушением слуха - процесс трудоемкий и длительный, требующий больших образовательных усилий. Отсутствие слуха влечет за собой потерю речи и следовательно, своеобразие развития всех психических функций. Поэтому специфика организации образовательной среды школы для детей с нарушением слуха - в беспрерывном поиске эффективных путей формирования речи неслышащих школьников, их личностном развитии, адаптации в обществе слышащих и неслышащих людей (с опорой на сохранный зрительный анализатор, звукоусиливающую аппаратуру, используя все виды речи как средства обучения). Как показал анализ литературных источников, выделяют следующие группы средовых ресурсов образовательной среды школы: -предметные - помещение, мебель, пособия, материалы - все составляющие учебно-методического обеспечения; -пространственные - рабочее место, класс, территория - все, что составляет окружение учащихся; -организацио
...
Читати далі »
|
По данным УТОГ на территории Украины работают 58 специальных общеобразовательных учреждений, где обучаются около 7552 учащихся с недостатками слуха. В Крыму их две: в Симферополе и в Феодосии. Кроме школьных предметов, учащихся обучают и рабочим профессиям, готовя к взрослой жизни. Учащиеся с нарушениями слуха получают в настоящее время более качественное среднее образование и стремятся овладеть профессиями, ранее закрытыми для них. Специальности, которые они получают, не всегда соответствуют их предпочтениям, возможностям и интересам. До 2004 года это были, в основном, рабочие профессии, указанные в существующем с 1966 года перечне профессий для людей с недостатками слуха, которые в настоящее время не соответствуют современному образованию и спросу на специалистов определенных профессий. В последнее время улучшилась ситуация с получением дальнейшего образования выпускниками специализированных общеобразовательных
...
Читати далі »
|
В останні роки у більшості розвинених країн, завдяки комп'ютерним та цифровим FМ-технологіям, з'явилась реальна можливість для створення і виробництва сучасних сурдотехнічних пристроїв і слухових апаратів. Сучасні прилади мають більш досконалі акустичні, експлуатаційні якості і зовнішній вигляд. Вони забезпечують інвалідам зі слуху реальну можливість ефективної інтеграції в суспільство - можливість навчатись разом з нормально чуючими людьми та отримувати допрофесійну і професійну підготовку. Враховуючи численні звернення до Фонду соціального захисту інвалідів та його відділень від спеціальних закладів освіти для дітей-інвалідів зі слуху щодо гострої потреби в сучасних сурдотехнічних засобах і слухових апаратах, а також з метою створення сприятливих умов для забезпечення допрофесійної та соціальної реабілітації учнів, Фондом розроблена "Програма допрофесійної та соціальної реабілітації дітей-інвалідів зі слуху шлях
...
Читати далі »
|
Процес гуманізації суспільних відносин значною мірою залежить від ставлення до дітей з особливими потребами, зокрема, до питань забезпечення якісної освіти і успішної соціалізації у громаді. Існує широкий спектр соціальних стандартів освіти, забезпечення рівних умов навчання. Серед них підготовка вчителів та створення відповідного навчального середовища є найбільш глобальними і поділяються на багато складових. При тому, що жестова мова глухих вже отримала законне визнання в Україні, як мова спілкування та навчання, ще далеко той момент, коли глухій людині вистачить однієї - рідної мови, для роботи та спілкування. Тому навчання усному, а головне, письмовому мовленню, забезпечення належного рівня грамотності лишається першочерговим завданням шкіл, де навчаються діти з вадами слуху. При цьому використовується "усний метод” навчання. Однак, методики та підручники, що там використовуються, прак
...
Читати далі »
|
Така галузь, як сурдопедагогіка, освіта людей з особливими потребами - глухими і слабочуючими - є специфічним "виробництвом”, "продукцією” якого є люди, які потребують в суспільстві особливої уваги і, я би сказала, надзвичайної обережності. Суспільство мусить потурбуватися про поміркованість різного роду змін у всіх вимірах: і по горизонталі, і по вертикалі. Велика відповідальність покладається і на науковців. На 1-й Всеукраїнській конференції з історії навчання глухих в Україні питання про освіту глухих дітей та дітей зі зниженим слухом розглядалося з різних боків: і із змісту навчання, і з методів та засобів, з організаційних завдань тощо. Йшлося про наболіле. Одна доповідь так і називалася "Про наболіле – відверто”, яку виголошено сурдопедагогом Галиною Савівною Швець, сурдопедагогом з великим стажем, до речі, випускницею нашого інституту попередніх років і знану всіма нами як славетну поетесу. Була прийнята
...
Читати далі »
|
Проблема входження глухих в соціальне середовище відноситься до найстаріших соціально-педагогічних проблем. Вона особливо актуалізувалася з виникненням спеціально організованого навчання і виховання глухих дітей. Щоб вирішити цю проблему, глухих дітей і стали навчати звукової словесної мови, яка є основним загальнолюдським засобом спілкування. Водночас виникла і проблема співіснування в умовах спеціальної школи цього засобу спілкування з міміко-жестикуляційною мовою глухих, яка є природною їх мовою. Спеціальні школи намагалися знайти шляхи вирішення проблеми включення глухих осіб в соціальне середовище. Як практичне завдання така проблема постала ще на початку XIX століття. Вперше вона була поставлена в Англії в 1819 році. В 1825 році ця ж ідея щодо інтеграції глухих в колектив чуючих була описана в роботі Даніеля. і, нарешті, в 1829 році відомий німецький сурдопедагог Гразер дав найбільш обгрунтовану теорію спіль
...
Читати далі »
|
Утвердження демократичних процесів в Україні потребує докорінних змін у галузі спеціальної освіти. Досягти успіху в реформуванні спеціальної школи допоможе ґрунтовне вивчення, об'єктивна оцінка, творче осмислення та впровадження кращих надбань спеціальної школи і корекційної педагогіки з метою оптимального поєднання традиційних та інноваційних технологій реабілітації вихованців шкіл-інтернатів, органічного зв'язку їх з педагогічним досвідом. Нині спеціальна освіта в Україні являє собою складну, розгалуджену і диференційовану систему корекційних закладів, реабілітаційних і медико-психологічних центрів, навчально-виховних комплексів, спеціальних класів при масових школах та ін. Водночас, у зв'язку зі зростанням кількості дітей з порушеннями психофізичного розвитку в різних регіонах країни, відсутністю необхідної кількості спеціальних (корекційних) закладів, кваліфікованих кадрів тощо, існуюч
...
Читати далі »
|
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку” №848 від 05.07.2004 співробітники Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України спільно з науковими працівниками Інституту спеціальної педагогіки АПН України, практичними працівниками розробили навчальні плани та програми для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. Результатом кропіткої праці є те, що 2005-2006 навчальний рік школи для дітей з вадами слуху розпочали за новими навчальними планами і програмами. Спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, працюють за оригінальними програмами і спеціальними підручниками, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Навчал
...
Читати далі »
|
Вища освітаПрийом на навчання осіб з вадами слуху здійснено в таких навчальних закладах: -Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут” (16 осіб, в тому числі 10 осіб - за напрямом підготовки "Комп'ютерні науки" та 6 осіб - за напрямом "Інженерна механіка”); -Національний педагогічний університет ім.М.П.Драгоманова (10 осіб - за напрямом підготовки "Педагогічна освіта”, спеціальність "Дефектологія”); -Київський національний університет технологій та дизайну (5 осіб - за напрямом підготовки "Економіка і підприємництво”); -Національна металургійна академія України (15 осіб - за напрямом підготовки "Економіка і підприємництво”); -Київський державний технікум легкої промисловості (15 осіб - за напрямом підготовки "Легка промисловість”, спеціальність "Швейне виробництво”). Корекційна освіта дітей з порушеннями слухуНині освіту в спеціально організ
...
Читати далі »
| |