П`ятниця, 27.12.2024, 21:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [139]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [192]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Січень » 25 » Мета – розвиток системи корекційної освіти
00:52
Мета – розвиток системи корекційної освіти
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку” №848 від 05.07.2004 співробітники Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України спільно з науковими працівниками Інституту спеціальної педагогіки АПН України, практичними працівниками розробили навчальні плани та програми для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. Результатом кропіткої праці є те, що 2005-2006 навчальний рік школи для дітей з вадами слуху розпочали за новими навчальними планами і програмами.
Спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, працюють за оригінальними програмами і спеціальними підручниками, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
Навчально-виховний процес у спеціальній школі здійснюється диференційовано з урахуванням структури дефекту, психофізичного стану, індивідуальних особливостей і можливостей учня.
У спеціальній школі залежно від виду проводяться корекційно-відновлювальні заняття з предметно-практичного навчання, лікувальної фізкультури, логопедії, ритміки, соціально-побутової та просторової орієнтації, розвитку слухового, зорового, дотикового сприйняття та комунікативної діяльності, формування вимови і мови з метою корекції первинних і вторинних порушень, розширення досвіду соціально-психологічної адаптації та трудової реабілітації. Така робота потребує впровадження особистісно орієнтованих програм навчання, розвитку та корекції, корекційно спрямованого індивідуального та диференційованого навчання, створення спеціальних підручників і навчальних посібників.
Програми з усіх предметів розроблено на основі Державного стандарту початкової освіти глухих дітей та дітей зі зниженим слухом та відповідних навчальних програм початкової загальноосвітньої школи з урахуванням специфічних особливостей сприймання і способів засвоєння навчального матеріалу глухими і зі зниженим слухом учнями цього віку.
Програми подано в таблицях, які мають 5 колонок. У 1 -й - нумерація тем програми; у 2-й - кількість годин на вивчення кожного розділу змісту; в 3-й - зміст навчального матеріалу; в 4-й - навчальні досягнення учнів з кожного розділу і окремих тем; у 5-й - основні напрямки корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати (в кінці колонки).
Новим та істотним компонентом змісту початкової освіти учнів з порушеннями слуху є включення до його складу цілеспрямованого корекційно-розвивального впливу, основні напрямки якого окреслено в останній колонці. В змісті цього компоненту відображено корекційно-розвивальну лінію кожного з предметів Державного стандарту початкової освіти дітей з порушенням слуху.
Розробляються інтегровані курси, які містять відомості про соціальну реабілітацію та адаптацію осіб з вадами слуху. З метою задоволення потреб хворих дітей у загальній освіті, соціальній допомозі і реабілітації створюються творчі колективи, до яких входять вчені-дефектологи, практичні працівники, методисти.
Так, за роки незалежної України були створені національні підручники для спеціальних навчальних закладів, авторами яких є наукові працівники Інституту спеціальної педагогіки АПН України (Засенко В.В., Борщевська Л.В., Літвінова В.В.), Національного педагогічного університету ім.М.Драгоманова (Гроза Е.П., Шеремет М.К., Колесник І.П., Луцько К.В., Фомічова Л.І., Малина Л.О.), практичні працівники.
Вперше розроблена програма для початкових класів шкіл для глухих дітей "Українська жестова мова” (автори Грищенко Є.С., Стьопкін В.В.), яка в даний час проходить апробацію. Автори здійснили велику пошукову роботу, намагалися врахувати наукові досягнення зарубіжних вчених, широко використовуючи досвід вітчизняних фахівців. У програмі закладено новий підхід до вивчення жестової мови глухих, як до самостійної розвиненої лінгвістичної системи і важливого засобу комунікативної діяльності глухих, їх успішної соціалізації. У зв'язку з цим учителі, які будуть викладати УЖМ, мають володіти відповідними методичними знаннями та навичками, вільно володіти українською жестовою мовою.
Поряд з цим ще гостро стоїть проблема забезпечення закладів освіти для дітей з вадами слуху навчально-методичною літературою. Ряд рукописів підручників, підготовлених авторськими колективами, схвалених комісією із спеціальної педагогіки, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, лежать у видавництвах і за браком коштів не видаються. Наприклад, "Математика” 3,4 клас, автори Мацько Н.Д., Ситник Д.В., "Розвиток мовлення" 1 клас, автор Гуменюк К.М., "Читанка” 1 клас, автор Борщевська Л.В.
Працівники Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України постійно беруть участь у пошуковій роботі та надають методичну допомогу науково-експериментальним майданчикам, зокрема, Одеської, Харківської шкіл-інтернатів для глухих дітей, Підкамінськоїшколи-інтернату для дітей зі зниже¬ним слухом, Львівської області.
Вдруге, спільно з Всеукраїнським товариством глухих, був проведений Всеукраїнський конкурс "Ерудит” серед випускників спеціальних шкіл-інтернатів для глухих та зі зниженим слухом, який викликав великий інтерес в учнівських і педагогічних колективах. Робота ця продовжується. Конкурс відбувається завдяки сприянню, безпосередньої участі Юрія Петровича Максименка, Ірини Іванівни Чепчиної, Володимира Михайловича Гончаренка. Для цих людей немає дрібниць. Вони вболівають за все: від розміщення учасників до проведення конкурсних турів. А переможці конкурсу, завдяки піклуванню Юрія Петровича, ще мають можливість на позаконкурсний вступ до вищих навчальних закладів.
Потребує свого вирішення і проблема підвищення фахового рівня вчителів-дефектологів. За незначним винятком, більшість інститутів післядипломної педагогічної освіти не мають відповідної бази, і, найголовніше, кваліфікованих наукових кадрів.
Слід зазначити, що Міністерство освіти і науки України вживає заходів щодо поліпшення роботи в закладах освіти для хворих дітей. Передбачено в наступному році виділення коштів на розвиток системи корекційноїосвіти, забезпечення цих закладів відповідними засобами навчання та корекції.

Несен Г.М., заступник директора Науково-методичного центру середньої освіти (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 920 | Додав: Admin | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024