Я причетна до справ сурдопедагогіки з 1953 року, після закінчення Московського педінституту, а може ще і раніше - з часів перебування серед вихованців моєї мами, яка теж віддала цій справі 25 років свого життя. Маючи сорокарічний стаж викладача Київського педінституту, я уболіваю за успіхи та невдачі нашої галузі. З власного досвіду ще раз переконалася, що в сурдопедагогіці успіхи можливі лише на основі спільної праці однодумців, лише в умовах творчості і пошуку.
Уважно прослухавши всіх виступаючих, я прийшла до висновку, що нам є чим пишатися, бо історія навчання глухих в Україні має багато цікавих сторінок. На одних з них описані історії сімей членів УТОГ, на інших - висвітлена самовіддана праця кількох поколінь сурдопедагогів, а деякі сторінки віддані переліку наукових досягнень у справі реалізації ідей раннього виховання глухих дітей, диференційованого навчання глухих і слабочуючих, втілення в практику використання
...
Читати далі »