Проблема входження глухих в соціальне середовище відноситься до найстаріших соціально-педагогічних проблем. Вона особливо актуалізувалася з виникненням спеціально організованого навчання і виховання глухих дітей. Щоб вирішити цю проблему, глухих дітей і стали навчати звукової словесної мови, яка є основним загальнолюдським засобом спілкування. Водночас виникла і проблема співіснування в умовах спеціальної школи цього засобу спілкування з міміко-жестикуляційною мовою глухих, яка є природною їх мовою. Спеціальні школи намагалися знайти шляхи вирішення проблеми включення глухих осіб в соціальне середовище. Як практичне завдання така проблема постала ще на початку XIX століття. Вперше вона була поставлена в Англії в 1819 році.
В 1825 році ця ж ідея щодо інтеграції глухих в колектив чуючих була описана в роботі Даніеля. і, нарешті, в 1829 році відомий німецький сурдопедагог Гразер дав найбільш обгрунтовану теорію спіль
...
Читати далі »