Субота, 20.04.2024, 14:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Січень » 22 » Освіта нечуючих: здобутки і проблеми
00:04
Освіта нечуючих: здобутки і проблеми
Вища освіта
Прийом на навчання осіб з вадами слуху здійснено в таких навчальних закладах:
-Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут” (16 осіб, в тому числі 10 осіб - за напрямом підготовки "Комп'ютерні науки" та 6 осіб - за напрямом "Інженерна механіка”);
-Національний педагогічний університет ім.М.П.Драгоманова (10 осіб - за напрямом підготовки "Педагогічна освіта”, спеціальність "Дефектологія”);
-Київський національний університет технологій та дизайну (5 осіб - за напрямом підготовки "Економіка і підприємництво”);
-Національна металургійна академія України (15 осіб - за напрямом підготовки "Економіка і підприємництво”);
-Київський державний технікум легкої промисловості (15 осіб - за напрямом підготовки "Легка промисловість”, спеціальність "Швейне виробництво”).

Корекційна освіта дітей з порушеннями слуху
Нині освіту в спеціально організованих умовах отримують 56,1 тис. дітей шкільного віку, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку. Для них функціонують 337 спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів та 60 спеціальних загальноосвітніх шкіл з подовженим днем, у тому числі 31 школа-інтернат для глухих дітей - 3,3 тис. чол. та 26 шкіл-інтернатів (шкіл) для дітей зі зниженим слухом - 3,2 тис. чол.
У зазначених навчальних закладах для глухих дітей та дітей зі зниженим слухом у дошкільних групах навчаються 350 дітей дошкільного віку та у підготовчих класах - 370 дітей.
Для забезпечення якісної освіти, медико-соціальної реабілітації, інтеграції в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, з урахуванням їх індивідуальних здібностей, інтересів і можливостей удосконалюється відповідне нормативно-правове забезпечення:
-23.04.2003 за №585 затверджена постанова Кабінету Міністрів України "Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку”;
-постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2005 №848 затверджено Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, що забезпечує нормативно-правові засади здобуття такими дітьми відповідної освіти, їх інтегрованого навчання, соціальної реабілітації;
-розроблено Типові навчальні плани для підготовчого, 1-12-х класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів усіх видів;
-отримали гриф "Затверджено Міністерством освіти і науки України” та видані навчальні програми для підготовчого - 1-го класів зазначених закладів;
-до кінця 2005 року будуть розроблені програми для 2-4-го класів;
-на часі розроблення підручників, методичних посібників.
У спеціальних навчальних закладах для нечуючих запроваджено вивчення жестової мови.
Для розроблення науково-методологічної основи кваліфікованого супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами, запровадження інтегрованого навчання з найбільшою для дітей-інвалідів користю Міністерством освіти і науки України проводиться науково-педагогічний експеримент "Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”.
Науково-пошукові дослідження з питань підвищення ефективності навчально-виховної, корекційно-розвиткової, лікувально-оздоровчої роботи, соціальної реабілітації дітей, які потребують корекції розвитку, успішно завершуються в Харківській, Одеській спеціальних загальноосвітніх школах-інтернатах для глухих дітей, продовжуються за науковим керівництвом Інституту спеціальної педагогіки АПН України у Підкамінській школі-інтернаті для дітей зі зниженим слухом Львівської області.
Заслуговує на увагу позитивний досвід співпраці з інтернатними закладами Харківщини Національного Технічного університету "Харківський політехнічний інститут” щодо розробки та апробації дистанційних курсів навчальних програм для дітей-інвалідів.
З 2003 року продовжується співпраця Харківського головного управління освіти і науки з організацією "Українська система дистанційного навчання” щодо реалізації проекту "Подолання соціальної ізоляції людей з вадами слуху через дистанційне навчання”, у якому беруть участь вихованці та педагогічні працівники харківських шкіл-інтернатів.
Головним управлінням освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації спільно з Дніпропетровською металургійною академією здійснюється комплексна програма сприяння дітям з порушеннями слуху "Нехай мене почує світ”. Завданням цієї програми є створення умов для продовження навчання випускниками спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів І-III ступенів на економічному факультеті згаданої академії для здобуття вищої освіти.

Проблемні питання
На даний час загальноосвітні навчальні заклади не мають належних фінансових ресурсів для утримання учнів (вихованців), спеціального забезпечення навчальио-виховного процесу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми-інвалідами. Це зумовлює слабкість матеріально-технічної бази закладів освіти, у тому числі - спеціальних для дітей з порушеннями слуху.
Зокрема, потребує заміни навчальне, технологічне, медичне обладнання, не вистачає спеціального обладнання, у тому числі засобів індивідуальної корекції, комп'ютерів та відповідного програмного забезпечення, підручників, наочно-дидактичних посібників тощо;
-недостатньо фінансуються наукові дослідження з питань удосконалення змісту освіти, форм і методів здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема, дітьми з складними вадами розвитку, у тому числі дітьми, у яких порушення слуху поєднуються з розумовою відсталістю, порушеннями опорно-рухового апарату;
-має місце недостатнє забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів педагогічними кадрами з відповідною освітою (з 19 тис. педагогічних працівників, які працюють з дітьми з порушеннями розвитку, тільки 4,3 тис. чол., або 23%, мають дефектологічну освіту).
Певні труднощі у розв'язанні проблем здобуття освіти дітьми з інвалідністю виникають через неузгодженість дій органів управління освітою з структурними підрозділами органів виконавчої влади.
Міністерство освіти і науки координує діяльність органів управління освіти і науки і передбачає вирішення зазначених питань шляхом належного фінансового, матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення процесу здобуття освіти дітьми, які потребують корекції розвитку, з урахуванням їх особливих освітніх потреб, пріоритетного видання спеціальної навчально-методичної літератури.

Корнієнко Я.П., перший заступник директора Департаменту загальної, середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 816 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024