Роз’яснення з питань, що надійшли до Секретаріату Кабінету Міністрів України за результатами проведення 03.12.2021р. Всеукраїнського онлайн-марафону “Комунікація-партнерство-відкритість”
1. Питання для оприлюднення відповідей на сайті Міністерства освіти і науки України Питання 1. Яким чином держава сприяє навчанню людей, які втратили зір, соціально-побутовому орієнтуванню, навчанню володінню шрифтом Брайля та користуванню сучасними технологіями? (Чернівецька обл.)
Питання 2. Що робиться, або що планується зробити у напрямку забезпечення середньою освітою мешканців психоневрологічних будинків інтернатів?
На кого і як розповсюджуються програми державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у тому числі і щодо доступної загальної середн
... Читати далі »
НОВОРІЧНЕ ПРИВІТАННЯ
президента Об'єднання нечуючих педагогів
Наталії Каменської
ЩАСЛИВОГО НОВОГО РОКУ!
Ось і ще один рік проминув, цілий рік! Його дні пролетіли як мить, залишивши в душі неоднозначне відчуття.
Ми не можемо назвати його легким і радісним, хоча були й приємні моменти, про які кожен з нас повинен з вдячністю згадати, проводжаючи старий рік.
Ми разом, дружно і згуртовано, подолали негативи, працюючи й ві
... Читати далі »
Продовження - 2 частина. Початок статті дивитися тут: 1 частина
Особливості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги)
59. У центрі забезпечується психолого-педагогічний супровід, надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога). Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) надаються в індивідуальній або груповій формі у вигляді занять та проводяться педагогічними працівниками центру:
- протягом дня (для вихованців дошкільних груп (у разі наявності дошкільного підрозділу) та для змінного контингенту);
- у другій половині дня (для учнів центру, крім занять в індивідуальній формі або коли проведення таких зан
... Читати далі »
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 221
(в редакції постанови від 03.11.2021, № 1132)
ПОЛОЖЕННЯ
про навчально-реабілітаційний центр
Загальна частина
1. Це Положення визначає організаційні засади діяльності навчально-реабілітаційних центрів (далі — центр).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
- змінний контингент — особи до 18 років з особливими освітніми потребами, які не здобувають освіту в центрі, але отримують у ньому реабілітаційні, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомогу);
- учні (вихованці) — особи з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в центрі;
- учні (вихованці) із складними порушеннями розвитку — особи з особ
... Читати далі »
Продовження - 2 частина. Початок статті дивитися тут: 1 частина
Організація освітнього процесу та оцінювання результатів
35. Освітній процес у спеціальній школі забезпечує дотримання державних стандартів повної загальної середньої освіти і спрямовується на розвиток особистості учня (вихованця), формування та застосування його компетентностей, має корекційну спрямованість та забезпечує засвоєння освітньої програми, розвиток здібностей та подальшу соціалізацію учнів (вихованців).
36. Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється на принципах забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі з урахуванням вікових особл
... Читати далі »
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019, № 221
(в редакції постанови від 03.11.2021, № 1132)
ПОЛОЖЕННЯ
про спеціальну школу
Загальна частина
1. Це Положення визначає організаційні засади діяльності спеціальних шкіл.
Терміни у цьому Положенні вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, Бюджетному кодексі України.
2. Спеціальна школа є закладом загальної середньої освіти, у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”
... Читати далі »
BiblioFan – новий сучасний книжковий простір для дітей.
BiblioFan наповнений креативними ідеями та любов'ю до літератури.
В BiblioFan діти подивляться на книги по-новому і справді полюблять їх!
Великим досягненням та чудовим творчим надбанням Літературної Академії BiblioFan є розкриття талантів та здібностей у дітей 9-14 років. Завдяки навчанню в Академії юними письменниками та ілюстраторами були створені авторські дитячі Казки. А завдяки дітям-акторам закадрового голосу з'явилась унікальна можливість прослухати Казки в аудіо-форматі.
Дитинство - час бурхливої творчості.
Тож підтримайте і свою дитину в її бажанні творити.
Діти у нашому просторі
• Стають більш освіченими та ерудованими ... Читати далі »
В умовах карантину нелегко не лише працювати, а й звітувати про свою роботу. І тут на допомогу приходять сучасні технології, які дають змогу здійснити все онлайн. За допомогою сервісу "Zoom конференція" Об’єднання нечуючих педагогів провело 26 жовтня 2021 року не лише вебінар з обміну досвідом дистанційного навчання, а й звітно-виборчі збори ОНП з голосуванням в чаті.
Після вступної частини, у якій виступила голова УТОГ І.І.Чепчина, розпочався безпосередньо вебінар, проведення якого профінансовано за рахунок підтримки Київської міської державної адміністрації.
З цікавою презентацією "Експериментальна робота зі спеціальними закладами для осіб з порушеннями слуху" виступила головна наукова співробітниця Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка
... Читати далі »
Тепер пропонуємо ознайомитися з розробкою відділу жестової мови Київського інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, про яку йдеться у доповіді "Довідник з української жестової мови. Частина перша. Займенники" міжнародного науково-практичного семінару "Перекладачі національних жестових мов та системи міжнародних жестів: Професійна підготовка та діяльність" (12 жовтня 2021 р.).
Розповідає членкиня ОНП, старша наукова співробітниця Київського інституту спеціальної педагогіки і психології ім.М.Ярмаченка Наталія Адамюк.