Головна » Архів матеріалів
Днями відзначає десятирічний ювілей спеціальний загальноосвітній навчально-виховний заклад “Школа-дитячий садок”, що у Хмельницькому. Це єдина у своєму роді школа на теренах України.
Передісторія її створення тісно пов`язана з ситуацією, яка склалася на той час у місцевій спеціальній освіті. За статистичними даними, по Хмельницькій області в 2000 році було зареєстровано 395 дітей з порушеннями слуху. Нечуючі дошкільнята в обласному центрі не отримували належної освітньої та реабілітаційної допомоги, а діти старшого віку їхали з Хмельницького в інші міста і жили в спецшколах-інтернатах. Це була дійсно проблема, яку треба вирішувати на державному рівні.
За допомогою місцевої влади та за ініціативи батьків глухих дітей вирішили змінити стандартний підхід до надання освітніх послуг дітям з порушеннями слуху і дати їм можливість отримувати освіту, не
...
Читати далі »
|
“Вчителю ти мій, істини шукач,
Виводь нашу юнь на просторий шлях,
Подаруй їй світ звуків та ідей,
Навчи жити в злагоді поміж всіх людей”.
(З Гімну Об`єднання нечуючих педагогів)
За сім років свого існування громадська організація “Об’єднання нечуючих педагогів” провела близько 30 одноденних зустрічей членів ОНП, але не завжди на них вистачало часу детально розглянути наболілі питання, запросити до слова провідних фахівців з профільних інститутів, надати глухим учителям та вихователям необхідну консультативну і методичну допомогу.
Саме тому у цьому році правління Об`єднання нечуючих педагогів ініціювало проведення триденного семінару. Для реалізації цього задуму була подана заявка на здобуття гранту Міжнародн
...
Читати далі »
|
Конституція України гарантує право кожного громадянина на доступність до якісної освіти. Це у повній мірі стосується й дітей з порушеннями слуху.
Спираючись на особистий досвід і знання, спробую окреслити своє бачення проблем навчально-виховного процесу у школах для дітей з порушеннями слуху і запропонувати шляхи їх вирішення; сподіваюсь, що мої пропозиції викличуть дискусію серед учителів, під час якої будуть підняті й інші питання та запропоновані шляхи їх вирішення. А проблем у нас багато!
Перш за все, це стан здоров’я дітей. На жаль, сьогодні мало зважають на його погіршення до критичного рівня (крім глухоти, діти мають по 2-3 патології). Тих, що мають тільки порушення слуху і збережений інтелект, - не більше 10 %. Однією з причин цього є погана екологія, збільшення захворювань, пов`язаних з нездоровим способом життя батьків, недостатнім доглядом м
...
Читати далі »
|
Громадська організація - “Об'єднання нечуючих педагогів” - утворилася 10 червня 2001 року за ініціативи вчителів з вадами слуху і за всебічної підтримки Українського товариства глухих.
Нечуючі педагоги, які працюють у спеціальних загальноосвітніх закладах, у своїй роботі зустрічаються з багатьма проблемами. Перш за все, це інформаційна ізоляція і, зумовлені природною вадою, перешкоди в отриманні нових знань при підвищенні кваліфікації і обміні досвідом роботи. Адже, на жаль, не в усіх педагогічних колективах з розумінням ставляться до вирішення цих проблем. У штаті більшості шкіл не передбачена посада перекладача-дактилолога, до обов'язків якого входило б надання допомоги нечуючим педагогам шляхом перекладу виступів на шкільних педагогічних радах, засіданнях методичних об'єднань, заняттях з підвищення кваліфікації тощо. Не секрет і те, що подекуди не
...
Читати далі »
|
Владимир Петрович Ковтун родился 5 октября 1946 года в Лебедине Сумской области. Отец Владимира Петровича работал директором районного ДК глухих, мама - медсестрой. Из троих детей в семье Володя был средним. Когда мальчику исполнилось 2 года, он тяжело заболел и потерял слух. Учиться пошел в Лебединскую школу-интернат для глухих детей, а после окончания 9-го класса его перевели в Новомиргородскую школу Кировоградской области, где он в 1966 году закончил 12 классов.
После школы Владимир Петрович начал работать обрубщиком на заводе им.Малышева, а параллельно продолжал получать образование в вечерней школе для глухих.
В 1969 году он закончил 15 классов и стал перед выбором, какую избрать профессию. С детства у него были очень хорошие художественные способности, он замечательно рисовал. Это и повлияло на его выбор. В 1971 году Владимир Петрович поступил в художественно-пр
...
Читати далі »
|
Поезд мчался в слякотную апрельскую ночь, а мы - большая группа киевлян, членов Объединения неслышащих педагогов - все никак не могли угомониться. Обмен новостями грозил затянуться до утра. Все, отбой! Ведь завтра у нас очень ранний подъем и напряженный день.
Как только сошли с поезда на еще темный перрон Хмельницкого вокзала, к нам подошла гостеприимная хозяйка - Галина Николаевна Воробель. Это по ее приглашению 31 марта Объединение неслышащих педагогов организовало свое выездное заседание в Хмельницком, на базе возглавляемой ею школы-детсада для детей с нарушениями слуха. Такое большое выездное заседание состоялось впервые за четыре года деятельности ОНП (участие небольших групп наших педагогов в Летних институтах Украинско-Канадского Альянса - не в счет).
К чести Галины Николаевны, она продумала все до мелочей: и город гостям показала, и на знаменитом рынке дала воз
...
Читати далі »
|
11-12 січня 2006 року у м.Біла Церква Київської області відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар “Жестова мова в системі освіти дітей з порушеннями слуху”.
Організатори семінару: Міністерство освіти і науки України, Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Українське товариство глухих, Навчально-методичний центр середньої освіти МОН України, Навчально-науковий центр профтехосвіти АПН України, Українсько-Канадський Альянс для глухих та слабочуючих.
Серед 117 учасників - науковці, керівники і викладачі закладів I-IV ступеня акредитації, директори і сурдопедагоги загальноосвітніх шкіл для осіб з порушеннями слуху з різних регіонів України, сурдоперекладачі, вчителі жестової мови, члени Асоціації нечуючих педагогів, вихователі, аспіранти, колеги з Білорусі, що надали нашо
...
Читати далі »
|
Як ми вже повідомляли, 4 червня відбулась чергова зустріч членів Об'єднання нечучих педагогів (ОНП), У цей день Українське товариство глухих відзначало 71 річницю з дня свого заснування. У Об'єднання вчителів теж було свято - 1 червня минуло три роки від того дня, як нечуючі педагоги вперше зібралися разом і прийняли рішення про створення своєї організації.
Іменинників привітали голова глухих П.Максименко і зарубіжні гості: перший президент Московської Асоціації глухих учителів М.А.Євсеєва (Росія) та професор Коледжу Грента МакЮена М.Родда (Канада).
Втім, не тільки ця скромна дата була темою для розмови на червневій зустрічі членів ОНП. Питань і проблем, які хвилюють нечуючих педагогів, було багато. Найважлівші з них - це підсумки роботи, здійсненої членами ОНП за час її діяльності, і проблеми, які потребують свого вирішення. Ко-тко подаємо перелік найважливіши
...
Читати далі »
|
Першого вересня школи для дітей з вадами слуху розпочнуть роботу, враховуючи зміни, внесені прийняттям нового важливого документу - Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів України” від 15.06.2004р., який спрямований на подальше поліпшення становища осіб з інвалідністю. Зокрема, у статті 23 цього Закону зазначається, що держава визнала дактильно-жестову мову не лише засобом міжособового спілкування, а й засобом навчання інвалідів з вадами слуху. Таким чином, на державному рівні змінилося ставлення до жестової мови глухих людей.
Ще в 1931 році видатний вчений-психолог Л.С.Виготський визнав жестову мову дійсною мовою і “не тому, що вона легша, а тому, що є справжньою мовою в усьому багатстві її функціонального значення”.
За останні роки до Міністерства освіти і науки України, до Товариства глухих надійшли численні листи нечуючих
...
Читати далі »
|
Именно так, перефразируя известное изречение, можно высказать основное впечатление от очередной встречи Объединения неслышащих педагогов, которая, как мы уже сообщали, состоялась 26 августа в столичной спецшколе №6 для глухих детей. Даже организаторы этой встречи не ожидали, что она получится такой насыщенной и богатой информацией.
Начало было положено с экскурсии по школьному музею. Более чем столетняя история школы №6 - богатейшая информация к выводам и размышлениям. Помогала всем полнее узнать историю своей знаменитой школы общественный директор музея Е.С.Грищенко.
Официальная часть встречи членов ОНП началась с минуты памяти профессора Национального педагогического университета имени М.П.Драгоманова Н.Ф.Засенко, которую большинство собравшихся по праву считают своим учителем и наставником. По-особому прозвучали стихи Наталии Федоровны, посвященные началу учебного
...
Читати далі »
| |