Досвід використання жестової мови на уроках з глухими учнями загальноосвітньої спеціальної школи описано на мовному матеріалі. Переконливо доведені переваги застосування жестової мови як інформативної цінності при поясненні, уточненні, розрізненні понять, виразів, речень.
Дослідження Адамюк Н.Б., Кульбіди С.В., Марчук Т.Ф., Муць В.К., Ремажевської В.М. стверджують, що жестова мова, яка співіснує зі словесною, відіграє важливу роль у житті глухих, їхній когнітивній і комунікативній діяльності. Виявлено, що глухі учні всіх вікових категорій запам’ятовують жести краще, ніж слова. В довготривалій пам’яті глухих утворюються складні системи, в яких відтворюється процес взаємодії словесної і жестової мов, до того ж поступово встановлюються тісні зв’язки між значенням слова і жестом. Практика засвідчила, що якщо слова, що виражають моральні якості л
...
Читати далі »