Субота, 27.04.2024, 00:53
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

Забезпечення сучасного рівня навчання дітей з вадами слуху тісно пов'язане з комп'ютерними технологіями, які є значним резервом інтелектуального та творчого розвитку дитини.
Комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” створена для дітей, котрі мають порушення слуху, батьків, які бажають вивчити українську дактильну абетку, щоб мати можливість з раннього дитинства спілкуватися зі своєю дитиною та розвивати її здібності, а також для усіх бажаючих вивчити українську дактильну абетку.
Створюючи комп'ютерну програму “Українська дактильна абетка”, автори намагались:
1) надати можливість розвитку дитини з порушеним слухом, формувати у неї впевненість у своїх силах;
2) забезпечити доступний зміст, розвивальний характер навчання нечуючої дитини;
3) забезпечити принцип індивідуального підходу до кожної дитини; ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 982 | Додав: Admin | Дата: 19.10.2015

Існує мова, що обділена увагою не тільки лінгвістів, а і суспільством в цілому, якою, між тим, користуються мільйони людей - це мова жестів глухих. Кількість тих, хто постійно користується жестовою мовою, досягає приблизно 1.5% від загальної чисельності населення. Наприклад, у США кількість людей, які використовують жестову мову, складає від 500 тис. до 2 млн, За даними Бюро Перепису, яке займається підрахуванням мовних меншин, американська жестова мова (АSL – Аmerican Sign Language) є найпоширенішою мовною меншиною у США після “великої четвірки”: іспанської, італійської, німецької, французької.
Для світу глухих жестова мова - це особливе мислення, яке передається від покоління до покоління, це одна з центральних складових культури світу глухих.
Офіційне визнання жестова мова почала одержувати лише нещодавно. Ставлення до неї в різних країнах з б ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 911 | Додав: Admin | Дата: 15.10.2015

Вивчення досвіду роботи спеціальних загальноосвітніх шкіл показало, що значний відсоток дітей з порушеннями слуху має комбіновані дефекти - порушення слуху і затримку психічного розвитку, порушення слуху і розумову відсталість, які часто розпізнаються тільки під час навчання в школі.
Поєднання глухоти з розумовою відсталістю - явище складне і багатопланове. В такому поєднанні кожний дефект зберігає свої особливості, але відбувається не просте складання симптомів, а виникає нова складна структура дефекту. Проте розвиток цих дітей підпорядкований загальним закономірностям і детермінований як внутрішніми, так і зовнішніми передумовами, він відбувається поетапно, етапи змінюються у певній послідовності, але перебіг цього процесу у кожної категорії має свої особливості. Врахування цих особливостей у диференційованому навчально-виховному процесі забезпечує ефективність реаліз ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 864 | Додав: Admin | Дата: 07.10.2015

Темою статті є “Жестова мова в системі освіти нечуючих”, яка на широкий загал виноситься вперше і це не випадково, оскільки останнім часом питання застосування, використання цієї мови широко обговорюється. Ст.23 Закону України від 15.06.2004 року зазначає, що дактильно-жестова мова є не тільки засобом міжособистісного спілкування, а й засобом навчання осіб з вадами слуху.
Це вже означає реформу в сурдопедагогіці, оскільки вся система навчання нечуючих в Україні протягом тривалого часу існувала під гаслом заборони використання жестової мови як такої. Але попри заборони вона існувала, існує і буде існувати, бо є нечуючі, її носії. Правда, останні десять років ми стали говорити про те, що жестову мову в навчанні нечуючих можна використовувати як допоміжний засіб. В яких ситуаціях, в якому обсязі, в яких рамках можна було її застосовувати ніде не регламентувалос ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1491 | Додав: Admin | Дата: 20.09.2015

Представники теорії “тотальної комунікації” ще в далекому минулому, безумовно, мали рацію, запропонувавши навчання глухих дітей не лише словесної, а й жестової мови. Теоретики прийшли до висновку, що раннє використання дитиною жестової мови сприятиме як загальному, так і лінгвістичному її розвитку. І цим принциповим положенням слід керуватися при вирішенні методичних проблем, пов'язаних з використанням жестової мови у спілкуванні з глухими дітьми та в їхньому дошкільному й шкільному навчанні.
Адже мета виховання й навчання мусить полягати в гармонійному індивідуальному розвитку дитини. І, як зазначив шведський вчений Хюльнхерс, “для глухих мета полягає в тому, щоб дозволити їм розвиватися своїм шляхом. Вони ніколи не будуть чути, і ми не повинні примушувати їх грати роль, яка робить їх “нещасними чуючи ми”...
Безумовно, для того, ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1255 | Додав: Admin | Дата: 25.08.2015

Проведення науково-практичного семінару з актуальної теми “Жестова мова в системі освіти дітей з порушенням слуху”, вважаємо, є велінням часу і повинно стати покликом перебудови у системі навчання дітей з порушеннями слуху в дошкільних і шкільних навчальних закладах. Дуже прикро, що в Україні досі дебатується питання про статус та місце жестової мови в житті глухих, в тому числі, в системі освіти нечуючих дітей. Чому в Україні не визнається жестова мова, яка є основним засобом міжособистісного спілкування глухих, як окремої лінгвістичної мови?! Чому до шкіл глухих дітей досі з ВУЗів потрапляють педагогічні кадри з мінімальним обсягом знань про жестову мову, недостатнім рівнем володіння навичками рідної мови глухих? Чому жестова мова не знайшла належного місця у системі спеціальної освіти сьогодні і до цього часу трактують її як “міміко-жестикуляційне мовленн ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1168 | Додав: Admin | Дата: 21.08.2015

Працюючи в спеціалізованій загальноосвітній школі-інтернаті №18 для слабочуючих дітей, я спостерігала за контактами між нечуючими дітьми і сурдопедагогами та чуючими батьками, які їх виховують. У позаурочний час у школі та поза школою і великі, і малі діти спілкуються між собою жестовою мовою. Вони позитивно ставляться до вчителів та вихователів, які володіють жестовою мовою, не соромлячись, звертаються до них за будь-якою порадою, просять пояснити незрозумілі слова, які вони спостерігають під час розмови дорослих. За допомогою жестової мови вони розуміють лексичне значення слова.
На уроках із використанням жестової помітно, що учні почувають себе вільніше, їх спілкування стає барвистим, емоційним й живим. Учні дуже стараються: їм багато чого хочеться розповісти.
Для того, щоб було взаєморозуміння між сурдопедагогом та учнем, педагогу необхідно вільно володіти так ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 845 | Додав: Admin | Дата: 22.04.2015

Клас - одне з найбільш відповідних місць для маніпуляції.
Основна причина в тому, що шкільні адміністратори насамперед наполягають на підтримці дисципліни. А контроль над іншими, як ми вже бачили, зводить людських істот до стану речей
І будь-які Вовчик і Марійка, які народилися з нормальним запасом людських почуттів, перетворюються на елементи набору “учнів” середньої денної відвідуваності.
Учителю анітрохи не простіше впоратися з проблемою підлітків, ніж їхнім батькам. Проблема ця, як правило, базується на примусовому шкільному піклуванні.
Едгар Фріденберг заявив, що школа повинна регулювати поведінку, й наділив школи силою закону. Школи тепер мають повноваження піддавати цензурі шкільні газети, забороняти спірні диспути, контролювати асоціації, накладати обмеження на стиль одягу чи зачісок. На кого в такій ситуації перетворюється вчитель? ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 740 | Додав: Admin | Дата: 05.03.2015

Перебудова соціального життя і економічної діяльності України тягне за собою зміну завдань навчання в освітніх закладах компенсуючого типу. Ще в більшій ступені потребує посиленої уваги підготовка дітей з вадами слуху до школи. Як стверджують автори Б.Г.Ананьєв, В.І.Бондар, Т.А.Власова, Л.С.Виготський, В.М.Синьов, М.Д.Ярмаченко, корекційний процес не забезпечує кожній дитині з вадами слуху адекватно її дефекту психолого-медико-педагогічної допомоги. Проблема підготовки глухих і слабочуючих дітей залежить від виявлення в них максимально потенційних можливостей до навчання і застосовування інноваційних технологій навчання і виховання на ранніх етапах онтогенезу.
Зміна соціального порядку, який відбувається в Україні, має суттєвий вплив на їх освіту. Вони передбачають формування принципово іншого ставлення суспільства до нечуючих. Поступово ламаються застарілі стереотипи стосо ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 966 | Додав: Admin | Дата: 27.02.2015

Сучасна спеціальна школа потребує таких методик та технологій навчання, які б забезпечили якісне навчання дітей з особливими потребами. Значної уваги набуває навчання учнів початкових класів як таке, що забезпечує підґрунтя для подальшого опанування знань, інтелектуального розвитку, їх суспільної соціалізації.
Якщо перед спеціальними школами для дітей з порушенням слуху стоїть завдання наблизити мову глухої дитини до мови чуючої, то перед сурдопедагогами початкових класів це завдання ускладнюється ще й тим, що спершу глуху дитину треба привести від стану мовчання до стану мовлення. У цей важкий період відбувається одномоментне вивчення словника і вивчення звуків мови. Дитина ще тільки має вивчати буквар, а програма з розвитку мовлення вимагає вже певних знань. При цьому треба врахувати ще один важливий фактор - фактор втраченого часу. Якщо в чуючої дитини вивчення мови ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1795 | Додав: Admin | Дата: 15.02.2015

« 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 11 12 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024