Понеділок, 28.05.2018, 00:13
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [89]
Законодавство [47]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [153]
Освіта України [50]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

В даній статті охарактеризовано особливості синтаксичної побудови жестових конструкцій, акцентована увага на відмінностях, характерних для різних типів простого речення за метою повідомлення; зроблено порівняльний аналіз синтаксису простих речень української мови, української жестової мови і калькованого жестового мовлення на практичному матеріалі з метою визначення лінгвістичних відмінностей між різними мовними системами, що, в свою чергу, дає можливість для знайомства і кращого пізнання рідної мови глухих.
Як свідчать дослідники жестової мови (ЖМ), ця система спілкування між глухими існує на території Україні від часу появи перших громадських осередків, перших навчальних закладів для нечуючих дітей, відкриття яких відноситься до початку XIX століття, – таким чином, за простим математичним підрахунком, вона існує біля двох сотень років.
ЖМ, яка вин ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 288 | Додав: Admin | Дата: 12.04.2016

У статті представлено результати дослідження практики організації процесу формування правосвідомості старшокласників зі зниженим слухом в умовах спеціальної школи-інтернату для дітей з порушеннями слуху.
В сучасних умовах розвитку України, коли здійснюється визначення та закріплення на законодавчому рівні принципу гуманізму, відбувається переорієнтація освіти на розвиток особистості, утверджується пріоритет загальнолюдських цінностей, особливого значення набуває проблема правового виховання молоді, формування її правової свідомості.
Кардинальні зміни, що переживає сучасне суспільство в усіх сферах життя, породжує, на жаль, такі негативні явища, як втрата моральних ідеалів, світоглядна обмеженість, бездуховність, що супроводжуються зловживаннями, злочинністю, грубими правопорушеннями, загостреною криміногенною ситуацією. “У результаті різких соціальн ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 117 | Додав: Admin | Дата: 04.04.2016

У цьому дослідженні обговорюються підходи до надання раннього втручання глухим немовлятам та дітям, з наголосом на 1) необхідності виходити з переваг глухої дитини як візуального обробника інформації та 2) розгляді глухих дітей у соціальному контексті. Взаємодія між глухими батьками та їхніми глухими дітьми молодшого віку характеризується взаємною гнучкістю, залежно від обставин, та чуйністю, на відміну від стосунків між чуючими матерями та їхніми глухими немовлятами. Водночас, можна стверджувати, що глухі мами здатні особливо ефективно задовольняти ті потреби глухої дитини у спілкуванні, які виражаються візуальним способом. Через огляд відповідних досліджень зроблено спробу виявити підходи, що застосовуються глухими батьками, які можуть бути корисними для чуючих батьків, а також спеціалістів. Обговорюються емоційні потреби чуючи батьків; представлені окремі підходи до на ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 218 | Додав: Admin | Дата: 31.03.2016

На основі педагогічного досвіду вихователя спеціального дошкільного закладу висвітлено методику розвитку мовлення дітей з порушеннями слуху під час прогулянки. Описано діяльність вихователя, який створює для нечуючих дітей сприятливіші умови для розвитку мовлення. Підкреслюється важливість застосування словесно-жестової двомовності у навчальному процесі. Розкриваються такі форми роботи на прогулянці як спостереження, екскурсія, гра, відмічається їх важливість для розвитку мовлення нечуючого дошкільника. Акцентується увага на формуванні навичок спілкування як необхідній природній ситуації, яка можлива на прогулянці.

“Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування” С-А. Екзюпері

Згідно з науковими поглядами, особистість визначається як суб'єкт відносин і свідомої діяльно ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 256 | Додав: Admin | Дата: 27.03.2016

У статті представлено алгоритм професійної діяльності психолога-практика у роботі з нечуючими підлітками. Визначено концептуальні напрями алгоритмізації роботи психолога-практика з нечуючими підлітками та виділено умови реалізації складових алгоритму.
Сучасний стан розвитку міжособистісних взаємодій як репрезентацій особливостей суспільно-значущих стосунків, актуалізує потребу їх чіткого структурування з метою привнесення у зміст самої взаємодії конструктивності та ефективності їхнього розуміння безпосередньо самими учасниками взаємодій. Даний процес є досить складним і не завжди можливим, так як у більшості випадків такого роду взаємодії базуються на презентації внутрішніх потенціалів суб’єктів, які виступають їхніми необхідними складовими. Звідси, актуальність та зростаючий попит, на сучасному етапі розвитку суспільства, на професійну психологічну допом ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 198 | Додав: Admin | Дата: 23.03.2016

Стаття має на меті ознайомити з таким видом образотворчої діяльності як ліплення. Ліплення – необхідна складова навчального процесу як чуючих, так і нечуючих дошкільнят. Звертається увага на мовленнєвий розвиток під час підготовки до ліплення. Дитина з порушеннями слуху дістає багато знань про предмет (назва, форма, будова, колір, призначення). Акцентовано увагу на збагачення, удосконалення зв’язного мовлення (жестового чи словесного), за допомогою яких можна описати запам’ятований образ. З’ясовано вплив творчості на розвиток здібностей нечуючого дошкільника, його потреб та мотивів поведінки, на становлення особистості. Роз’яснено прийоми роботи з розвитку дрібної моторики. Надано конспект занятття гурткової роботи з нечуючими дітьми III року навчання.
    
Практика дошкільної освіти щоденно надає чимало скрави ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 448 | Додав: Admin | Дата: 30.01.2016

В статті подано теоретичний аналіз проблеми використання жестів в невербальній комунікації осіб з порушеннями зору. Розглянуто види жестів, їх значення, можливості опанування та застосування у спілкуванні особами з глибокими порушеннями зору. Означено проблему емоційно-соціального розвитку дітей зі зниженим зором, підкреслюється значення сформованості у них невербальних засобів спілкування.

Процеси соціального розвитку суспільства визначають приорітетні завдання в сфері спеціальної педагогіки. Сучасний стан освіти характеризується стійкістю тенденцій гуманізації та гуманітаризації освіти. Все більшого значення набувають нові форми підготовки особистості дітей з проблемами розвитку до міжособистісної взаємодії в різних сферах життєдіяльності, що сприяє їх подальшій соціальній адаптації, оскільки першопричиною ускладненої адаптації дитини з порушеним зором нази ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 220 | Додав: Admin | Дата: 25.01.2016

На основі аналітичних розвідок відомих мовознавців висвітлено результати досліджень щодо первісності жестової мови, на основі якої розвивалася словесна мова. Визначено основні способи передачі інформації у жестовій і словесній мовах. Згідно з положеннями структурної лінгвістики з’ясовано функціонально структурні елементи української жестової мови (кінетика, лексика, граматика). Описано особливості української жестової мови як природної знакової системи, розкрито мовознавчі функції.

Багатьом чуючим людям, незнайомим з жестовою мовою глухих, важко уявити, внаслідок принципово різних способів передачі інформації, що вона має таку саму силу спілкування, як і усне мовлення.
У дослідженнях реліктів передісторичних епох відомий мовознавець М.Я.Марр (1864–1934) на основі знайдених слідів МЖ розробив теорію (концепцію) про існування ручної мови, в які ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 583 | Додав: Admin | Дата: 20.01.2016 | Коментарі (0)

Досвід використання жестової мови на уроках з глухими учнями загальноосвітньої спеціальної школи описано на мовному матеріалі. Переконливо доведені переваги застосування жестової мови як інформативної цінності при поясненні, уточненні, розрізненні понять, виразів, речень.

Дослідження Адамюк Н.Б., Кульбіди С.В., Марчук Т.Ф., Муць В.К., Ремажевської В.М. стверджують, що жестова мова, яка співіснує зі словесною, відіграє важливу роль у житті глухих, їхній когнітивній і комунікативній діяльності. Виявлено, що глухі учні всіх вікових категорій запам’ятовують жести краще, ніж слова. В довготривалій пам’яті глухих утворюються складні системи, в яких відтворюється процес взаємодії словесної і жестової мов, до того ж поступово встановлюються тісні зв’язки між значенням слова і жестом. Практика засвідчила, що якщо слова, що виражають моральні якості л ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 431 | Додав: Admin | Дата: 20.12.2015

В статті обґрунтовано необхідність створення кабінету української жестової мови, висвітлено основні напрями діяльності на прикладі роботи кабінету “УЖМ” в умовах Миколаївської загальноосвітньої спеціальної школи для глухих дітей.

Сьогодні діє викривлений стереотип сприйняття нечуючої людини, упереджене і насторожене ставлення до неї. Це приводить до відповідної реакції до людей, які розвиваються в умовах слухової депривації. Вони “закриваються”, не розширюють контактів та дистанціюються. Саме така ситуація нерозуміння, розмежування двох світів є бар'єром на шляху повної соціалізації глухої дитини.
Спеціальна освіта розуміє необхідність серйозного вивчення питання підготовки і поступової інтеграції дітей в суспільне середовище.
Сьогодні в Україні, за даними МОН України, система загальноосвітніх спеціальних шкіл для дітей ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 979 | Додав: Admin | Дата: 15.12.2015

« 1 2 3 4 ... 8 9 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2018