Субота, 27.04.2024, 06:08
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

У статті зроблено огляд двох сучасних концепцій навчання і виховання осіб з порушеннями слуху на матеріалі зарубіжних досліджень. Описано особливості методологічних підходів, постановка цілей та завдань кожної педагогічної системи. Виділена роль жестової мови як рідної для глухих і ставлення до нього представників різних систем.
Питання використання ЖМ на сьогодні є найбільш актуальною проблемою сурдопедагогіки. Л.С.Виготський говорив, що центральне і спеціальне питання в теорії і практиці навчання глухих.
Центральне тому, що створена своя система спеціального навчання глухих, в якій розробляються методи і засоби педагогічного процесу, що базувалися і базуються на оцінці мови жестів і дактилології як засобів спілкування глухих.
Спеціальне тому, що погляди на роль мови жестів і дактильного мовлення у навчально-виховному процесі безпосередньо залежить ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 346 | Додав: Admin | Дата: 02.04.2018

У статті досліджується проблема жестової мови в процесі навчання дітей з порушеннями слуху. Описано різні методи з активним використанням жестової мови в цивілізованих країнах, завдяки чому отримані позитивні результати у взаєминах "дитина-батьки", "учень-педагог", "особистість-суспільство". Проведена паралель щодо ставлення до мови жестів в нашому суспільстві. Автором проаналізовані причини невикористання невербальних засобів навчання і спілкування в Україні.

У цивілізованих країнах найвідчутніші зміни у навчанні глухих сталися в останнi десятиріччя.

Однією із суттєвих змін у цьому стадо визнання мови жестів як методу навчання нечуючих дітей. Відродження методу Рочестера у середині 60-х років XX століття в Америці послужило відправною точкою руху, який потім переріс у революцію під назвою "загальної комунікації". На дум ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 328 | Додав: Admin | Дата: 09.01.2018

Проблема интеллектуального развития глухого ребенка - одна из центральных в специальной педагогике и психологии. Понимание окружающего мира и процесс формирования способности решать интеллектуальные задачи при отсутствии такого важного канала получения информации как слух выступали в качестве предмета многочисленных исследований отечественных и зарубежных ученых.
Одним из главных вопросов при изучении данной проблемы было выяснение влияния речевого дефицита на протекание познавательных процессов и построение обучения речи, способствующего полноценному развитию ребенка.
Многие исследования были посвящены именно изучению интеллектуального развития глухих (Ж.И.Шиф, И.М.Соловьев, Т.В.Розанова, Т.А.Григорьева, Н.В.Яшкова, О.И.Кукушкина, А.А.Венгер, С.Я.Сараев; Н.Myklebust, Н.G.Furth, M.Vernon, D.F.Moores, M.Marshark, J.R.Anderson, W.Watts, E.Ottem, A.Wolf, J.Braden,). ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 310 | Додав: Admin | Дата: 09.07.2017

Вопрос о возможностях развития познавательной деятельности глухих — один из центральных в сурдопедагогике и сурдопсихологии. От его решения в значительной степени зависит решение ряда конкретных педагогических и методических вопросов, связанных с практикой специально организованного обучения и воспитания глухих детей. Актуальность проблемы обуславливается и тем, что продолжительное время бытовало неверное представление о глухонемоте и о возможностях развития глухонемых.
В древнем мире и в эпоху средневековья глухонемота объявлялась “наказанием господним”, поэтому даже мысль сделать что-то для улучшения положения глухонемых считалась святотатством. Не понимая обусловленности немоты глухотой, зачастую пытались отыскать у глухонемых людей какие-то недостатки в речевом аппарате. Оперативное вмешательство (подрезывание малого язычка, оперирование голосовых ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 521 | Додав: Admin | Дата: 11.02.2017

Вітчизняній сурдопедагогіці  вже понад 210 років. За цей тривалий час вона пройшла непростий шлях — від зародження та становлення до визнання. Протягом цього часу з’являлись навчальні заклади для дітей з порушеннями слуху. По-різному складалася їхня доля. Частина згодом пішла в небуття, інші продовжували певний період розвиватись, а деякі з них дійшли до нашого часу. Ці заклади виникали не просто так. Їхній появі потрібно завдячувати людям, які співчували глухонімим та намагалися полегшити їхню долю. Вони зробили вагомий внесок у розвиток вітчизняної сурдопедагогіки. Серед всіх інших варто виокремити імена І.Бардаха, В.М.Вєтухова, Є.К.Андрієвського та М.Д.Варди. Заклади, створені цими людьми, 2016 року відзначили ювілейні дати:  145 років виповнилося Єврейській школі глухонімих у Львові (І.Бардах), 120 років — Харківській школі (училищу) для глухоні ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 534 | Додав: Admin | Дата: 06.01.2017

Нещодавно у м.Києві відбувся Всеукраїнський навчальний семінар “У Вас особлива дитина”, організований за сприяння Всеукраїнської громадської організації “Наукове товариство інвалідів “Інститут соціальної політики”. До участі були запрошені фахівці освітніх і реабілітаційних закладів та батьки дітей з особливими потребами. Відгукнулись на запрошення майже 70 учасників з різних регіонів України. Виконавчий директор ВГО Світлана Задунайська спланувала плідну роботу впродовж двох днів за участю провідних фахівців та талановитої молоді.
Пізнавальним був виступ Тетяни Скрипник, доктора психологічних наук, професора кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (м.Київ). Свою доповідь-презентацію на тему “Сенсомоторна інтеграція в процесі життєдіяльності дити ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 551 | Додав: Admin | Дата: 24.12.2016

Мільйони людей самого різного віку у всьому світі страждають від проблем, пов'язаних з втратою слуху. Це фізична проблема здоров'я, яка може виникнути і розвиватися у будь-який час. В більшості випадків втрата слуху відбувається поступово і в більшості випадків завжди безболісно. Люди можуть протягом декількох років не помічати, що проблема існує в їхньому житті, адже хвороба розвивається настільки поволі, що спочатку може бути ледве помітною. В результаті поступового пропадає здатність людей чути звуки і голоси навколо них. А це впливає не тільки на них самих, але і на життя навколишніх людей.
Зовсім інакше йде справа з дітьми. Батькам необхідно звертати особливо пильну увагу на наступні категорії дітей:

Групи ризику дітей першого року життя по приглухуватості і глухоті:
- діти, що народилися від багатоплідної вагітності;
- діти з мас ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1747 | Додав: Admin | Дата: 18.11.2016

У статті на основі зарубіжних досліджень розглядається питання про ранню комунікацію нечуючої дитини в умовах сім’ї, використання жестової мови у спілкуванні дітей з порушеннями слуху.
Звертається увага на взаємозв’язок невербального і вербального характеру спілкування нечуючих дітей з чуючими дорослими. Відзначається відносна бідність емоційних проявів дитини, обумовлена невмінням чуючих дорослих забезпечувати емоційно-дійове спілкування. Підкреслюється провідна роль білінгвального методу в навчально-виховному процесі нечуючих дошкільників.
Акцентується увага батьків та вчителів на тому, що доступ до повноцінної інформації відбувається, в першу чергу, за допомогою жестової мови, на її важливій ролі у розвитку нечуючої дитини.

Реалії сьогодення потребують нового підходу до таких компонентів системи освіти як виховання й навчання: вони ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1035 | Додав: Admin | Дата: 28.09.2016

Формування навичок читання та читацької культури у дітей з порушеннями слуху через впровадження білінгвального методу навчання на уроках літератури та в позаурочний час

Стаття присвячена проблемі формування інтересу до читання та читацької культури у нечуючих дітей через впровадження білінгвального методу на уроках літератури та в позаурочний час. Спираючись на актуальність використання жестової мови (ЖМ) у навчально-виховному процесі визначаються ефективні засоби спонукання глухої дитини до читання.
Звертається увага на створення двомовного середовища, в умовах якого формується інтерес до книги. Детально описані фрагменти уроків з української літератури, способи зацікавлення нечуючої особистості в самому процесі читання.

Читання є одним з головних показників внутрішньої культури людини. Читання високохудожньої літератури дозво ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1450 | Додав: Admin | Дата: 22.08.2016

Стаття має на меті розкрити методи навчання спілкуванню глухих дітей дошкільного віку. Описано вимоги до діалогічного та монологічного мовлення глухих дітей різних вікових груп. Наголошено на необхідності проведення словникової роботи задля свідомого використання опанованих понять під час складання розповідей дітьми. Акцентовано увагу на прийомах та засобах, які активізують комунікативну активність та мисленнєву діяльність глухих дітей дошкільного віку. Визначено роль жестової мови у роботі над зв’язним мовленням дошкільників.

 

Розвиток мовленнєво-комунікативних навичок у дітей дошкільного віку є однією зі стрижневих проблем дошкільної лінгводидактики. Її актуальність зумовлюється пріоритетними напрямами Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ ст., Законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, спрямов ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 2051 | Додав: Admin | Дата: 06.08.2016

« 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024