Четвер, 29.06.2017, 01:27
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [81]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2016 » Грудень » 24 » Не лише педагогам, а й допитливим батькам
17:13
Не лише педагогам, а й допитливим батькам

Нещодавно у м.Києві відбувся Всеукраїнський навчальний семінар “У Вас особлива дитина”, організований за сприяння Всеукраїнської громадської організації “Наукове товариство інвалідів “Інститут соціальної політики”. До участі були запрошені фахівці освітніх і реабілітаційних закладів та батьки дітей з особливими потребами. Відгукнулись на запрошення майже 70 учасників з різних регіонів України. Виконавчий директор ВГО Світлана Задунайська спланувала плідну роботу впродовж двох днів за участю провідних фахівців та талановитої молоді.
Пізнавальним був виступ Тетяни Скрипник, доктора психологічних наук, професора кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (м.Київ). Свою доповідь-презентацію на тему “Сенсомоторна інтеграція в процесі життєдіяльності дитини з аутизмом” доповідач провела із залученням аудиторії. Подача матеріалу в активній формі з елементами тренінгу та з прикладами у процесі викладення матеріалу сприяла хорошому засвоєнню та розумінню.
Другим доповідачем була Анна Заплатинська, старший викладач кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету ім.М.П.Драгоманова, яка свою доповідь-презентацію поєднувала із практичними вправами, використовуючи наочність — велику ляльку та залучаючи до демонстрації незрячого малюка річного віку, який протягом цілого дня був присутній на семінарі разом із мамою.
Тема доповіді А.Заплатинської “Сенсорна інтеграція в процесі формування сенсомоторної сфери у дитини раннього віку з порушеннями опорно-рухового апарату” сформувала чітке уявлення про психомоторний розвиток дитини від народження до одного року та сформувала первинні навички розвитку всіх сфер відчуття і сприймання дитини різними ігровими методами та вправами.
Автор цих рядків запропонувала доповідь-презентацію на тему “Комплексний супровід дітей з порушеннями слуху (нечуючих та слабочуючих) та їх родин при підготовці до навчання в закладах різного типу” — із залученням аудиторії та візуалізацією.
Вона висловила жаль, що фахівці, які працюють з дітьми із сенсорними порушеннями та з порушеннями слуху зокрема, не завжди присутні на семінарах такого напрямку, тоді як питання забезпечення раннього втручання щодо дітей з порушеннями слуху є актуальною проблемою для багатьох освітніх закладів, які стають на шлях реформування у навчально-реабілітаційні центри. Доповідь автора цієї статті ґрунтувалася на прикладі діяльності аудіологічного центру Львівської обласної дитячої спеціалізованої лікарні та Центрів раннього втручання при освітніх закладах.
Підкреслювалась необхідність нової послуги — психолого-педагогічного, медико-соціального супроводу батьків, які виховують дітей з порушеннями в розвитку, а також запропоновано діагностику психологічної готовності (морфологічної, інтелектуальної, мотиваційної, емоційно-вольової та соціальної) дошкільників з порушеннями слуху до навчання у школі. Учасники заходу мали нагоду здійснити таку діагностику самостійно за допомогою окремих вправ та тестів.
Завершальним у роботі семінару був виступ Марти Ніколаєвої, магістра освіти Університету Глазго (Шотландія) зі спеціальності “Інклюзивна освіта” (залучення дітей з порушеннями в розвитку до навчання у звичайних школах і забезпечення їх допомогою через помічника вчителя) на тему: “Подібності та відмінності розвитку інклюзивної освіти в Україні та Шотландії”, який викликав масу запитань.
Семінар завершив свою роботу, а його організатори отримали багато теплих слів за ефективну підготовку та змістовні виступи доповідачів, матеріали яких у вигляді сертифікатів та презентацій стануть у пригоді не лише педагогам, а й допитливим батькам.

 
Л.Малинович, доцент кафедри теоретичної та практичної психології Інституту права і психології Нацуніверситету “Львівська політехніка”, кандидат психологічних наук (м.Львів)

 

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 61 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017