П`ятниця, 19.04.2024, 19:44
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

На основі аналітичних розвідок відомих мовознавців висвітлено результати досліджень щодо первісності жестової мови, на основі якої розвивалася словесна мова. Визначено основні способи передачі інформації у жестовій і словесній мовах. Згідно з положеннями структурної лінгвістики з’ясовано функціонально структурні елементи української жестової мови (кінетика, лексика, граматика). Описано особливості української жестової мови як природної знакової системи, розкрито мовознавчі функції.

Багатьом чуючим людям, незнайомим з жестовою мовою глухих, важко уявити, внаслідок принципово різних способів передачі інформації, що вона має таку саму силу спілкування, як і усне мовлення.
У дослідженнях реліктів передісторичних епох відомий мовознавець М.Я.Марр (1864–1934) на основі знайдених слідів МЖ розробив теорію (концепцію) про існування ручної мови, в які ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 2287 | Додав: Admin | Дата: 20.01.2016 | Коментарі (0)

Досвід використання жестової мови на уроках з глухими учнями загальноосвітньої спеціальної школи описано на мовному матеріалі. Переконливо доведені переваги застосування жестової мови як інформативної цінності при поясненні, уточненні, розрізненні понять, виразів, речень.

Дослідження Адамюк Н.Б., Кульбіди С.В., Марчук Т.Ф., Муць В.К., Ремажевської В.М. стверджують, що жестова мова, яка співіснує зі словесною, відіграє важливу роль у житті глухих, їхній когнітивній і комунікативній діяльності. Виявлено, що глухі учні всіх вікових категорій запам’ятовують жести краще, ніж слова. В довготривалій пам’яті глухих утворюються складні системи, в яких відтворюється процес взаємодії словесної і жестової мов, до того ж поступово встановлюються тісні зв’язки між значенням слова і жестом. Практика засвідчила, що якщо слова, що виражають моральні якості л ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1150 | Додав: Admin | Дата: 20.12.2015

В статті обґрунтовано необхідність створення кабінету української жестової мови, висвітлено основні напрями діяльності на прикладі роботи кабінету “УЖМ” в умовах Миколаївської загальноосвітньої спеціальної школи для глухих дітей.

Сьогодні діє викривлений стереотип сприйняття нечуючої людини, упереджене і насторожене ставлення до неї. Це приводить до відповідної реакції до людей, які розвиваються в умовах слухової депривації. Вони “закриваються”, не розширюють контактів та дистанціюються. Саме така ситуація нерозуміння, розмежування двох світів є бар'єром на шляху повної соціалізації глухої дитини.
Спеціальна освіта розуміє необхідність серйозного вивчення питання підготовки і поступової інтеграції дітей в суспільне середовище.
Сьогодні в Україні, за даними МОН України, система загальноосвітніх спеціальних шкіл для дітей ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1980 | Додав: Admin | Дата: 15.12.2015

У статті розглядається проблема самооцінки особистості нечуючого підлітка. Здійснено теоретичний аналіз та представлено обґрунтування специфіки розвитку і становлення особистості нечуючого підлітка та особливостей його самооцінки як необхідної передумови до подальшої ефективної його життєдіяльності у дорослому житті. Визначено роль жестової мови та її вплив на  формування когнітивної складової самооцінки нечуючого підлітка.

Актуальність дослідження особистості, як феномену становлення людини у системі міжособистісних стосунків та суспільних взаємодій, набула особливо гострої уваги науковців.
Сучасний стан функціонування особистості та суспільства обумовлюється особливостями тих зв’язків та їх характеру, які мають тенденцію у розвитку двох сфер – особистісної або індивідуальної та суспільної або колективної. Традиційно становлення особис ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 655 | Додав: Admin | Дата: 08.12.2015

Професійне самовизначення нечуючих старшокласників пов’язане з організацією профорієнтаційної роботи у навчальному закладі. На прикладі експериментально-дослідної роботи Криворіжської спеціалізованої загальноосвітньої школи для глухих, яка охоплює три етапи, відстежено особливості набуття профорієнтаційного досвіду та особливості готовності учнів до праці.
Вибір професії до душі є одним з найважливіших рішень у житті кожної людини, від якого багато в чому залежить її майбутня доля.
Правильно обрати професію – значить знайти своє місце в житті, знайти головну справу свого життя, мати задоволення від своєї праці та приносити користь людям і суспільству. Легковажність та поспіх – неприйнятні, бо вони можуть зруйнувати всі життєві устремління.
Люди, які обрали професію випадково, не маючи свідомого інтересу до майбутньої праці, часто з ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1551 | Додав: Admin | Дата: 03.12.2015

Стаття присвячена питанням особистісного становлення нечуючих дітей дошкільного віку творчими засобами. На прикладі спеціального дошкільного закладу демонструється гурткова робота, в умовах якої розвиваються природні здібності дитини, завдяки активізації її творчих уподобань. Визначено роль дорослих у створенні позитивного розвивального середовища для дитини під час роботи у гуртках. Звертається увага на те, що займаючись художньою працею чи вивчаючи культуру та звичаї рідного народу діти постійно перебувають у мовленнєвому середовищі (жестовому, словесному, двомовному), що покращує спілкування вихованців як із дорослими, так і з однолітками. Визначено та обґрунтовано принципи гурткової роботи в Дніпропетровському навчально-реабілітаційному Центрі.

Розробка нової філософії національної освіти зумовлює необхідність визначити вихідні теоретикометодологічні заса ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 696 | Додав: Admin | Дата: 24.11.2015

В статті подано аналіз світових тенденцій у навчанні глухих та слабочуючих дітей на зламі тисячоліття. Висвітлено різні підходи у сурдопедагогіці, що віддавна конкурують між собою у світовій практиці. Автори детально розкривають тему інтегрованого та інклюзивного навчання глухих дітей, розповідають про міжнародний досвід, посилаючись на ХХ Міжнародний конгрес із навчання глухих. Також автори обстоюють думку, що глухі діти – це особлива група серед всіх інших категорій дітей, що мають особливі потреби, бо в них своя особлива мова. Особлива увага в статті приділена питанням жестової мови, яка повинна зайняти достойне місце в системі навчання глухих не лише як предмет для вивчення, але в першу чергу як мова навчання поряд із українською мовою.

Глухі діти в Україні
В Україні важко віднайти точні дані про кількість глу ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 3010 | Додав: Admin | Дата: 19.11.2015

З кожним роком збільшується кількість юнаків і дівчат з порушеннями слуху, які не зупиняються на здобутті середньої освіти у школі. Вони усвідомлюють залежність свого соціального положення від рівня і якості набутих знань і прагнуть одержати, затребувану на ринку праці, спеціальність, що надасть їм можливість ствердитися в житті та реалізувати свої життєві плани.
Відомим є факт, що навчальний процес у вищий школі має свої особливості, до яких належить і адаптація всіх першокурсників. Поряд із загальними особливостями, що відрізняють навчальний процес вищої школи, студенти з порушеннями слуху стикаються з низкою специфічних проблем, які розглядаються в роботах. Мета даної статті - висвітлення й аналіз проблеми білінгвізму, а також обґрунтування шляхів її розв'язання.
Треба зауважити, що протягом формування та розвитку теорії і практики сурдопедагогіки існували ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 751 | Додав: Admin | Дата: 04.11.2015

Сучасна сурдопедагогіка обґрунтовує включення національної жестової мови поряд із словесною в систему головних засобів педагогічного впливу. Вважається, що раннє застосування жестової мови поряд з використанням інших форм мови (усної, писемної, дактильної) сприяє загальному і лінгвістичному розвитку глухих дітей.
Маючи достатній досвід роботи на посаді сурдопедагога дошкільного відділення, я є пал-ким прихильником білінгвального навчання. На підставі цього вважаємо, що для більшості глухих найбільш позитивною педагогічною системою є середовище словесно-жестової двомовності, що визначає дві мови як рівноправні засоби у процесі навчання і виховання глухих дітей.
Практика навчання білоруських колег підтвердила висновки російських вчених про особливості словесно-жестової двомовності, зокрема констатацію того, що найбільш успішним і дієвим є механізм ланцюжка “же ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 805 | Додав: Admin | Дата: 27.10.2015

Назва проекту: Методичний посібник для вивчення української жестової мови учнями 1-4 класів (відеозапис трьох казок жестовою мовою та методичні рекомендації щодо усвідомлення та закріплення вивчених жестів і розширення лексичного запасу).
Мета проекту: Використання посібника сурдопедагогами спецшкіл-інтернатів та батьками глухих дітей, студентами дефектологічних факультетів (як додаток до складеної нами Програми жестової мови, 1-4 класи шкіл для глухих дітей, 2004 р.)
Методологічною основою проекту стали нові досягнення української та світової науки, результати лінгвістичних, педагогічних та психологічних досліджень, проведених за останні десятиріччя в різних країнах (Україна, Білорусь, Німеччина, Норвегія, Росія, США, Фінляндія, Швеція, країни Прибалтики та інші). Відповідно до отриманих даних про навчання дітей з особливими потребами визнано необхі ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 934 | Додав: Admin | Дата: 23.10.2015

« 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 11 12 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024