П`ятниця, 20.10.2017, 15:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [80]
Законодавство [42]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [146]
Освіта України [47]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

Вопрос о возможностях развития познавательной деятельности глухих — один из центральных в сурдопедагогике и сурдопсихологии. От его решения в значительной степени зависит решение ряда конкретных педагогических и методических вопросов, связанных с практикой специально организованного обучения и воспитания глухих детей. Актуальность проблемы обуславливается и тем, что продолжительное время бытовало неверное представление о глухонемоте и о возможностях развития глухонемых.
В древнем мире и в эпоху средневековья глухонемота объявлялась “наказанием господним”, поэтому даже мысль сделать что-то для улучшения положения глухонемых считалась святотатством. Не понимая обусловленности немоты глухотой, зачастую пытались отыскать у глухонемых людей какие-то недостатки в речевом аппарате. Оперативное вмешательство (подрезывание малого язычка, оперирование голосовых ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 68 | Додав: Admin | Дата: 11.02.2017

Вітчизняній сурдопедагогіці  вже понад 210 років. За цей тривалий час вона пройшла непростий шлях — від зародження та становлення до визнання. Протягом цього часу з’являлись навчальні заклади для дітей з порушеннями слуху. По-різному складалася їхня доля. Частина згодом пішла в небуття, інші продовжували певний період розвиватись, а деякі з них дійшли до нашого часу. Ці заклади виникали не просто так. Їхній появі потрібно завдячувати людям, які співчували глухонімим та намагалися полегшити їхню долю. Вони зробили вагомий внесок у розвиток вітчизняної сурдопедагогіки. Серед всіх інших варто виокремити імена І.Бардаха, В.М.Вєтухова, Є.К.Андрієвського та М.Д.Варди. Заклади, створені цими людьми, 2016 року відзначили ювілейні дати:  145 років виповнилося Єврейській школі глухонімих у Львові (І.Бардах), 120 років — Харківській школі (училищу) для глухоні ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 112 | Додав: Admin | Дата: 06.01.2017

Нещодавно у м.Києві відбувся Всеукраїнський навчальний семінар “У Вас особлива дитина”, організований за сприяння Всеукраїнської громадської організації “Наукове товариство інвалідів “Інститут соціальної політики”. До участі були запрошені фахівці освітніх і реабілітаційних закладів та батьки дітей з особливими потребами. Відгукнулись на запрошення майже 70 учасників з різних регіонів України. Виконавчий директор ВГО Світлана Задунайська спланувала плідну роботу впродовж двох днів за участю провідних фахівців та талановитої молоді.
Пізнавальним був виступ Тетяни Скрипник, доктора психологічних наук, професора кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка (м.Київ). Свою доповідь-презентацію на тему “Сенсомоторна інтеграція в процесі життєдіяльності дити ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 67 | Додав: Admin | Дата: 24.12.2016

Мільйони людей самого різного віку у всьому світі страждають від проблем, пов'язаних з втратою слуху. Це фізична проблема здоров'я, яка може виникнути і розвиватися у будь-який час. В більшості випадків втрата слуху відбувається поступово і в більшості випадків завжди безболісно. Люди можуть протягом декількох років не помічати, що проблема існує в їхньому житті, адже хвороба розвивається настільки поволі, що спочатку може бути ледве помітною. В результаті поступового пропадає здатність людей чути звуки і голоси навколо них. А це впливає не тільки на них самих, але і на життя навколишніх людей.
Зовсім інакше йде справа з дітьми. Батькам необхідно звертати особливо пильну увагу на наступні категорії дітей:

Групи ризику дітей першого року життя по приглухуватості і глухоті:
- діти, що народилися від багатоплідної вагітності;
- діти з мас ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 131 | Додав: Admin | Дата: 18.11.2016

У статті на основі зарубіжних досліджень розглядається питання про ранню комунікацію нечуючої дитини в умовах сім’ї, використання жестової мови у спілкуванні дітей з порушеннями слуху.
Звертається увага на взаємозв’язок невербального і вербального характеру спілкування нечуючих дітей з чуючими дорослими. Відзначається відносна бідність емоційних проявів дитини, обумовлена невмінням чуючих дорослих забезпечувати емоційно-дійове спілкування. Підкреслюється провідна роль білінгвального методу в навчально-виховному процесі нечуючих дошкільників.
Акцентується увага батьків та вчителів на тому, що доступ до повноцінної інформації відбувається, в першу чергу, за допомогою жестової мови, на її важливій ролі у розвитку нечуючої дитини.

Реалії сьогодення потребують нового підходу до таких компонентів системи освіти як виховання й навчання: вони ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 103 | Додав: Admin | Дата: 28.09.2016

Формування навичок читання та читацької культури у дітей з порушеннями слуху через впровадження білінгвального методу навчання на уроках літератури та в позаурочний час

Стаття присвячена проблемі формування інтересу до читання та читацької культури у нечуючих дітей через впровадження білінгвального методу на уроках літератури та в позаурочний час. Спираючись на актуальність використання жестової мови (ЖМ) у навчально-виховному процесі визначаються ефективні засоби спонукання глухої дитини до читання.
Звертається увага на створення двомовного середовища, в умовах якого формується інтерес до книги. Детально описані фрагменти уроків з української літератури, способи зацікавлення нечуючої особистості в самому процесі читання.

Читання є одним з головних показників внутрішньої культури людини. Читання високохудожньої літератури дозво ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 154 | Додав: Admin | Дата: 22.08.2016

Стаття має на меті розкрити методи навчання спілкуванню глухих дітей дошкільного віку. Описано вимоги до діалогічного та монологічного мовлення глухих дітей різних вікових груп. Наголошено на необхідності проведення словникової роботи задля свідомого використання опанованих понять під час складання розповідей дітьми. Акцентовано увагу на прийомах та засобах, які активізують комунікативну активність та мисленнєву діяльність глухих дітей дошкільного віку. Визначено роль жестової мови у роботі над зв’язним мовленням дошкільників.

 

Розвиток мовленнєво-комунікативних навичок у дітей дошкільного віку є однією зі стрижневих проблем дошкільної лінгводидактики. Її актуальність зумовлюється пріоритетними напрямами Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ ст., Законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, спрямов ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 472 | Додав: Admin | Дата: 06.08.2016

Стаття присвячена проблемі комунікації нечуючих дошкільників. Розглядається питання прояву та розвитку комунікативної поведінки у нечуючих дошкільників. Спираючись на актуальність використання жестової мови (ЖМ) у навчально-виховному процесі визначаються ефективні засоби формування комунікативної поведінки дітей з порушеннями слуху в умовах дошкільного закладу компенсуючого типу.
Звертається увага на необхідність створення мовленнєвого середовища, в умовах якого формується та розвивається комунікативна поведінка дошкільника. Детально описано новий вид роботи “Коментоване малювання”, який відповідає всім завданням комунікативного розвитку нечуючої дитини. Підкреслюється важливість використання жестової мови для повноцінної комунікативної поведінки дошкільника з порушеннями слуху.
Акцентується увага на те, що складовою частиною успі ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 198 | Додав: Admin | Дата: 29.07.2016

У статті розглядаються питання про значення дидактичних та розвивальних ігор у навчальному процесі нечуючих молодших школярів. Відмічається їх важливісь у формуванні мислення дитини. Обгрунтовано ефективність використання дидактичних ігор з метою активізації навчальної діяльності нечуючих учнів.
Охарактеризовано види та структуру дидактичних ігор; методику використання їх у навчальному процесі початкової коли. Надано рекомендації щодо керівництва дидактичними та розвивальними іграми на уроках. Наведено приклади ігор, які можна використовувати під час викладання української мови, розвитку мовлення, курсу "Я і Україна".

Сучасні умови вимагають нових підходів до організації навчання і виховання, які б сприяли формуванню і розвитку школяра в тісному і постійному взаємозв'язку з природним та соціальним середовищем, здатності до соціаль ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 231 | Додав: Admin | Дата: 01.05.2016

Проаналізовано основні тенденції розвитку психодіагностичного інструментарію для використання відповідно потреб сурдопсихологічної практики. Виокремлено витоки виникнення мовного питання в сурдопсихологічній діагностиці. Визначено перспективи розвитку сурдопсихологічної діагностики при вирішенні мовного питання.

Розвиток сурдопсихології значною мірою визначався контекстом розв’язання актуальних проблем, що виникали в різні часи в сурдопедагогічній практиці. Саме сурдопсихологічні знання та дослідження дозволяють визначати загальні та специфічні закономірності розвитку нечуючої дитини, відповідно яких мають розроблятися і підбиратися ефективні й оптимальні способи організації навчання та виховання.
Сурдопсихологія як окремий напрямок наукових досліджень виокремилася наприкінці ХІХ – початку ХХ ст.ст. і була спрямована на вивчення особливостей ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 120 | Додав: Admin | Дата: 29.04.2016

1 2 3 ... 8 9 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017