Понеділок, 28.05.2018, 00:24
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [89]
Законодавство [47]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [153]
Освіта України [50]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Сурдопедагогіка

У статті розглядається проблема самооцінки особистості нечуючого підлітка. Здійснено теоретичний аналіз та представлено обґрунтування специфіки розвитку і становлення особистості нечуючого підлітка та особливостей його самооцінки як необхідної передумови до подальшої ефективної його життєдіяльності у дорослому житті. Визначено роль жестової мови та її вплив на  формування когнітивної складової самооцінки нечуючого підлітка.

Актуальність дослідження особистості, як феномену становлення людини у системі міжособистісних стосунків та суспільних взаємодій, набула особливо гострої уваги науковців.
Сучасний стан функціонування особистості та суспільства обумовлюється особливостями тих зв’язків та їх характеру, які мають тенденцію у розвитку двох сфер – особистісної або індивідуальної та суспільної або колективної. Традиційно становлення особис ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 223 | Додав: Admin | Дата: 08.12.2015

Професійне самовизначення нечуючих старшокласників пов’язане з організацією профорієнтаційної роботи у навчальному закладі. На прикладі експериментально-дослідної роботи Криворіжської спеціалізованої загальноосвітньої школи для глухих, яка охоплює три етапи, відстежено особливості набуття профорієнтаційного досвіду та особливості готовності учнів до праці.
Вибір професії до душі є одним з найважливіших рішень у житті кожної людини, від якого багато в чому залежить її майбутня доля.
Правильно обрати професію – значить знайти своє місце в житті, знайти головну справу свого життя, мати задоволення від своєї праці та приносити користь людям і суспільству. Легковажність та поспіх – неприйнятні, бо вони можуть зруйнувати всі життєві устремління.
Люди, які обрали професію випадково, не маючи свідомого інтересу до майбутньої праці, часто з ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 254 | Додав: Admin | Дата: 03.12.2015

Стаття присвячена питанням особистісного становлення нечуючих дітей дошкільного віку творчими засобами. На прикладі спеціального дошкільного закладу демонструється гурткова робота, в умовах якої розвиваються природні здібності дитини, завдяки активізації її творчих уподобань. Визначено роль дорослих у створенні позитивного розвивального середовища для дитини під час роботи у гуртках. Звертається увага на те, що займаючись художньою працею чи вивчаючи культуру та звичаї рідного народу діти постійно перебувають у мовленнєвому середовищі (жестовому, словесному, двомовному), що покращує спілкування вихованців як із дорослими, так і з однолітками. Визначено та обґрунтовано принципи гурткової роботи в Дніпропетровському навчально-реабілітаційному Центрі.

Розробка нової філософії національної освіти зумовлює необхідність визначити вихідні теоретикометодологічні заса ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 293 | Додав: Admin | Дата: 24.11.2015

В статті подано аналіз світових тенденцій у навчанні глухих та слабочуючих дітей на зламі тисячоліття. Висвітлено різні підходи у сурдопедагогіці, що віддавна конкурують між собою у світовій практиці. Автори детально розкривають тему інтегрованого та інклюзивного навчання глухих дітей, розповідають про міжнародний досвід, посилаючись на ХХ Міжнародний конгрес із навчання глухих. Також автори обстоюють думку, що глухі діти – це особлива група серед всіх інших категорій дітей, що мають особливі потреби, бо в них своя особлива мова. Особлива увага в статті приділена питанням жестової мови, яка повинна зайняти достойне місце в системі навчання глухих не лише як предмет для вивчення, але в першу чергу як мова навчання поряд із українською мовою.

Глухі діти в Україні
В Україні важко віднайти точні дані про кількість глу ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 727 | Додав: Admin | Дата: 19.11.2015

З кожним роком збільшується кількість юнаків і дівчат з порушеннями слуху, які не зупиняються на здобутті середньої освіти у школі. Вони усвідомлюють залежність свого соціального положення від рівня і якості набутих знань і прагнуть одержати, затребувану на ринку праці, спеціальність, що надасть їм можливість ствердитися в житті та реалізувати свої життєві плани.
Відомим є факт, що навчальний процес у вищий школі має свої особливості, до яких належить і адаптація всіх першокурсників. Поряд із загальними особливостями, що відрізняють навчальний процес вищої школи, студенти з порушеннями слуху стикаються з низкою специфічних проблем, які розглядаються в роботах. Мета даної статті - висвітлення й аналіз проблеми білінгвізму, а також обґрунтування шляхів її розв'язання.
Треба зауважити, що протягом формування та розвитку теорії і практики сурдопедагогіки існували ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 297 | Додав: Admin | Дата: 04.11.2015

Сучасна сурдопедагогіка обґрунтовує включення національної жестової мови поряд із словесною в систему головних засобів педагогічного впливу. Вважається, що раннє застосування жестової мови поряд з використанням інших форм мови (усної, писемної, дактильної) сприяє загальному і лінгвістичному розвитку глухих дітей.
Маючи достатній досвід роботи на посаді сурдопедагога дошкільного відділення, я є пал-ким прихильником білінгвального навчання. На підставі цього вважаємо, що для більшості глухих найбільш позитивною педагогічною системою є середовище словесно-жестової двомовності, що визначає дві мови як рівноправні засоби у процесі навчання і виховання глухих дітей.
Практика навчання білоруських колег підтвердила висновки російських вчених про особливості словесно-жестової двомовності, зокрема констатацію того, що найбільш успішним і дієвим є механізм ланцюжка “же ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 280 | Додав: Admin | Дата: 27.10.2015

Назва проекту: Методичний посібник для вивчення української жестової мови учнями 1-4 класів (відеозапис трьох казок жестовою мовою та методичні рекомендації щодо усвідомлення та закріплення вивчених жестів і розширення лексичного запасу).
Мета проекту: Використання посібника сурдопедагогами спецшкіл-інтернатів та батьками глухих дітей, студентами дефектологічних факультетів (як додаток до складеної нами Програми жестової мови, 1-4 класи шкіл для глухих дітей, 2004 р.)
Методологічною основою проекту стали нові досягнення української та світової науки, результати лінгвістичних, педагогічних та психологічних досліджень, проведених за останні десятиріччя в різних країнах (Україна, Білорусь, Німеччина, Норвегія, Росія, США, Фінляндія, Швеція, країни Прибалтики та інші). Відповідно до отриманих даних про навчання дітей з особливими потребами визнано необхі ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 396 | Додав: Admin | Дата: 23.10.2015

Забезпечення сучасного рівня навчання дітей з вадами слуху тісно пов'язане з комп'ютерними технологіями, які є значним резервом інтелектуального та творчого розвитку дитини.
Комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” створена для дітей, котрі мають порушення слуху, батьків, які бажають вивчити українську дактильну абетку, щоб мати можливість з раннього дитинства спілкуватися зі своєю дитиною та розвивати її здібності, а також для усіх бажаючих вивчити українську дактильну абетку.
Створюючи комп'ютерну програму “Українська дактильна абетка”, автори намагались:
1) надати можливість розвитку дитини з порушеним слухом, формувати у неї впевненість у своїх силах;
2) забезпечити доступний зміст, розвивальний характер навчання нечуючої дитини;
3) забезпечити принцип індивідуального підходу до кожної дитини; ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 361 | Додав: Admin | Дата: 19.10.2015

Існує мова, що обділена увагою не тільки лінгвістів, а і суспільством в цілому, якою, між тим, користуються мільйони людей - це мова жестів глухих. Кількість тих, хто постійно користується жестовою мовою, досягає приблизно 1.5% від загальної чисельності населення. Наприклад, у США кількість людей, які використовують жестову мову, складає від 500 тис. до 2 млн, За даними Бюро Перепису, яке займається підрахуванням мовних меншин, американська жестова мова (АSL – Аmerican Sign Language) є найпоширенішою мовною меншиною у США після “великої четвірки”: іспанської, італійської, німецької, французької.
Для світу глухих жестова мова - це особливе мислення, яке передається від покоління до покоління, це одна з центральних складових культури світу глухих.
Офіційне визнання жестова мова почала одержувати лише нещодавно. Ставлення до неї в різних країнах з б ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 339 | Додав: Admin | Дата: 15.10.2015

Вивчення досвіду роботи спеціальних загальноосвітніх шкіл показало, що значний відсоток дітей з порушеннями слуху має комбіновані дефекти - порушення слуху і затримку психічного розвитку, порушення слуху і розумову відсталість, які часто розпізнаються тільки під час навчання в школі.
Поєднання глухоти з розумовою відсталістю - явище складне і багатопланове. В такому поєднанні кожний дефект зберігає свої особливості, але відбувається не просте складання симптомів, а виникає нова складна структура дефекту. Проте розвиток цих дітей підпорядкований загальним закономірностям і детермінований як внутрішніми, так і зовнішніми передумовами, він відбувається поетапно, етапи змінюються у певній послідовності, але перебіг цього процесу у кожної категорії має свої особливості. Врахування цих особливостей у диференційованому навчально-виховному процесі забезпечує ефективність реаліз ... Читати далі »

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 327 | Додав: Admin | Дата: 07.10.2015

« 1 2 3 4 5 ... 8 9 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2018