П`ятниця, 29.03.2024, 02:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2015 » Жовтень » 19 » Комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” як засіб інтелектуального та творчого розвитку дітей з порушеннями слуху
18:42
Комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” як засіб інтелектуального та творчого розвитку дітей з порушеннями слуху

Забезпечення сучасного рівня навчання дітей з вадами слуху тісно пов'язане з комп'ютерними технологіями, які є значним резервом інтелектуального та творчого розвитку дитини.
Комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” створена для дітей, котрі мають порушення слуху, батьків, які бажають вивчити українську дактильну абетку, щоб мати можливість з раннього дитинства спілкуватися зі своєю дитиною та розвивати її здібності, а також для усіх бажаючих вивчити українську дактильну абетку.
Створюючи комп'ютерну програму “Українська дактильна абетка”, автори намагались:
1) надати можливість розвитку дитини з порушеним слухом, формувати у неї впевненість у своїх силах;
2) забезпечити доступний зміст, розвивальний характер навчання нечуючої дитини;
3) забезпечити принцип індивідуального підходу до кожної дитини;
4) полегшити спілкування, взаємостосунки чуючих батьків, педагогів та нечуючих дітей.
Комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” містить набір спеціально підготовлених завдань, що спрямовані на допомогу дітям та дорослим, які мають порушення слуху різного ступеню тяжкості; чуючим батькам, які прагнуть спілкування із власними дітьми, що мають порушення слуху; всім бажаючим вивчити українську дактильну абетку.
Весь комплекс комп'ютерної програми складається з ряду модулів: “Дактилема”, “Слова”, “Текст”, “Кросворд”. Учитель, дитина, дорослий користувач обирає той модуль, який відповідає потребам конкретної особи, рівню її підготовки, інтересу.
Проте, у поданому порядку модулів закладена певна логіка роботи з ними. Послідовність роботи з програмою базується на принципах “від простішого - до складнішого”; міцності засвоєння знань, умінь та навичок; наочності; доступності; систематичності і послідовності; індивідуального підходу до кожної людини; емоційної забарвленості.
Коротко зупинимось на кожному модулі.
1. Модуль “Дактилема”.
Користувач обирає літеру, з якою він буде працювати, наводить стрілочку курсора на неї і натискає лівою кнопкою миші 1 раз.
У демонстраційному віконці з'являється зображення дівчинки, яка демонструє дактильнии показ обраної букви, озвучуючи її. Внизу, на панелі є графічне зображення літери, підкріплене малюнком, назва якого починається з даної букви, і опис показу в режимі “Підказка”. При вимкненні “Підказки” зникає довідка про опис дактилеми і графічне зображення літери з малюнком.

Закінчивши засвоєння певної дактилеми, користувач переходить до вивчення іншої, наводячи на неї стрілочку курсора і натискаючи лівою кнопкою миші 1 раз. 2. Модуль “Слова”.
Користувач наводить стрілку курсора на режимне віконечко “Слова” і натискає лівою кнопкою миші 1 раз. На багатофункціональній панелі, внизу демонстраційного віконця, з'являється набір з десяти слів, які починаються або містять букву, оперування якою хоче закріпити користувач.

Наводячи стрілочку курсора на гучномовець у віконечку проти певного слова і натискаючи лівою кнопкою миші 1 раз, користувач бачить дактильний показ цього слова у демонстраційному віконці та чує озвучене слово.
Вимкнувши панель “Підказка” і натиснувши 1 раз лівою кнопкою миші, користувач вимикає озвучення і зображення написаних слів. Побачивши, як дівчинка дактилює слово, користувач записує його у відповідну колонку.

Записавши слово (декілька слів, всі слова), користувач може перевірити себе за допомогою колонки “Перевірити”, навівши на неї стрілочку курсора і натиснувши лівою кнопкою миші 1 раз. Вірно виконане завдання схвалить (нахилом голови вперед) віртуальний контролер - кролик. Якщо ж завдання виконане невірно, він же помахає головою вправо - вліво. Щоб вийти з даного режиму, наводимо стрілочку курсора на іншу дактилему і натискаємо лівою кнопкою миші 1 раз. Якщо є потреба повторити чи продовжити роботу в даному режимі, наводимо стрілочку курсора на потрібну літеру, натискаємо лівою кнопкою миші 1 раз і написані слова з'являються знову.
Щоб вийти з режиму “Слова”, стрілочку курсора наводимо на інший режим і лівою кнопкою миші натискаємо 1 раз. 3. Модуль “Текст”.
Навівши стрілочку курсора на панель “Текст” і натиснувши лівою кнопкою миші 1 раз, користувач бачить, як на багатофункціональній панелі з'являється графічне зображення літери, підкріплене малюнком, і віршований текст. Навівши стрілочку курсора на зображення відкритої книжки, натиснувши лівою кнопкою миші 1 раз, користувач бачить, як дівчинка дактилює вірш.

При роботі в даному режимі необхідно звернути увагу на інтервали між демонстрацією слів. В режимі “Текст” можна виконувати складніші завдання. Навівши стрілочку курсора на панель “Підказка” і вимкнувши її, користувач натискає на кнопку із зображенням книжечки і бачить дактильний показ віршика. Користувач за допомогою ручки та зошита записує ті слова, дактильний показ яких він бачить у демонстраційному віконці. Навіть при вимкненій “Підказці” зберігаються інтервали між словами. Тому при написанні завдання, користувач розуміє, де закінчується одне і починається інше слово. Інтервал зорово підкріплюється за допомогою умовного сигналу “Лампочка”, який розташований в нижньому правому кутку. Щоб перевірити правильність виконання завдання, користувач включає “Підказку”.
Щоб вийти з модулю “Текст”, користувач наводить стрілочку курсора на будь-який інший режим і натискає лівою кнопкою миші 1 раз.
4. Модуль “Кросворд”.
Користувач наводить стрілочку курсора на панель “Кросворд” і натискає лівою кнопкою миші 1 раз. На багатофункціональній панелі з'являються пусті клітинки, в які необхідно вписати слова. Навпроти кожної лінії є зображення лампочки, натискаючи на яку, користувач приводить в роботу даний режим. Дівчинка в демонстраційному віконці дактилює слово, яке озвучується, а користувач має записати слова в клітинки в такому порядку:
1. Встановити стрілку курсора в клітинці, вписати літеру.
2. Перевести стрілку курсора в наступну клітинку, вписати наступну літеру і т.д.

Коли всі слова записані, по вертикалі з'являється ключове слово кросворду. По закінченні роботи користувач наводить стрілочку на дзвіночок і лівою кнопкою миші натискає 1 раз. Якщо кросворд записаний без помилок, то в демонстраційному віконці з'являється зображення, що відповідає даному слову, якщо ж ні, - демонстраційне вікно залишається без змін. В режимі вимкненої “Підказки” зникає озвучення дактилеми.
Окрім того, програма містить додаткові панелі: “Годинник”, “Календар”, “Персонаж”, “Панель швидкостей”, “Зміна завдань”.
Автори комп'ютерної програми “Українська дактильна абетка” працювали над нею, вкладаючи велику любов до дітей з порушенням слуху та дорослих, які мають проблеми у спілкуванні та потребують допомоги.
Сподіваємось, що комп'ютерна програма “Українська дактильна абетка” стане для усіх Вас гарним помічником, надійним другом та відкриє Вам чудовий і багатогранний світ українського жестового мовлення!

О.Дмітрієва

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 973 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024