У статті зроблено огляд двох сучасних концепцій навчання і виховання осіб з порушеннями слуху на матеріалі зарубіжних досліджень. Описано особливості методологічних підходів, постановка цілей та завдань кожної педагогічної системи. Виділена роль жестової мови як рідної для глухих і ставлення до нього представників різних систем.
Питання використання ЖМ на сьогодні є найбільш актуальною проблемою сурдопедагогіки. Л.С.Виготський говорив, що центральне і спеціальне питання в теорії і практиці навчання глухих.
Центральне тому, що створена своя система спеціального навчання глухих, в якій розробляються методи і засоби педагогічного процесу, що базувалися і базуються на оцінці мови жестів і дактилології як засобів спілкування глухих.
Спеціальне тому, що погляди на роль мови жестів і дактильного мовлення у навчально-виховному процесі безпосередньо залежить
...
Читати далі »