Сучасна сурдопедагогіка обґрунтовує включення національної жестової мови поряд із словесною в систему головних засобів педагогічного впливу. Вважається, що раннє застосування жестової мови поряд з використанням інших форм мови (усної, писемної, дактильної) сприяє загальному і лінгвістичному розвитку глухих дітей.
Маючи достатній досвід роботи на посаді сурдопедагога дошкільного відділення, я є пал-ким прихильником білінгвального навчання. На підставі цього вважаємо, що для більшості глухих найбільш позитивною педагогічною системою є середовище словесно-жестової двомовності, що визначає дві мови як рівноправні засоби у процесі навчання і виховання глухих дітей.
Практика навчання білоруських колег підтвердила висновки російських вчених про особливості словесно-жестової двомовності, зокрема констатацію того, що найбільш успішним і дієвим є механізм ланцюжка “же
...
Читати далі »