Працюючи в спеціалізованій загальноосвітній школі-інтернаті №18 для слабочуючих дітей, я спостерігала за контактами між нечуючими дітьми і сурдопедагогами та чуючими батьками, які їх виховують. У позаурочний час у школі та поза школою і великі, і малі діти спілкуються між собою жестовою мовою. Вони позитивно ставляться до вчителів та вихователів, які володіють жестовою мовою, не соромлячись, звертаються до них за будь-якою порадою, просять пояснити незрозумілі слова, які вони спостерігають під час розмови дорослих. За допомогою жестової мови вони розуміють лексичне значення слова.
На уроках із використанням жестової помітно, що учні почувають себе вільніше, їх спілкування стає барвистим, емоційним й живим. Учні дуже стараються: їм багато чого хочеться розповісти.
Для того, щоб було взаєморозуміння між сурдопедагогом та учнем, педагогу необхідно вільно володіти так
...
Читати далі »