Четвер, 21.11.2024, 20:58
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [139]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [192]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2013 » Квітень » 24 » Ювілей Хмельницького закладу “Школа-дитячий садок” для дітей з порушенням слуху
19:35
Ювілей Хмельницького закладу “Школа-дитячий садок” для дітей з порушенням слуху

16 жовтня 2009 року відзначив десятирічний ювілей Хмельницький спеціальний загальноосвітній навчально-виховний заклад “Школа-дитячий садок” для дітей з порушеннями слуху.
Передісторія її створення тісно пов`язана з ситуацією, яка склалася на той час у місцевій спеціальній освіті. За статистичними даними, по Хмельницькій області в 2000 році було зареєстровано 395 дітей з порушеннями слуху. Нечуючі дошкільнята в обласному центрі не отримували належної освітньої та реабілітаційної допомоги, а діти старшого віку їхали з Хмельницького в інші міста і жили в спецшколах-інтернатах. Це була дійсно проблема, яку треба вирішувати на державному рівні.
За допомогою місцевої влади та за ініціативи батьків глухих дітей вирішили змінити стандартний підхід до надання освітніх послуг дітям з порушеннями слуху і дати їм можливість отримувати освіту, не залишаючи надовго власну домівку. На теренах реабілітаційного клубу, який діяв у Хмельницькому у 1999 році було відкрито перший в Україні вищеназваний спеціальний загальноосвітній навчально-виховний заклад. Одним із головних факторів його створення є те, щоб сім`я і батьки були максимально залучені до процесу навчання та реабілітації як повноправні та необхідні учасники. По-перше, вони є зацікавленою стороною у результатах навчання і можуть сприяти його успіху у різних формах. По-друге, постійний контакт з родиною забезпечує кращу соціалізацію нечуючих дітей у сім`ї та суспільстві.
Велику роль у вирішенні багатьох питань, що постали під час реалізації ідеї, відіграв грант по мікропроекту “Соціальна реабілітація дітей-інвалідів та створення умов для здобуття повноцінної освіти”, який школа здобула в нелегкому конкурсі. Кошти надав Фонд соціальних інвестицій Міністерства праці та соціальної політики України.
Очолює школу Галина Миколаївна Воробель, аспірант лабораторії ЖМ. Це єдиний випадок в Україні, коли нечуюча людина керує навчальним закладом. Адже, беззаперечно, краще розуміє проблеми глухої дитини доросла нечуюча людина, яка вже пройшла цей шлях. Вона є взірцем для нечуючої молоді. Галина Миколаївна є Лауреатом премії міської ради (2008, 2009), Стипендіатом Хмельницької міської ради (2009). В момент ювілею закладу отримала Подяку від Президента України за вагомий внесок у розбудову Української держави та зміцнення її незалежності. Вона є головою Ревізійної комісії Об`єднання нечуючих педагогів України.
Як показала практика, керівництво нечуючого директора, педагога та виховання і навчання дітей в “Школі-дитячому садку” протікає ефективніше: дитячий колектив, що складається з дошкільнят та школярів, своєю моральною атмосферою та життєдіяльністю нагадує багатодітну сім`ю, якій властиві взаємна турбота, розподіл обов`язків з урахуванням віку та інтересів, захищеність, ніжна прихильність між дітьми і дорослими. Навчання побудовано таким чином, що школа охоплює всі сторони навчання і виховання, отримання загального культурного і професійного розвитку, інтеграцію дітей з порушеннями слуху у суспільство.
Зараз у школі мають можливість навчатися діти віком від 2 до 18 років. Усього тут 50 дітей, 30 - з важкою втратою слуху, 20 - з середньою. Сім дітей мають комбіновані порушення, а 4 дитини - розумову відсталість.
Школа професійно надає: обов`язкові освітні послуги; індивідуальні заняття з розвитку слуху та мовлення; підготовку домашніх завдань під керівництвом педагогів; організоване дозвілля - фізкультурно-оздоровчі заходи, художня творчість; дворазове безкоштовне харчування за рахунок державних коштів; перебування нечуючої дитини у дитячому колективі у денний час, без ізоляції від суспільства (як це відбувається в закритих інтернатних установах), в умовах звичайного середовища, що дає можливість їй психологічно відчувати себе на рівні з чуючим ровесником, який навчається у звичайній школі.
Слід зауважити, що керівник закладу зазначає, що коли діти мають комбіновані порушення здоров’я і важко сприймають навчальний матеріал, доцільне застосовування двомовного навчання, у якому використовується жестова й словесна мова - це є найбільш важливою складовою досягнення позитивного результату у навчанні. Тому, у школі, згідно наказу №852 від 11.09.09р. введено навчальний предмет “Українська жестова мова” як інваріативна частина.
Підсумовуючи, ми підкреслимо, що “Щоб просунути вперед освіту, яка буде гарантувати глухим дітям рівноправну участь в суспільстві завдяки досконалому володінню ЖМ і мови їхньої країни, важливо розуміти: це не глухі діти потребують реабілітації, а система, що їх навчає”.

За матеріалами Архіву ГО ОНП (2009)

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 839 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024