Розглянуто окремі випадки безвідповідального і шкідливого освітлення в засобах масової інформації проблем виховання і освіти людей з обмеженням слуху. Зокрема, це стосується вживання терміна “глухонімий”. На історичному матеріалі досліджено питання виникнення , розвитку та поширення термінів “глухонімий” , “нечуючих” , “глухий”, “приглухуватості” , “слабочуючих” і ін .
Наведено класифікацію порушень слуху, створена Л.В.Нейманом. Висловлюється думка на користь толерантного і шанобливого ставлення до людей , які мають ту чи іншу ступінь втрати слуху.
Рассмотрены отдельные случаи безответственного и вредного освещения в средствах массовой информации проблем воспитания и образования людей с ограничением слуха. В частности, это касается употребления термина “глухонемой”. На историческом
...
Читати далі »
|
13-15 квітня 2010 року у м.Києві відбулася Міжнародна конференція проекту “Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні: знання, практика та законодавство”. Організаторами конференції виступили: МОН України, Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна” та Канадсько-Український проект “Інклюзивна освіта”. Гаслом названого заходу були визначені наступні віршовані слова:
Інклюзивна освіта - перспектива нова,
Хоч різні можливості - рівні права!
Кожна дитина - це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!
Мета конференції передбачала забезпечення форуму для відкритого діалогу з питань інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами (інвалідністю) в Україні на рівні знань, практики і законодавства на сучасному етапі.
Впродовж трьох днів насиченої роботи висвітлювавс
...
Читати далі »
|
24-25 лютого 2010 року відбувся ІІ Всеукраїнський науковометодичний семінар “Науково-методичні засади впровадження української жестової мови у навчальний процесс” для керівників спецшкіл і вчителів жестової мови.
Серед організаторів семінару: Міністерство освіти і науки України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Українське товариство глухих, УкраїнськоКанадський Альянс для глухих і слабочуючих, Об’єднання нечуючих педагогів, Рада перекладачів жестової мови.
Попри всі хвилювання організаторів семінару, що через фінансові негаразди, які є зараз у навчальних закладах, мало хто з освітян зможе приїхати до Києва, актова зала Навчально-відновлювального центру глухих була заповнена, а всього для участі у семінарі зареєструвалося 202 учасники.
Це й не дивно! Адже тема с
...
Читати далі »
|
16 жовтня 2009 року відзначив десятирічний ювілей Хмельницький спеціальний загальноосвітній навчально-виховний заклад “Школа-дитячий садок” для дітей з порушеннями слуху.
Передісторія її створення тісно пов`язана з ситуацією, яка склалася на той час у місцевій спеціальній освіті. За статистичними даними, по Хмельницькій області в 2000 році було зареєстровано 395 дітей з порушеннями слуху. Нечуючі дошкільнята в обласному центрі не отримували належної освітньої та реабілітаційної допомоги, а діти старшого віку їхали з Хмельницького в інші міста і жили в спецшколах-інтернатах. Це була дійсно проблема, яку треба вирішувати на державному рівні.
За допомогою місцевої влади та за ініціативи батьків глухих дітей вирішили змінити стандартний підхід до надання освітніх послуг дітям з порушеннями слуху і дати їм можливість отримувати освіту, не залишаючи надовго власн
...
Читати далі »
|
Днями відзначає десятирічний ювілей спеціальний загальноосвітній навчально-виховний заклад “Школа-дитячий садок”, що у Хмельницькому. Це єдина у своєму роді школа на теренах України.
Передісторія її створення тісно пов`язана з ситуацією, яка склалася на той час у місцевій спеціальній освіті. За статистичними даними, по Хмельницькій області в 2000 році було зареєстровано 395 дітей з порушеннями слуху. Нечуючі дошкільнята в обласному центрі не отримували належної освітньої та реабілітаційної допомоги, а діти старшого віку їхали з Хмельницького в інші міста і жили в спецшколах-інтернатах. Це була дійсно проблема, яку треба вирішувати на державному рівні.
За допомогою місцевої влади та за ініціативи батьків глухих дітей вирішили змінити стандартний підхід до надання освітніх послуг дітям з порушеннями слуху і дати їм можливість отримувати освіту, не
...
Читати далі »
|
Конституція України гарантує право кожного громадянина на доступність до якісної освіти. Це у повній мірі стосується й дітей з порушеннями слуху.
Спираючись на особистий досвід і знання, спробую окреслити своє бачення проблем навчально-виховного процесу у школах для дітей з порушеннями слуху і запропонувати шляхи їх вирішення; сподіваюсь, що мої пропозиції викличуть дискусію серед учителів, під час якої будуть підняті й інші питання та запропоновані шляхи їх вирішення. А проблем у нас багато!
Перш за все, це стан здоров’я дітей. На жаль, сьогодні мало зважають на його погіршення до критичного рівня (крім глухоти, діти мають по 2-3 патології). Тих, що мають тільки порушення слуху і збережений інтелект, - не більше 10 %. Однією з причин цього є погана екологія, збільшення захворювань, пов`язаних з нездоровим способом життя батьків, недостатнім доглядом м
...
Читати далі »
|
11-12 січня 2006 року у м.Біла Церква Київської області відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар “Жестова мова в системі освіти дітей з порушеннями слуху”.
Організатори семінару: Міністерство освіти і науки України, Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, Інститут спеціальної педагогіки АПН України, Українське товариство глухих, Навчально-методичний центр середньої освіти МОН України, Навчально-науковий центр профтехосвіти АПН України, Українсько-Канадський Альянс для глухих та слабочуючих.
Серед 117 учасників - науковці, керівники і викладачі закладів I-IV ступеня акредитації, директори і сурдопедагоги загальноосвітніх шкіл для осіб з порушеннями слуху з різних регіонів України, сурдоперекладачі, вчителі жестової мови, члени Асоціації нечуючих педагогів, вихователі, аспіранти, колеги з Білорусі, що надали нашо
...
Читати далі »
|
СПАСИБО, ЧТО КОНЦА УРОКАМ НЕТ!
Наверняка многие, прочитав о том, что речь снова пойдет о школе, захотят перевернуть страницу. Но хочу остановить вас, ведь каждая школа, как человек, вмещает в себе целый мир со своими стремлениями, печалями и радостями. В этом я еще раз убедилась, побывав в столичной спецшколе-интернате №9 для детей с нарушениями слуха.
УСПЕЕМ ЛИ ПРОЧИТАТЬ “ВОЙНУ И МИР”?
Спецшкола-интернат №9 существует с 1963 года. Это первое в Украине учебное заведение для слабослышащих детей. За годы существования школы контингент ее учеников постоянно увеличивался, и необходимость расширяться назревала не один раз.
На сегодняшний день в школе насчитывается 229 учеников, которые с прошлого года учатся по программе массовой школы.
- Перейти на эту программу мы смогли благодаря содействию депутата Се
...
Читати далі »
|
Глухой учитель... Как странно звучит, не правда ли? Но разве может быть глухим учитель, который ежедневно вкладывает в своих учеников знания, умения и частичку самого себя? Да, к счастью. И - к сожалению. К счастью - потому что, кто же, как не он, может лучше других знать и понимать своих неслышащих учеников. А к сожалению - потому, что в силу своей особенности, неслышащие педагоги держатся в школе зачастую обособленно, не имея возможности ни повышать квалификацию, ни обмениваться опытом с другими учителями, а также со своими неслышащими коллегами из других спецшкол. Но нашелся человек, который решил исправить допущенную несправедливость.
Марина Ивановна Лашкевич, воспитатель Киевской школы-интерната №9 для детей с недостатками слуха, за дело взялась основательно. Для начала выяснила, сколько в столичных спецшколах работает неслышащих педагогов. Следующий момент - узнать их
...
Читати далі »
|
Під час осінніх канікул у конференц-залі Товариства глухих відбулася чергова зустріч сурдопедагогів з вадами слуху. Приємно, що таке спілкування з колегами вже стало не тільки традицією, а й внутрішньою потребою для багатьох нечуючих вчителів і вихователів.
Втім, на останню зустріч прийшли не тільки педагоги Києва. Вони радо вітали своїх колег з інших областей України - Наталію Адамюк з м.Полтави та Анастасію Лутошкіну із Запорізької області (Кам'янська спецшкола), які знайшли час і кошти, щоб приїхати до столиці.
На зустрічі були присутні начальник відділу організаційної і культмасової роботи товариства глухих К.З.Нестеренко, яка також має педагогічну освіту, і сурдопедагог Київської спецшколи-інтернату №6 Є.С.Грищенко, яка з притаманною їй небайдужістю до проблем глухих людей взяла участь у розмові з нечуючими колегами.
Програма зустрічі була дуже насиченою
...
Читати далі »
|
|