Головна » 2013 » Вересень » 21 » Забезпечення дошкільною освітою дітей, що мають особливі потреби
02:37 Забезпечення дошкільною освітою дітей, що мають особливі потреби |
Сьогодні у сфері дошкільної освіти впроваджується значна кількість інновацій різного характеру, спрямованості і значимості, втілюються новинки в організацію, зміст, методику, технологію навчання. Адже, дошкільна освіта – це основа, фундамент всієї освіти. Вперше в Україні постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. №629 затверджена Державна цільова соціальна програма розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, що передбачає розширення мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності, удосконалення нормативно-правової бази з питань забезпечення ефективного розвитку дошкільної освіти, поліпшення матеріально-технічної бази, збільшення кількості дітей, що здобули дошкільну освіту, проведення експериментальної та інноваційної діяльності, удосконалення системи перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів дошкільних навчальних закладів та інші заходи, спрямовані на поліпшення якості дошкільної освіти, у тому числі для дітей з особливими потребами. В цілому Програма сприятиме: -розвитку мережі дошкільних навчальних закладів за рахунок будівництва нових, відкриття закладів у пристосованих приміщеннях, відкритті груп для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; -забезпеченню дошкільних навчальних закладів: дидактичними та навчально-наочними посібниками, універсальними навчально-комп’ютерними комплексами; підключенням до мережі Інтернет; -розроблення програм розвитку для дітей дошкільного віку (корекційних, інклюзивних) і окремих методичних комплектів (програми з різного виду нозологій та методичні рекомендації до них) для практичного використання в рамках інклюзивної та спеціальної освіти тощо. Так, на виконання зазначеної вище постанови, у 2012 році було затверджено програми розвитку для дітей дошкільного віку з різного виду нозологій (корекційні). З метою охоплення дітей дошкільною освітою, в Україні розвиваються дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності. На сьогодні реальністю є їх варіативність залежно від форм власності, контингенту дітей, режиму їх перебування, застосування тих чи інших педагогічних підходів до змісту та методів виховання. Розширюється мережа дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу, в яких безкоштовно виховуються і проходять лікування хворі діти і діти з вадами психофізичного розвитку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. Одночасно з отриманням дошкільної освіти вони проходять комплекс лікувально-реабілітаційних заходів. Законом України «Про дошкільну освіту» затверджені державні гарантії у здобутті дошкільної освіти дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. У статті 33 Закону України "Про дошкільну освіту” зазначено, що Держава забезпечує соціальний захист, підтримку дітей дошкільного віку, особливо дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, а також дітей із малозабезпечених та багатодітних сімей. Дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації, гарантовано право на відвідування державних і комунальних дошкільних навчальних закладів з гнучким режимом роботи та їх утримання у цих закладах за рахунок держави. Направлення дітей до дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу здійснює відповідна психолого-медико-педагогічна консультація, діяльність якої регламентується Положенням про психолого-медико-педагогічну консультацію. Діти, які потребують корекції зору, слуху, опорно-рухового апарату, забезпечуються засобами пересування, протезування, орієнтації і сприйняття інформації, а також іншими засобами індивідуальної корекції за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. На виконання Закону України для дітей з особливими потребами працюють понад 2 тисячі закладів санаторного, спеціального та комбінованого типу, де разом із здобуттям дошкільної освіти діти отримують корекційно-відновлювальну та реабілітаційну допомогу.
Кількість закладів та груп спеціального призначення в Україні з 2009 по 2012рр. та чисельність в них дітей за даними Державної служби статистики України
| Роки
| Кількість закладів, які мають групи спеціального призначення, за видми
| Кількість груп спеціального призначення
| Чисельність дітей в групах спеціального призначення
| 2009
| 1784
| 4912
| 76 тис.053
| 2010
| 1834
| 5023
| 78 тис.628
| 2011
| 1826
| 4988
| 80 тис.233
| 2012
| 1847
| 5050
| 82 тис.685
|
|
|
|
|
| Кількість закладів спеціального признчення за видами груп з 2009 року по 2012 роки з даними Державної служби статистики України:
| Заклади, які мають групи спеціального призначення, за видами
| 2009
| 2010
| 2011
| 2012
| для дітей з порушеннями зору
| 182
| 183
| 178
| 178
| для дітей з порушеннями слуху
| 28
| 26
| 26
| 27
| для дітей з порушеннями мови
| 1385
| 1434
| 1411
| 1437
| для дітей з порушеннями інтелекту
| 72
| 74
| 73
| 70
| для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату
| 283
| 282
| 270
| 275
| для дітей із зтримкою психічного розвитку
| 235
| 245
| 267
| 278
| для дітей з порушеннями по іншим профілям
| 25
| 22
| 21
| 16
|
|
|
|
|
| Чисельність окремих категорій дітей у дошкільних навчальних закладах за регіонами у 2009-2012рр.
| Окремі категорії дітей у ДНЗ
| 2009
| 2010
| 2011
| 2012
| Діти з обмеженими функціональними можливостями (діти інваліди)
| 6 тис. 338
| 6 тис. 766
| 7 тис. 339
| 7 тис. 950
| Діти-сироти та позбавлені батьківського піклування
| 4 тис. 488
| 4 тис. 621
| 4 тис. 702
| 4 тис. 800
| Діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС
| 58 тис. 860
| 63 тис. 203
| 68 тис. 112
| 71 тис. 912
|
|
Категорія: Освіта України |
Переглядів: 773 |
Додав: Admin
| Рейтинг: 4.0/1 |
|