У жовтні виповнюється 50 років з часу заснування Київської спеціальної школи-інтернату І-III ступенів №9. До 1963 року у столиці України не існувало школи для слабочуючих дітей. До того часу вони навчались або в школі глухих, або в допоміжній школі. Тому й виникла потреба у створенні такого навчального закладу, який було відкрито за наказом міністра освіти України на базі середньої школи №41. На початку існування інтернату у ньому нараховувалось 100 учнів з вадами слуху, з якими працювали 25 педагогів-дефєктологів. Але вже наприкінці 1970 року контингент учнів зріс до 456 осіб і приміщення не задовольняло потреб школи. Тому у травні 1971 року вона переїхала в іншу будівлю - за адресою: вулиця Сєченова, 9, де й знаходиться зараз. За роки існування школи-інтернату №9 нею керували директори: С.В.Ломачук, І.В.Бойцов, А.Г.Рудницька, О.У.Розум, Ю.О.Корчовий. За цей період заклад поступово посів одне з провідних місць в Україні серед спецшкіл для дітей з вадами слуху. Протягом свого існування школа змогла забезпечити навчально-виховний процес не тільки здібними і знаючими дефектологами, але й необхідним сучасним інноваційним обладнанням. Особливих досягнень школа здобула, коли у 2003 році її очолила досвідчений керівник, відмінник столичної освіти, відмінник освіти України Т.О.Остафійчук, яка разом зі своїми заступниками - ЗІ.Грінченко, Т.І.Москаленко, С.Б.Горенковою, роблять усе можливе для зростання авторитету школи та покращення її матеріальної бази. Робота педагогічного колективу спрямована на адаптацію глухої дитини до оточуючого світу. У школі для цього створені всі умови: застосовуються сучасні педагогічні методи, використовується найновіша звукопідсилююча апаратура. Є два комп'ютерних класи, обладнані інтерактивними дошками та проекторами; два спортивних зали та тренажерний зал. З метою забезпечення здоров'я вихованців, діє сучасна медико-санітарна частина, де працюють 2 лікарі-педіатри, лікар-психіатр та дві медичні сестри. З дітьми працюють два психологи та соціальний педагог, 7 вчителів корекційно-реабілітаційного центру. У школі є бібліотека з багатим книжковим фондом. Вона оснащена 8 комп'ютерами та інтернетом. Школа має сучасний лінгафонний кабінет та ігрові кімнати, а їдальня забезпечує харчування учнів якісною їжею з дотриманням усіх норм. Навчально-виховний процес спрямований на всебічний розвиток учня, на здобуття якісної, доступної освіти. У початкових класах формується усне мовлення, українська жестова мова, закладаються поняття, терміни, уявлення дитини про оточуючий світ. У кабінетах індивідуальної роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови, обладнаних комп'ютерними комплексами "Живий звук”, "Світ звуків”, "Видима мова”, працюють кращі сурдопедагоги України. У середніх та старших класах діти вивчають усі предмети за програмою для спеціальних загальноосвітніх шкіл. Велика увага приділяється вивченню рідної мови. У школі проводиться велика виховна робота. У другій половині дня діти зайняті у роботі гуртків та спортивних секцій, вивчають правила поведінки у школі, на вулиці, у незнайомих місцях. Серед вихованців є багато талановитих дітей, вони прекрасно малюють, вишивають, танцюють, грають у виставах. Учні люблять шкільні свята, із задоволенням допомагають педагогам у підготовці до них. Школа для дітей є другим домом, тут вони знаходять допомогу і підтримку в усьому. Педагоги проводять велику роботу з батьками, часом коригуючи педагогічного колективу є особлива дитина - дитина з порушеннями слуху. Навчити її сприймати мовлення, допомогти оволодіти правильною жестовою і розмовною мовами - головна мета діяльності вчителів та вихователів. За роки навчання діти зростають, мужніють і виходять зі школи добре підготовленими, свідомими того, що в сучасному житті потрібно бути освіченими, а для цього необхідно здобувати знання. Ми пишаємося тим, що наші вихованці добре розвинені, вміло орієнтуються в оточуючому світі. Вони соціально адаптовані, навчаються далі в Університеті "Україна”, в Університеті фізкультури та спорту, в Педагогічному університеті імені Драгоманова, в Коледжі легкої промисловості, отримують робітничі спеціальності у професійно-технічних коледжах. Деякі випускники настільки добре підготовлені до життя, що по закінченні школи йдуть працювати на підприємства, адаптуючись до середовища чуючих людей. Серед них є і таксисти, і маляри, і кондитери, і касири, і програмісти... У нашому колективі працюють члени ГО ОНП, нечуючі педагоги: І.С.Грінченко, І.М.Ступак, М.І.Лашкевич, В.В.Стьопкін, А.Г.Ковтун, соціальний педагог Д.І.Березова (серед них також є випускники нашої школи). Василь Васильович Стьопкін має високе звання "Заслужений артист України”, він керує учнівським театральним гуртком, дуже професійно підходить до своєї справи і готує чудові постановки спектаклів за участю наших учнів. Є серед випускників нашої школи й відомі в Україні і за кордоном люди. Це: архітектор станцій Київського метрополітену О.Нашивочников, професор, дійсний член Нью-Йоркської академії наук Д.Соловйов, кандидат технічних наук Р.Родін, художники М.Поплавко та В.Іващенко, чемпіони та призери Дефлімпійських ігор: О.Полторацький, С.Тарасов, І.Мірошникова, С.Сандугей, М.Свинобій. У школі часто проводяться зустрічі з видатними та цікавими людьми. Це: професор Національного університету ім.Т.Шевченка, доктор економічних наук П.О.Масляк; начальник Управління МВС України на Південно-Західній залізниці, полковник міліції В.П.Сокірко; голова Київської організації УТОГМ.М.Левицький; редактор газети "Наше життя” Н.М.Каменська; кінорежисер М.Слабошпицький та ін. Вони розповіли дітям багато цікавої повчальної інформації, брали участь у загальношкільних заходах. ...П'ятдесят років для навчального закладу - це не межа, а привід до того, щоб набути більше розвитку й досвіду у роботі з такою особливою дитиною, яка не може обходитися без слухового апарата і жестової мови, з дитиною, яка хоче жити повноцінним людським життям. І знайти себе в цьому житті їй допомагають небайдужі і досвідчені педагоги, які працюють у школі. Крокуй же далі, рідна школо! Впевнено долай шлях до наступних славних ювілеїв, здобуваючи нові досягнення на ниві сурдопедагогіки!
|