П`ятниця, 29.03.2024, 11:45
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Лютий » 10 » Особливості супроводу навчання студентів з вадами слуху в Університеті “Україна”
14:29
Особливості супроводу навчання студентів з вадами слуху в Університеті “Україна”
Університет "Україна” - це вищий навчальний заклад інтегрованого типу, метою якого є забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти всім членам суспільства, зокрема людям з інвалідністю.
Супровід навчання студентів з інвалідністю - це система заходів, що мають забезпечити рівний доступ до навчання, тобто знищити або принаймні мінімізувати проблеми студентів з інвалідністю у навчанні.
Основою набуття вищої освіти є державні освітні стандарти, обов'язкові для всіх студентів, незалежно від стану їх здоров'я. Тільки при такому підході до навчання людей з інвалідністю вони як професіонали надалі можуть бути конкурентоспроможними на ринку праці.
Інтегрована форма навчання у ВНЗ передбачає спільне навчання студентів, які мають функціональні обмеження, з іншими студентами.
Така форма навчання визнає за людьми з інвалідністю рівні права на отримання освіти і потребує здійснення політики рівних можливостей.
Особливістю навчання студентів з інвалідністю в інтегрованому колективі є те, що сприймаючи їх як рівних, до них висувають такі ж вимоги з боку ВНЗ, як і до інших студентів.
Компенсувати функціональні обмеження, що впливають на якість навчання студентів з інвалідністю, і надати необхідну підтримку можна тільки шляхом організації супроводу їх навчання.
Супровід навчання студентів з особливими потребами здійснюється за такими напрямами:
—технічний,
—педагогічний,
—психологічний,
—медико-реабілітаційний,
—фізкультурно-спортивний,
—соціальний,
—професійна адаптація та реабілітація.
Спеціалізований технічний супровід:
—має компенсувати функціональні обмеження студентів і забезпечити принцип доступності до якісної вищої освіти,
—передбачає забезпечення студентів адаптивними технічними засобами та спеціальними технологіями навчання.
Педагогічний супровід навчання:
—передбачає оптимізацію викладання навчального матеріалу студентам з інвалідністю у максимально сприйнятній для них формі,
—впровадження сучасних педагогічних технологій навчання,
—забезпечення навчально-методичними матеріалами.
Психологічний супровід:
—з'ясування психологічних особливостей кожного студента,
—зміцнення та збереження його психологічного здоров'я,
—надання необхідної допомоги з адаптації в інтегроване освітнє середовище,
—сприяння особистісному розвитку.
Медико-реабілітаційний супровід:
—спрямований на підтримку, збереження та відновлення фізичного здоров'я студентів,
—невідкладна медична допомога,
—консультативно-профілактична робота,
—реабілітаційно-відновлювальна підтримка.
Соціальний супровід навчання:
—спрямований на забезпечення соціалізації студентів з особливими потребами, зокрема їх соціально-побутової, соціально-культурної та соціально-трудової адаптації,
—подолання соціальної ізоляції інвалідів,
—сприяння збереженню і підвищенню їх соціального статусу,
—залучення до всіх сфер суспільного життя.
Фізкультурно-спортивний супровід:
—заохочення студентів до активних занять фізичною культурою та окремими видами спорту, до участі у змаганнях різного рівня та паралімпійському русі,
—зміцнення мотивації до здорового способу життя,
—поліпшення психофізичного стану студентів,
—підвищення їх інтелектуальної працездатності.
Професійна адаптація та реабілітація:
—надання робітничої спеціальності в межах фахової підготовки,
—залучення до роботи у студентських навчально-науково-виробничих підрозділах, студентському науковому товаристві, наукових гуртках,
—проходження виробничої практики,
—навчання у центрі розвитку кар'єри та підприємництва,
—надання допомоги у працевлаштуванні.
У Центрі самостійної роботи студентів з особливими потребами:
—обладнано робочі місця для студентів з вадами зору, слуху, опорно-рухового апарату,
—створено постійно поповнювану спеціалізовану навчальну бібліотеку,
—організовано доступ до Інтернету.
Діє медіатека (альтернативна бібліотека):
—зібрання навчальної та художньої літератури, підручників, посібників, конспектів лекцій, довідників, методичного та ілюстративного матеріалу, які представлені у формі, адаптованій до потреб студентів з особливими потребами,
—адаптована література може бути надана студентам у плоскодру-кованому вигляді, на СО-дисках чи дискетах, на аудіо-носіях.
Центр самостійної роботи пропонує студентам:
—навчання роботі на комп'ютері та офісній техніці;
—надання доступу до офісного та адаптивного технічного обладнання для сканування навчальної літератури та її переводу в електронний вигляд, виконання самостійних практичних завдань тощо;
—надання доступу до медіатеки;
—надання допомоги у подоланні труднощів, що виникають під час навчання;
—надання інформації щодо сучасних технологій та технічних засобів навчання студентів з інвалідністю.
Центр самостійної роботи надає такі послуги:
—курси комп'ютерної грамотності,
—навчання користуванню адаптивними технічними засобами та офісною технікою,
—навчальні заняття з використанням сучасної відеотехніки,
—комп'ютеризовані робочі місця оператора ПК, юриста та перекладача.
Проблеми студентів з вадами слуху у навчанні:
—недостатній рівень якості середньої освіти, прогалини в знаннях і, як наслідок, проблеми адаптації до ВНЗ;
—погані знання іноземної мови та комп'ютерної грамотності;
—труднощі у сприйнятті лекційного навчального матеріалу;
—недостатність інформаційних ресурсів і навчальних технологій для вищої школи;
—проблеми спілкування, дефіцит комунікабельності, відокремленість від інтегрованого колективу;
—проблеми забезпечення навчальною і методичною літературою;
—завищені уявлення про свої можливості;
—звичка до невимогливого, поблажливого ставлення;
—низька соціальна активність;
—підвищена тривожність, вразливість, емоційна нестійкість, депресивні стани.
Організаційні проблеми, які необхідно вирішити:
—підвищення кваліфікації викладачів інтегрованих груп;
—підвищення кваліфікації сурдоперекладачів (спеціальна термінологія, розробка словників);
—підготовка спеціалізованого навчально-методичного забезпечення;
—розробка спеціальних педагогічних технологій роботи в інтегрованих групах вищої школи,
Здобутки студентів з вадами слуху:
—студентки спеціальності "Харчові технології” посіли І місце у Всеукраїнському конкурсі наукових робіт 2004 року;
—золота медаль на чемпіонаті світу з греко-римської боротьби 2004 року;
—срібна та бронзова медалі з греко-римської боротьби на Дефлімпійських іграх 2005 року;
—команда пловчих виборола І місце, а студент спеціальності "Побутова електронна апаратура” посів І місце у змаганнях з настільного тенісу на II Всеукраїнських спортивних іграх серед студентів-інвалідів 2005 року;
—призові місця на І та II конкурсах творчості "Сяйво надії” 2003 та 2004 рр.

Кольченко К.О., перший проректор з наукової роботи Відкритого Міжнародного університету розвитку людини "Україна” (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)


Категорія: Освіта України | Переглядів: 743 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024