Четвер, 28.03.2024, 17:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2013 » Травень » 27 » Резолюція "Педагогічних читань - 2004"
10:21
Резолюція "Педагогічних читань - 2004"

Резолюція "Педагогічних читань - 2004"

Всеукраїнські 5-ті ювілейні педагогічні читання, що проходили на базі Інституту природознавства Херсонського державного університету 14-18 червня 2004 року на тему: "Здобутки та надбання теорії та практики навчання і виховання дітей з вадами слуху" засвідчили доцільність такої форми спілкування усієї сурдопедагогічної громадськості та необхідність їх продовження і надалі. В ході роботи конференції було проаналізовано науково-теоретичні засади навчання і виховання осіб з вадами слуху в Україні; напрями підготовки фахівців вищої кваліфікації для роботи з дітьми з вадами слуху; проаналізовано потреби спеціальних навчальних закладів щодо організації своєї діяльності, забезпечення нормативно-правовими документами.

Прослухавши і обговоривши наукові доповіді та виступи практичних працівників, учасники педагогічних читань ухвалили:

1.Схвалити практику проведення педагогічних читань як таких, де обговорюються актуальні питання сурдопедагогічної теорії і практики в Україні.

2.Зазначити, що НПУ імені М.П.Драгоманова в особі кафедри сурдопедагогіки проводить координуючу роль в Україні у навчанні та вихованні дітей з вадами слуху, в постановці та обговоренні актуальних питань сурдопедагогічної теорії і практики.

3.Вважати, що огркомітет V ювілейних "Педагогічних читань - 2004" досяг мети об'єднання сурдопедагогів та громадськості України.

4.Констатувати, що V ювілейні педагогічні читання були організовані і проведені на високому рівні в м.Херсоні. Високо оцінити роль Інституту природознавства ХДУ та особистий внесок директора Інституту доц. Шмалєй С.В. у проведення "Педагогічних читань - 2004".  Вищу дефектологічну освіту у Південному регіоні України забезпечує на високому рівні Інститут природознавства ХДУ, базуючись на кадровому та матеріальному забезпеченні, відданості дітям з психофізичними вадами, особистісним якостям та вмілому керівництву Інститутом природознавства ХДУ доц. Шмалєй С.В.

5.Наступні "Педагогічні читання - 2005" провести у травні-червні 2005 року у місті Києві.

6.Просити Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки АПН України та Науково-методичний центр середньої освіти Міністерства освіти і науки України, розробляючи навчально-методичну літературу для спеціальних шкіл, спиратися на сучасні підходи до визначення новітніх досягнень науки з проблеми навчання осіб з вадами слуху. Враховуючи сучасні наукові розробки, вибудовувати парадигму навчання, що спирається на творчо-пошукові методи здобуття знань дітьми з вадами слуху.

7.З метою забезпечення охорони життя та здоров'я дітей просити Міністерство освіти і науки України підготувати подання та організувати уточнення і доповнення штатного розпису у спеціальних школах для глухих та слабочуючих дітей. Зокрема, враховуючи негативний досвід роботи з дітьми з вадами слуху в Росії, випадки травмування дітей у нічний час у Росії, розширити штат нічних вихователів з розрахунку на одного нічного виховател-15-18 дітей з вадами слуху (або на 3-4 спалень). Враховуючи зміни до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідно статті 23 ввести додаткові посади сурдоперекладачів із розрахунку один перекладач на клас під час навчання на уроках і на чотири класи один перекладач на другу половину дня та підйом.

8.Індивідуальні заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови є суто специфічним розділом роботи в спеціальних закладах освіти, що забезпечує якісні показники у розвитку мовлення і слухового сприймання дітей з вадами слуху. Учасники педагогічних читань констатують факт, що зменшення кількості годин на ці заняття не відповідає умовам ефективної реабілітації та компенсації порушень слуху. Керівники спеціальних шкіл для дітей з вадами слуху України вважають за необхідне просити Міністерство освіти і науки України, розробляючи Типові навчальні плани, врахувати необхідність реабілітаційної роботи протягом усіх років навчання дітей у школі (тобто до останнього класу) з розвитку слухового сприймання та формування вимови, а, відтак, відведення не менше 18 годин на тиждень на клас на індивідуальні заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови.

9.Порушити перед Міністерством освіти і науки України питання про прискорення процесу затвердження "Положення про спеціальну школу-інтернат для дітей з вадами слуху" у зв'язку із необхідністю перегляду, уточнення і удосконалення діяльності спецшкіл.

10.Зміна за останні роки умов розподілу та статусу молодого спеціаліста, зокрема, відсутність практики надання житла молодим спеціалістам та виходячи з факту, що лише єдина в Україні кафедра сурдопедагогіки готує фахівців для роботи з особами з вадами слуху, просити ректора НПУ імені М.П.Драгоманова - дійсного члена АПН України, доктора філософських наук, професора Андрущенка В.П.- та приймальну комісію розробити додаткові умови прийому на стаціонарне та заочне відділення абітурієнтів з регіонів України, що бажають здобути фах сурдопедагога. Це дозволить планово проводити підготовку сурдопедагогів для спецшкіл міст і сіл України.

11.Просити Міністерство освіти і науки України, обласні управління освіти і науки розробити рекомендації про доцільність і актуальність роз'яснення громадським організаціям, що спецшколи є закладами освіти, які працюють відповідно до штатного розпису, навчальним планам та програмам. У зв'язку з цим, просимо розглянути питання про розмежування сфери впливу громадських організацій системи УТОГ, забезпечуючи тим самим виконання спецшколами основної своєї функції.

12.Вважати практику преваліювання жестові мови над мовленням у навчально-виховному процесі спецшкіл в сучасних умовах досягненнь наук сурдопедагогічного циклу науково не обгрунтованою і експериментальне не перевіреною, що не забезпечує повну соціальну адаптацію та інтеграцію осіб з вадами слуху у суспільство, а навпаки, виокремлює осіб з вадами слуху в окрему неадаптовану групу.

13.Порушити перед Міністерством праці України питання про сприяння  ліцензуванню спецшколам для дітей з вадами слуху нових професійних напрямків з метою надання випускникам спецшкіл, які на час закінчення школи мають 19-21 рік певної спеціальності, що надасть їм можливість після закінчення школи влитись у життя суспільства та фінансове себе забезпечити.

14.Вважати, що проведення конкурсу "Сурдопедагог року" є доцільним і перспективним. Просити обласні управління освіти і науки сприяти на місцях проведенню конкурсу "Сурдопедагог року". Кафедрі сурдопедагогіки підготувати рекомендації Міністерству освіти і науки України про умови організації і проведення конкурсу та розробити проект конкурсу "Сурдопедагог року".

15.Вважати, що 45-річчя кафедри сурдопедагогіки НПУ імені М.П.Драгоманова є датою, яка стверджує позитивні надбання України в справі різновікової реабілітації дітей з вадами слуху та підготовці  спеціалістів  вищої кваліфікації до навчання  і  виховання дітей.

Враховуючи значний вклад кафедри у розбудову загальної середньої освіти, взяти участь у святкуванні 45-річного ювілею кафедри.

16.Констатувати, що існує фактичне об'єднання сурдопедагогів в Україні і у зв'язку з цим вважати за доцільне створення "Асоціації сурдопедагогів та піклувальників осіб з вадами слуху в Україні". Доручити директорам спецшкіл, завідуючим ДЗН, кафедрі сурдопедагогіки зкоординувати роботу спеціальних закладів та підготувати пакет документів до реєстрації благодійного фонду "Асоціація сурдопедагогів та піклувальників осіб з вадами слуху в Україні".

17.Учасники педагогічних читань констатують, що в Україні є непоодинокі випадки, коли територія та приміщення спецшкіл, де навчаються діти - інваліди по слуху, передаються органами освіти на місцях та місцевими владними структурами під забудову та оренду.

Вважати, що вивільнені приміщення можуть бути застосовані з метою реабілітації дітей з вадами слуху. В них можуть бути: фізкультурні зали, кімнати казок, класи розвитку слухового сприймання, класи формування вимови, класи сенсорної реабілітації спеціально обладнаними засобами і таке інше. Вважати практику передачі районними управліннями освіти і науки приміщень спецшкіл і спеціальних дошкільних закладів в оренду іншим освітнім  закладам та відторгнення території місцевими  владними структурами неприпустимою, недоцільною, негуманною і такою, що протирічить конвенції про права дитини та захисту інвалідів.

18.У практиці роботи спецшкіл для дітей з вадами слуху існують поодинокі факти впливу громадських організацій на адміністрацію спецшкіл та ДНЗ з приводу призначені на посади сурдопедагогів дошкільних та шкільних  закладів осіб, що самі  мають порушення слуху. Передовий педагогічний досвід та наукова думка   засвідчують у неможливість проведення особами з вадами слуху ефективної корекційно-компенсаторної роботи з мови і мовлення, розвитку слухового сприймання, вимови, тому що вони самі мають затримку у розвитку мови і мовлення, вади вимови і не можуть в силу порушення слуху повністю чути дітей. Особи з вадами слуху не завжди орієнтуються у складній екстрімальній ситуації, у зв'язку з тим, що вони переважно реагують на стимули, пов'язані із зоровим сприйманням. З метою вивчення можливостей нечуючих педагогів у навчально-виховному процесі та їх ролі вважаємо за доцільне створити експериментальний майданчик. Вважаємо, що повна передача всієї системи навчання нечуючим педагогам може створити закритий конклав осіб з вадами слуху.

19.Порушити перед Міністерством освіти і науки України питання про необхідність розробки додаткових документів з набуття глухими і слабочуючими   професійної орієнтації. Вважаємо правильним надати можливість кожній школі  спеціалізуватися у певній професії, коли у майбутньому випускники 9-х класів могли б переїжджати до інших шкіл за обраним фаховим спрямуванням. На сьогодні така організація є неможливою у зв‘язку з місцевим фінансуванням спеціальних шкіл для дітей з вадами слуху.

20.Вважати за доцільне проведення триденних або тижневих  семінарів, майстер класів сурдопедагогів за фахом на базі однієї із шкіл з метою підвищення кваліфікації та ознайомлення з іноваційними технологіями навчання. Доручити кафедрі сурдопедагогіки розробити пропозиції та графік таких семінарів, навчальні плани та документацію для подання в Міністерство освіти та науки України.

21.Доручити кафедрі сурдопедагогіки НПУ імені М.П.Драгоманова зкоординувати роботу спецшкіл з метою закладення коштів у школах для забезпечення публікацій вчителів спецшкіл у науково-практичному збірнику, а кафедрі створити редакційну колегію та організувати на виділені кошти випуск науково-практичного збірника "Сурдопедагогіка України".

 

 

Голова оргкомітету, зав.кафедри сурдопедагогіки, НПУ імені М.П.Драгоманова, доктор психолологічних наук, професор Л.І.Фомічова.

 

Із матеріалами з архіву бібліотеки ГО СНЮ

 

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 830 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024