Розвиток дитини з порушеннями слуху, навчання робити перші кроки в сприйманні і розумінні інформації, виховати її здоровою і розумною, чесною, кмітливою, наполегливою і працьовитою, готовою до життєвих труднощів, допомогти їй набути життєвих компетентностей є надзвичайно чутливими питаннями у виборі одномовності чи двомовності.
Кожна нечуюча дитина, незалежно від ступеня порушення слуху має право на двомовність, тобто на білінгвальність, що стосується володіння жестовою і словесною мовами (Н. Адамюк, О. Біланова, О. Бурлака, Г. Воробель, Т. Заяць, Н. Зборовська, Н. Іванюшева, С. Кульбіда, Л. Лещенко, Л. Луценко, О. Романовська, І. Чепчина та ін.). Двомовний підхід ґрунтується на почерговому використанні національної словесної та природної жестової мов, не просто вивчення двох мов, а забезпечення викладання навчальних дисциплін в двомовному режимі, причому зазвичай
...
Читати далі »