Темою статті є “Жестова мова в системі освіти нечуючих”, яка на широкий загал виноситься вперше і це не випадково, оскільки останнім часом питання застосування, використання цієї мови широко обговорюється. Ст.23 Закону України від 15.06.2004 року зазначає, що дактильно-жестова мова є не тільки засобом міжособистісного спілкування, а й засобом навчання осіб з вадами слуху.
Це вже означає реформу в сурдопедагогіці, оскільки вся система навчання нечуючих в Україні протягом тривалого часу існувала під гаслом заборони використання жестової мови як такої. Але попри заборони вона існувала, існує і буде існувати, бо є нечуючі, її носії. Правда, останні десять років ми стали говорити про те, що жестову мову в навчанні нечуючих можна використовувати як допоміжний засіб. В яких ситуаціях, в якому обсязі, в яких рамках можна було її застосовувати ніде не регламентувалос
...
Читати далі »