В окремі періоди складної історії України погляди її прогресивних громадян і позиції держави в цілому щодо доцільності та можливостей навчання й виховання нечуючих були достатньо різними: іноді вони випереджували розвиток суспільства, часом розвивалися паралельно з науковими теоріями вчених сусідніх країн, траплялися й стадії явного застою, припускалися помилки.
Умовними віхами цих періодів є історичні прецеденти суттєвої зміни ставлення держави та спільноти до осіб з певними відхиленнями в розвитку. Зокрема, в історії України можна виділити такі:
І (X - кінець XVII ст.) - період опіки;
II (кінець XVII - початок XIX ст.) - період спроб навчання і виховання окремих осіб з розладами;
III (початок XIX - початок XX ст.) - період усвідомлення доцільності навчання трьох категорій дітей: із порушеннями слуху, зору, розумово відсталих;
IV (початок XX ст. -199
...
Читати далі »