П`ятниця, 19.04.2024, 07:49
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2013 » Травень » 23 » В українських школах з'явилася нова посада - асистент учителя
22:12
В українських школах з'явилася нова посада - асистент учителя

В українських школах з'явилася нова посада - асистент учителя. Ці фахівці працюють у закладах з інклюзивною формою навчання. У Києві таких шкіл лише шість. Експеримент запровадили кілька років тому, і вже досягли неабияких успіхів. Чи готова система освіти до змін - Олеся Варламова далі.

 

Олеся Варламова, журналіст: 

- Звичайний урок у ніби звичайному класі. Але замість одного вчителя тут два педагоги. Один з них допомагає дітям з особливими потребами засвоїти матеріал.

- Листя!

Першокласник Максимко навчається розпізнавати звуки разом з іншими дітьми. У нього вади слуху, тому асистент вчителя - вона ж сурдоперекладач - для нього трохи повільніше вимовляє завдання. Каже, хлопчик і ще п'ятеро дітей з такими ж проблемами роблять успіхи.

 

Людмила Варнакова, асистент учителя, сурдоперекладач:

- Почали більше розмовляти, почали швидше розуміти запитання, швидше на нього відповідати, чітка мова.

Ще кілька місяців тому мама Максимка оббивала пороги, щоб її дитину взяли у школу. Члени комісії наполегливо рекомендували віддати хлопця до спецінтернату. 

 

Вікторія Кашкевич, мама дитини з особливими потребами:

- Казали, що дитина не потягне, буде тяжко, потім повернемось в інтернат після школи, тобто відмовляли і були агресивно настроєні.

Тепер і мама, й дитина задоволені. Науковці кажуть, в Європі від системи спецзакладів почали відмовлятись ще у 70-х роках минулого століття, бо зрозуміли: діти поруч із здоровими однолітками швидше розвиваються. Та й самі школярі нормально сприймають учнів з особливими потребами, - допомагають та співчувають їм.

 

Марія Коляновська, науковий співробітник інституту педагогіки Національної академії педнаук України:

- Відношення може коригуватись з боку вчителів або інших батьків, тут вже можуть бути інші проблеми, а діти - вони чисті. 

Директор школи каже: розпочали такий експеримент ще 4 роки тому. Взяли на роботу не лише асистентів вчителя, а й логопедів та психолога. Тепер малеча встигає разом з іншими освоювати програму, а заразом позбувається надмірної сором'язливості.

 

Володимир Скрицький, директор школи № 233:

- Коли зустрічаєш дитину 3-4 класу, це вже дитина, яка з тобою спокійно вітається, щось розмовляє, може тобі щось розповісти. 

Посаду "асистент вчителя" офіційно запровадили лише цього року. Утім вчителі, які вже працюють на цій посаді, називають себе ентузіастами. Зарплатня - півтори тисячі гривень. Не краще й з навчальними методиками.

 

Оксана Корольова, завідувач відділу управління освіти Оболонської РДА:

- Методик для викладання взагалі предметів або навчання в інклюзивній формі навчання, коли вона є, - їх немає.

Учитель, який бажає змінити професію і стати асистентом, має закінчити піврічні курси, оскільки виші лише розпочали підготовку таких кадрів.

А у столиці планують вже з наступного року забезпечити всі перші класи асистентами вчителів, вони допомагатимуть не лише дітям з особливими потребами, а й решті першачків звикнути до шкільного навантаження.

 

Джерело: Перший національний

 

Категорія: Освіта України | Переглядів: 699 | Додав: Admin | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024