22 березня 2016 року, на базі Одеської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №91 I-III ступенів, відбувся круглий стіл на тему “Науково-методичне забезпечення предметно-практичного навчання дітей з порушеннями слуху”. Він був ініційований та проведений автором статті за підтримки вищезазначеного закладу.
Метою заходу було обговорення питання щодо створення нового сучасного підручника для підготовчого класу з предметно-практичного навчання для глухих дітей. Адже в умовах реформування освіти в Україні неможливо якісно та ефективно створювати навчально-методичне забезпечення для навчання дітей з порушеннями слуху без участі в цьому процесі практиків.
Саме тому до роботи в круглому столі були залучені практики - вчителі початкової ланки, вчителі-дефектологи спеціальних навчальних закладів для дітей з порушеннями слуху, а саме: педагоги Одеської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №91 А.А. Демченко, І.П. Єпур, М.В. Чередниченко, Г.В. Шаламна; педагоги Одеської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №97 А.В. Єрмолиніна, М.О. Крелевецька, О.М. Тіпрова; педагог Миколаївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №6 Н.В. Дубук; педагог Болградської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату з дошкільними групами корекційного та реабілітаційного спрямування С.П. Тимошенко; педагоги Херсонської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Херсонської обласної ради Н.П. Фурса та В.М. Гончаренко; педагоги початкових класів багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру “Сузір’я” Дніпропетровської обласної ради Г.А. Панченко та А.А. Бубирьова.
Активними учасниками круглого столу також були А.Г. Тараненко, в.о. заступника директора Одеської спецшколи-інтернату №97 та директор Одеської спецшколи-інтернату №91 В.М. Малій, який на початку заходу ґрунтовно ознайомив учасників круглого столу із закладом та методичними розробками своїх колег з предметно-практичного навчання.
Протягом дня педагоги-практики презентували свої напрацювання з цього предмета, розповідали про власне бачення нового підручника та брали активну участь у загальному обговоренні цієї теми. Вони висловили важливі та цікаві думки, пропозиції і побажання щодо підручника, які будуть прийняті до уваги, проаналізовані, систематизовані та використані в процесі підготовки сучасного підручника з ППН.
Автор статті спільно із директором школи В.М. Малієм відвідав дошкільний навчальний заклад №113 м.Одеси для дітей з порушеннями слуху з метою ознайомлення із його навчально-методичною базою. Відбулася робоча зустріч із завідувачем закладу - Надією Артемівною Болдирєвою. Від ознайомлення із закладом залишилися лише позитивні враження.
Висловлюю щиру подяку приймаючій стороні - колективу Одеської спецшколи-інтернату №91 та її директору - Віктору Миколайовичу Малію, за гостинний прийом та чудову організацію заходу, а також всім учасникам круглого столу - за активну участь у роботі круглого столу.
На завершення потрібно зазначити, що у південному регіоні України відбувся лише перший захід із серії подібних, надалі вони будуть проведені і в інших регіонах країни.
В.Шевченко, член ОНП, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
|