На адресу ОНП надійшов лист-відповідь від Національної академії педагогічних наук України від 08.12.2017р. №2-7/254 на звернення ГО “Об’єднання нечуючих педагогів” від 27.10.2017р. №12.
Шановні члени ГО “Об’єднання нечуючих педагогів”
Відповідно до Конвенції ООН про права дитини та Конвернції ООН про права осіб з інвалідністю, які Україна поетапно ратифікувала у 1989 та 2009 роках, державна політика щодо дітей з особливими потребами спрямовується на надання їм рівних з іншими дітьми можливостей щодо реалізації їхніх прав, передбачених Конституцією України.
Інклюзивне навчання, як одна із форм здобуття відповідного рівня освіти особами з особливими потребами, в т. ч. й особами з порушеннями слуху, власне, й передбачає забезпечення конституційних прав у виборі навчального закладу будь-якою дитиною (незалежно від стану психофізичного розвитку) чи її батьками.
Водночас, інклюзія, як явище, не є панацеєю від усіх проблем наявних у галузі освіти і, зокрема в освіті осіб з особливими потребами.
Відтак, розуміючи вашу стурбованість, наведеними у листі-зверненні (№12 від 27 жовтня 2017 р.) позиціями, зазначаємо таке:
- Національною академією педагогічних наук України і, зокрема Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України, послідовно і цілеспрямовано проводиться політика щодо виваженого і поступового запровадження інклюзивної форми навчання на теренах України;
- інклюзивна форма навчання, в тому числі осіб з порушеннями слуху (глухих та слабкочуючих дітей) може мати позитивні результати лише за умови відповідного психолого-педагогічного і корекційно-реабілітаційного супроводів кожного учня командою спеціально підготовлених фахівців, які володіють усіма необхідними методиками роботи, в т. ч. й знанням жестової мови при роботі з глухими й слабкочуючими дітьми;
- інклюзивна форма навчання осіб з особливими потребами є альтернативною формою здобуття освіти нарівні з іншими, в тому числі й системою спеціальних навчальних закладів, які за об’єктивної потреби можуть мати статус інтернатних.
Ці позиції підтверджуються наявністю в системі НАПН України (Інститут спеціальної педагогіки) відповідних лабораторій (сурдопедагогіки, жестової мови, проблем інклюзивного навчання та ін.), де розробляються сучасні технології для різних форм навчання осіб з особливими освітніми потребами.
З повагою,
т.в.о. Президента НАПН України В.І.Луговий
Текст листа
|