П`ятниця, 29.03.2024, 00:31
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2019 » Жовтень » 12 » V Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології
10:37
V Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології

10-11 жовтня 2019 р. в м.Чернігові на базі Національного університету “Чернігівський колегіум” їм.Т.Г.Шевченка пройшов V Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітовані “Діти з особливими потребами”.
Цей широкий і відомий захід збирає науковців з різних закладів вищої освіти; директорів із заступниками, педагогів і практиків шкільних закладів для дітей різних нозологій тощо. І, так уже повелося, цей захід неможливо уявити без Украінського товариства глухих. П`ять разів поспіль на згаданому Конгресі з доповідями виступає голова УТОГ І.Чепчина.
Цього разу Чепчина І. прибула з членами ОНП - Адaмюк Н.Б., Лещенко Л.М., Кострикіна Г.В., Шевченко В.М.
На Конгрес прибула і була разом з усіма Порошенко Марина Анатоліївна, Голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка.
Конгрес працював у такому форматі: пленарне засідання, робота семи секцій, 10 стаціонарних і 3 виїзних майстер-класів, по 2 семінарів-практикумів та педагогічних майстерень.
Тематичні напрями:
• Зміст і технології навчання дітей з особливими освітніми потребами: інноваційні підходи;
• Інклюзивне навчання: нормативно-правові, психолого-педагогічні й організаційні аспекти;
• Психолого-педагогічний та корекційно-розвивальний супровід дітей з особливими освітніми потребами;
• Кадрове забезпечення системи освіти дітей з особливими освітніми потребами;
• Спеціальні та інклюзивні заклади освіти для дітей особливими освітніми потребами: досвід роботи та перспективи розвитку;
• Виявлення, діагностика та раннє втручання: проблеми сьогодення;
• Сім’я і громадськість – важливі чинники успішної соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Орієнтовна тематика майстер-класів:
• Діагностичні орієнтири Міжнародної класифікації функціонувань (МКФ): особливі освітні потреби та бар’єри у навчанні;
• Особливості діагностичної роботи інклюзивно-ресурсних центрів;
• Асистент педагога в загальноосвітньому просторі;
• Технології адаптації і модифікації змісту, процесу навчання та контролю навчальних досягнень учнів з ООП;
• Доступний освітній простір для дітей з ООП: принципи професійної співпраці;
• Освітній перекладач жестової мови як асистент з комунікації в умовах інклюзії;
• Наступність соціального розвитку дітей з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної освіти і закладах загальної середньої освіти;
• Надання корекційно-розвивальних послуг в умовах інклюзивно-ресурсного центру;
• Інклюзивний мистецький простір у  громаді;
• Психолого-педагогічна діагностика дітей із порушеннями слуху;
• Сучасні технології організації освітнього простору для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
• Психолого-педагогічний супровід дітей з комплексними порушеннями розвитку: вектори життєвої компетентності;
• Незряча дитина: питання раннього втручання в умовах сім’ї;
• Психологічна готовність фахівців до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
• Інноваційні технології психокорекційної роботи з дітьми з когнітивними порушеннями:  ебу-терапія;
• Діти з розладами аутистичного спектра: методики поведінкового та поведінково-когнітивного напрямів;
• Психоемоційні стани батьків як вторинна інвалідизація “особливої” дитини;
• Психолого-педагогічна діагностика дітей із розладами спектру аутизму;
• Психолого-педагогічна діагностика дітей із тяжкими порушеннями мовлення;
• Специфіка здійснення корекційно-розвивальної роботи з дітьми з ООП: спеціальні та інклюзивні умови здобуття освіти;
• Система української мануоральної артикуляції в контексті реалізації завдань корекційно-розвивальної роботи з дітьми з порушеннями слуху;
• Послуги раннього втручання для дітей з порушеннями слуху;
• Навчально-методичний практикум: “Сучасні логопедичні стратегії визначення і задоволення потреб дітей з тяжкими порушеннями мовлення в освітньому середовищі НУШ”.
На пленарному засіданні член ОНП Чепчина Ірина у своїй доповіді “Сучасний погляд на освіту дітей з порушеннями слуху: спеціальне та інклюзивне навчання” зазначила, що УТОГ відкрито виступає за збереження спеціальних шкіл для дітей з порушеннями слуху; що усвідомлюючи поширення інклюзивного навчання, вважає за потрібне звернути увагу на відсутність команди супроводу саме для глухих дітей, тобто відсутні перекладачі я ЖМ, педагоги та асистенти зі знанням жестової мови, - про що вона заявила на 22 сесії Комітету ООН з прав осіб з інвалідністю (06.09.2019, Женева, Швейцарія).
На секційному засіданні “Кадрове забезпечення системи освіти дітей з особливими освітніми потребами” з доповіддю “Освітній перекладач жестової мови: кадрове забезпечення комунікативних потреб жестомовноі здобувачів освіти” виступила Адамюк Н., член ОНП, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології їм.Ярмаченка, в якій розкрила виклики сьогодення, які випереджають фактичну і сувору реальність, а саме - відсутність підготовки і наявності освітніх перекладачів жестової мови.
З цікавими доповідями виступити її колеги: Замша Ганна, завідувачка згаданого відділу, кандидат психологічних наук – “Система мануоральноі артикуляції: нові можливості комунікативного розвитку дітей і з порушеннями слуху” та Дробот Олега, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник – “Технологія іншомовної освіти дітей із порушеннями слуху”.
Разом вони провели майстер-клас на тему української жестової мови... для тих, хто знає і використовує жестову мову для спілкування.
Насамкінець слід підкреслити, що родзинкою доя Конгресу і в перший, і другий день стали чудові і оваційні виступи учасників самодіяльного колективу Чернігівського Будинку культури УТОГ “Сузір‘я”.

Категорія: Інформація ОНП | Переглядів: 411 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024