Чи може директор ІРЦ виконувати обов’язки вчителя-дефектолога?
Як здійснюється оплата праці педпрацівників інклюзивно-ресурсного центру? Чи може директор інклюзивно-ресурсного центру виконувати обов’язки вчителя-дефектолога або вчителя-логопеда цього центру?
Згідно з п.47 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою КМУ від 12.07.2017р. № 545 (далі — Положення № 545), на педпрацівників інклюзивно-ресурсних центрів (далі — ІРЦ) поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педпрацівників спеціальних закладів загальної середньої освіти (далі — ЗСО).
Так, відповідно до п.29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93р. № 102 (далі — Інструкція № 102), посадові оклади (ставки зарплати) педпрацівникам загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, підвищуються на 25 %.
Згідно з п.40 Положення № 545 тривалість робочого тижня педпрацівників ІРЦ складає 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педнавантаження фахівців ІРЦ, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці ІРЦ провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педпрацівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.
У свою чергу, відповідно до п.64 Інструкції № 102 ставки зарплати учителям-логопедам, учителям-дефектологам, практичним психологам спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) виплачуються за 3 години педагогічної (викладацької) роботи на день (18 годин на тиждень). Тому ставка зарплати вчителям-логопедам ІРЦ виплачуються за 18 годин педроботи на тиждень, як таким, на яких поширюються умови оплати праці та інші пільги, встановлені законодавством для педпрацівників спеціальних закладів ЗСО, та які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
Пунктом 91 Інструкції № 102 керівним працівникам закладів освіти, зокрема,спеціальних закладів ЗСО, передбачено можливість вести викладацьку роботу в цьому закладі, але не більше 9 годин на тиждень (360 годин на рік), якщо вони за основною посадою отримують повний посадовий оклад (ставку).
Цим працівникам за норму годин, визначену у вищезазначеному пункті, оплата провадиться понад основний посадовий оклад (ставку) за тарифікацією щомісячно, незалежно від кількості тижнів і робочих днів у різні місяці року, зокрема, у канікулярний час (пп.68 та 71 Інструкції № 102).
Тому директор ІРЦ може виконувати в основний робочий час роботу вчителя-дефектолога або вчителя-логопеда в обсязі не більше 9 годин на тиждень та отримувати за виконання цієї роботи зарплату, виходячи з норми 18 навчальних годин на ставку зарплати вчителя-логопеда чи вчителя-дефектолога.
Згідно з п.91 Інструкції № 102 за години викладацької роботи, виконані, як виняток, у зв’язку з виробничою необхідністю понад норму, зазначену у цьому пункті, провадиться погодинна оплата за фактичну кількість годин, але не більше 240 годин на рік.
Можливість виконання такої педроботи передбачена спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту та Мінфіну "Про затвердження Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій" від 28.06.93 р. № 43. Відповідно до Переліку робіт, які не є сумісництвом, затвердженого цим наказом, усі працівники, крім основної роботи та роботи за сумісництвом, мають право виконувати роботи, які відповідно до чинного законодавства не є сумісництвом. Пунктом 3 цього Переліку передбачено педроботу з погодинною оплатою праці вобсязі не більш ніж 240 годин на рік. Виконання цієї роботи допускається в робочий час із дозволу керівника без утримання зарплати.
|