Четвер, 02.05.2024, 22:05
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2021 » Листопад » 9 » Положення про навчально-реабілітаційний центр (2 частина)
17:05
Положення про навчально-реабілітаційний центр (2 частина)

Продовження - 2 частина. Початок статті дивитися тут: 1 частина

Особливості надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги)

59. У центрі забезпечується психолого-педагогічний супровід, надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога).  Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) надаються в індивідуальній або груповій формі у вигляді занять та проводяться педагогічними працівниками центру:
- протягом дня (для вихованців дошкільних груп (у разі наявності дошкільного підрозділу) та для змінного контингенту);
- у другій половині дня (для учнів центру, крім занять в індивідуальній формі або коли проведення таких занять у першій половині дня передбачено освітньою програмою та/або медичними приписами закладів охорони здоров’я).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводяться відповідно до індивідуальної програми розвитку (за умови наявності відповідних ресурсів) та узгоджуються з реабілітаційними заходами, що надаються учням (вихованцям) в реабілітаційному відділенні центру, та не повинні призводити до перевантаження учнів (вихованців).
60. Для проведення занять у груповій формі створюються міжкласні групи. У групі повинно бути не менше двох та не більше шести осіб.
Формування таких міжкласних груп здійснюється відповідно до індивідуальних програм розвитку учнів та на підставі поданих документів для змінного контингенту.
Індивідуальні заняття здійснюються відповідно до індивідуальних програм розвитку учнів або на підставі поданих документів для змінного контингенту протягом дня.
61. У центрі можуть проводитися заняття з: лікувальної фізкультури; ритміки; логоритміки; розвитку мовлення (формування всіх компонентів мовлення, особливо лексико-граматичної складової мовлення та ознайомлення з довкіллям); корекції розвитку; корекції мовлення; соціально-побутового орієнтування; орієнтування у просторі; розвитку слухового, зорового, тактильного сприймання; використання засобів та прийомів з альтернативної комунікації; корекції та розвитку психофізичних функцій (використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії) тощо.
62. У центрі особлива увага приділяється формуванню в учнів (вихованців) компетентностей для самостійного життя, у тому числі соціально-побутового орієнтування, поліпшення рухових, психічних, комунікативних і мовленнєвих функцій, засвоєння правил суспільної поведінки, формування самоствердження і належної самооцінки особою своїх можливостей; забезпеченню психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги відповідно до індивідуальної програми розвитку, у тому числі:
1) для учнів (вихованців), що мають порушення слуху у поєднанні з іншими порушеннями, — збереженню та розвитку залишкового слуху, а також формуванню вимови, оволодінню українською жестовою мовою в обсязі, достатньому для життя, або засобами альтернативної комунікації, забезпеченню іншої необхідної психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги;
2) для учнів (вихованців), які мають порушення зору в поєднанні з іншими порушеннями, — опануванню абетки та шрифту Брайля, використанню тактильних наочно-дидактичних та навчальних матеріалів або адаптованих під особливості зорового сприймання, збереженню зору та дотриманню режиму охорони зору, орієнтуванню в просторі, розвитку зорового та тактильного сприймання, визначенню оптимальних можливостей практичного використання зорових функцій кожним учнем і дозування зорового та фізичного навантажень, забезпеченню необхідної психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги;
3) для учнів (вихованців) із сліпоглухотою — збереженню та розвитку залишкового слуху та зору, орієнтуванню в просторі, формуванню вимови, вмінь користування жестами та/або засобами альтернативної комунікації, розвитку навичок самообслуговування, забезпеченню необхідної психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги;
4) для учнів (вихованців) з інтелектуальними порушеннями у поєднанні з іншими порушеннями — розвитку навичок самообслуговування і соціальної адаптації, когнітивних функцій, мовлення, формуванню життєвих компетентностей, забезпеченню необхідної психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги;
5) для учнів (вихованців), які мають тяжкі порушення опорно-рухового апарату у поєднанні з іншими порушеннями і потребують індивідуального догляду та супроводу, — забезпеченню рухового та ортопедичного режимів, здійсненню реабілітаційних заходів (лікувальна фізична культура, масаж, фізіобальнеокліматотерапія, заняття в басейні тощо), розвитку навичок самообслуговування, соціальної адаптації, розвитку когнітивних функцій, мовлення, формуванню життєвих компетентностей, забезпеченню необхідної психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги.

Реабілітаційне відділення центру

63. Реабілітаційне відділення центру забезпечує здійснення заходів психолого-педагогічної та соціально-побутової реабілітації (адаптації), а також реабілітаційних заходів.
Психолого-педагогічна реабілітація та соціально-побутова реабілітація (адаптація) передбачає запровадження комплексу заходів, що створюють передумови для оволодіння учнями (вихованцями) системою знань та компетентностей, застосування яких сприятиме подальшому розвитку особистості (підвищення освітнього рівня, здатність до самостійного проживання та трудової діяльності (у разі можливості), організації побуту, адекватного планування самостійного життя).
64. Реабілітаційні заходи учням (вихованцям) центру надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації та узгоджуються з індивідуальною програмою розвитку.
Реабілітаційні заходи змінному контингенту надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації або індивідуальної програми розвитку або рекомендацій закладів охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, щодо реабілітаційних заходів.
65. Реабілітаційні заходи передбачають:
- заняття з профільними спеціалістами з реабілітації, зокрема вчителем-логопедом, спеціальним (корекційним) педагогом (вчителем-дефектологом), вчителем-реабілітологом, практичним психологом;
- заходи з фізичної терапії/фізкультури, фізичної реабілітації, заходи з фізичним терапевтом, ерготерапевтом тощо або з профільними лікарями, які введені до штату центру або закладів охорони здоров’я;
- послуги з комплексної реабілітації (абілітації), у тому числі фізичну терапію, лікувальну фізкультуру, масаж загальний, механотерапію за потребою (локомоторну терапію, мотомедтерапію), апаратну фізіотерапію (теплолікування, вібротерапію), метод динамічної пропріоцептивної корекції із застосуванням рефлекторно-навантажувальних пристроїв, логопедичну корекцію, сурдопедагогічну корекцію, психологічну корекцію, педагогічну корекцію, соціальну адаптацію тощо.
66. Реабілітаційне відділення за наявності обладнання, персоналу та матеріально-технічної бази може забезпечувати, у тому числі:
1) ранню реабілітацію дітей (до семи років);
2) фізичну реабілітацію;
3) соціальну реабілітацію (абілітацію);
4) трудову реабілітацію для дітей із складними порушеннями розвитку;
5) фізкультурно-спортивну реабілітацію.
67. Реабілітаційне відділення центру може надавати послуги на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 р. № 285.

Надання послуг змінному контингенту центру

68. Змінному контингенту в центрі надаються психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та реабілітаційні послуги (допомога), зокрема:
- особам з особливими освітніми потребами, які мають висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, виданий інклюзивно-ресурсним центром, та не отримують за місцем навчання таких послуг за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, про що повинна бути надана довідка закладу освіти, у якому вони навчаються;
- дітям дошкільного віку з особливими освітніми потребами, які мають висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, виданий інклюзивно-ресурсним центром, але не почали навчання в закладах дошкільної освіти;
- особам з інвалідністю, які потребують реабілітаційних послуг (допомоги) та не отримують їх в інших закладах чи установах освіти, про що повинна бути надана довідка закладу освіти, у якому навчаються такі діти.
Для надання послуг (допомоги) змінному контингенту до центру подаються копії таких документів:
- свідоцтва про народження або паспорт громадянина Украйни (під час подання копії пред’являється оригінал);
- довідки учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду № 086-1/о;
- картки профілактичних щеплень (форма № 063/о);
- довідки від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;
- висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром (за наявності);
- індивідуальної програми розвитку, складеної в закладі освіти, де дитина здобуває освіту (за наявності);
- індивідуальної програми реабілітації (за наявності).
Психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові та реабілітаційні послуги (допомога) не надаються особам, які не можуть відвідувати заклад освіти за очною формою освіти за станом здоров’я, що підтверджується довідками.
69. Під час встановлення карантину та запровадження протиепідемічних обмежувальних заходів відвідування центру змінним контингентом припиняється, крім занять чи заходів, що проводяться індивідуально.
70. Облік змінного контингенту ведеться директором центру (або уповноваженою ним особою) через систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів.

Майно та фінансово-господарська діяльність

71. Правові засади володіння, користування і розпорядження майном центру визначаються Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту” та іншими актами законодавства.
72. Будівлі, споруди і приміщення центру повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами з метою забезпечення безбар’єрності, доступності та інклюзії.
У центрі забезпечується універсальний дизайн усіх приміщень з метою формування в учнів (вихованців) компететностей для подальшого самостійного життя.
73. У разі наявності у центрі пансіону умови проживання та утримання учнів повинні відповідати Порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів освіти, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та положенню про пансіон, затвердженому директором центру.
74. У центрі повинні бути приміщення та обладнання для організації освітнього процесу. Центр повинен мати:
- навчальний корпус з обладнаними кабінетами, класами, залами, майстернями, бібліотекою (медіатекою), спортивним залом та/чи майданчиком, ресурсними кімнатами;
- приміщення та обладнання для організації освітнього процесу, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та реабілітаційних послуг (допомоги), позакласної роботи тощо.
Центр може мати інші кабінети та приміщення відповідно до потреб учнів (вихованців).
75. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) в центрі можуть влаштовуватися та забезпечуються відповідним обладнанням:
1) кабінет практичного психолога;
2) кабінет соціального педагога;
3) логопедичний кабінет;
4) навчально-виробничі майстерні з пристосуванням робочих місць (місць навчання) з урахуванням безпеки та особливих потреб осіб;
5) кабінети трудового (предметно-практичного) навчання для учнів початкової школи;
6) кабінет для проведення групових занять з ритміки (логоритміки);
7) кабінети для занять із соціально-побутового орієнтування;
8) кабінет психологічного розвантаження;
9) кабінет для індивідуальних та фронтальних занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання та формування вимови.
Центр повинен мати спортивний зал та спортивний майданчик.
76. Для учнів (вихованців), які мають порушення зору у поєднанні з іншими порушеннями, та осіб із сліпоглухотою створюються:
1) кабінет інформаційних ресурсів, обладнаний комп’ютерними тифлокомплексами із спеціально адаптованим програмним забезпеченням (для сліпих учнів тифлокомплекси повинні бути укомплектованими брайлівським дисплеєм, для учнів із зниженим зором — технічними засобами збільшення тексту) та брайлівським принтером;
2) бібліотека і читальний зал, розміри яких відповідають вимогам щодо розміщення та користування книгами, що видані з використанням шрифту Брайля, та спеціальними технічними засобами для читання, а також телесенсорними лупами та аудіокнигами;
3) майданчик для проведення занять з орієнтування в просторі;
4) кабінет інформатики з комп’ютерною технікою із спеціальним програмним забезпеченням для збільшення та озвучування текстів, телесенсорними лупами тощо.
Для осіб із сліпоглухотою додатково створюються умови для формування вмінь користування жестами та/або засобами альтернативної комунікації, розвитку навичок самообслуговування. Також створюються кабінети сурдопедагогічної реабілітації для проведення індивідуальних корекційно-розвиткових занять з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови, обладнані слухомовними тренажерами та відповідним програмним забезпеченням.
Робоче місце учня (вихованця) такої школи забезпечується індивідуальним освітленням, а класи — додатковим освітленням дошки.
77. Для учнів (вихованців), які мають порушення слуху у поєднанні з іншими порушеннями, створюються:
1) кабінет української жестової мови;
2) слуховий кабінет, обладнаний комплектом стаціонарної (дротової або бездротової) звукопідсилювальної апаратури колективного користування, комп’ютерною технікою з програмним забезпеченням для проведення групових занять з розвитку слухового сприймання, формування навичок користування залишковим слухом у процесі мовленнєвого спілкування, нормалізації тембру, голосу, інтонації і ритму мовлення, розвитку здатності орієнтуватись у світі немовленнєвих звуків та діагностичною апаратурою, зокрема аудіометром, для проведення індивідуальної роботи з вивчення стану і динаміки порушеної слухової функції, виявлення резерву її розвитку, підбору і уточненню режиму слухової апаратури;
3) кабінети сурдопедагогічної реабілітації, обладнані слухомовними тренажерами та відповідним програмним забезпеченням;
4) кабінет інформатики з комп’ютерною технікою із спеціальним програмним забезпеченням.
78. Для учнів (вихованців), які мають порушення опорно-рухового апарату у поєднанні з іншими порушеннями, створюються кабінети лікувальної фізичної культури (з розрахунку один кабінет на одного інструктора лікувальної фізичної культури для роботи у дві зміни).
79. У реабілітаційному відділенні центру можуть створюватися:
1) кабінет з лікувальної фізкультури;
2) масажний кабінет;
3) процедурний кабінет;
4) терапевтичний кабінет;
5) офтальмологічний кабінет із затемненою кімнатою;
6) стоматологічний кабінет для здійснення обслуговування дітей із складними порушеннями розвитку;
7) кабінети фізіотерапії;
8) кабінет плеоптичного (плеопто-ортоптичного) лікування;
9) басейн;
10) кабінет для занять з розвитку зорового сприймання;
11) кабінет дитячого психіатра (невролога), ортопеда;
12) кабінети лікарів відповідно до напряму (профілю) діяльності центру;
13) кабінет психологічної корекції для проведення психологічного консультування та психокорекції;
14) кабінет сенсорно-моторної реабілітації;
15) кабінети сурдопедагогічної реабілітації;
16) кабінети для корекції та розвитку психофізичних функцій (використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії) тощо;
17) інші кабінети для здійснення логопедичної, психологічної, педагогічної корекції, соціальної адаптації тощо.
80. Кабінети та інші приміщення реабілітаційного відділення можуть використовуватися під час освітнього процесу. Приміщення для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять можуть використовуватися для реабілітаційних заходів.
81. Учні (вихованці) забезпечуються спортивним інвентарем та обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей, гурткової, секційної роботи, технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення відповідно до встановлених норм та Порядку забезпечення осіб з особливими освітніми потребами допоміжними засобами для навчання, затверджених постановою Кабінетом Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1289 “Про затвердження Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти”.
82. Центр має право здійснювати міжнародне співробітництво в установленому законодавством порядку.
83. Центр володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства.
84. Фінансово-господарська діяльність центру провадиться відповідно до законодавства.
Центр має самостійний баланс і кошторис, рахунки в органах Казначейства (для державних, комунальних центрів), а також рахунки у фінансових установах і банках державного сектору (для приватних та корпоративних центрів). Центр може від свого імені набувати майнових та особистих немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у суді, мати печатку і штамп, може запроваджувати власну символіку і атрибутику, мати інші атрибути юридичної особи.
Комунальні центри є бюджетними установами, видатки на які здійснюються в установленому законодавством порядку за рахунок:
- освітньої субвенції з державного бюджету:
- відповідного місцевого бюджету;
- додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.
Центри приватної форми власності утримуються за рахунок коштів засновника (засновників), додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.
85. Додатковими джерелами фінансування центру є:
- кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг;
- благодійні внески, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб в установленому законодавством порядку.
Комунальні центри мають право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 р. № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності”.
86. Надходження, отримані центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності центру, передбаченої його установчими документами.
Бюджетні асигнування за рахунок державного та місцевих бюджетів, включаючи кошти освітніх субвенцій, кошти, отримані центром як плата за надання додаткових освітніх або інших послуг, а також кошти, отримані за рахунок інших додаткових джерел фінансування, не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів.
Фінансування центру здійснюється з державного та місцевих бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України.
Центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.
87. Вимоги до бухгалтерського обліку та звітності центру визначаються законодавством.
Директор центру та головний бухгалтер центру несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської, фінансової та статистичної звітності відповідно до закону.
Контроль за фінансово-господарською діяльністю центру в межах компетенції та відповідно до законодавства здійснюють засновник (уповноважений ним орган) та педагогічна рада.
88. Реорганізація і ліквідація навчально-реабілітаційних центрів допускається лише після погодження МОН проекту відповідного рішення засновника.
89. Державний нагляд (контроль) за діяльністю центру здійснюється відповідно до законодавства.

Категорія: Законодавство | Переглядів: 363 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024