Середа, 22.11.2017, 15:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [82]
Законодавство [42]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [147]
Освіта України [47]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Жовтень » 26 » Історичний аспект розвитку та сучасний освітній стан Ужгородської спецшколи для глухих дітей
23:31
Історичний аспект розвитку та сучасний освітній стан Ужгородської спецшколи для глухих дітей

Щоб розпочати розмову про навчання і виховання в Ужгородській спецшколі для глухих дітей сьогодні, хочеться зробити коротенький екскурс у минуле. Адже у 2004 році нашій школі виповнилось 100 років. А початок історії розвитку школи-інтернату для глухонімих в Ужгороді закладено в розпорядженні Угорського королівства, а саме міністерства релігії і освіти від 1901 року “Про прийняття заходів з приводу навчання глухонімих дітей”. І в 1904 році у вересні розпочався перший навчальний рік з 13 учнями.
Так, крок за кроком, рік за роком - одні учні вступали до школи, а інші ставали випускниками.
Протягом ста років школу закінчили більше тисячі вихованців. Серед випускників - столяри та художники, швачки та спортсмени, зубні техніки та підприємці. Багато випускників школи отримали дипломи Ужгородського коледжу прикладного мистецтва ім.Ерделі.
Сьогодні, як і завжди, педагогічний колектив намагається створити сприятливі умови для отримання учнями базових знань, їх духовного зростання.
Основна робота ведеться в напрямку забезпечення функціонування школи як цілісної соціально-педагогічної системи. Педколективом приділяється велика увага особистісно-орієнтованому навчанню і вихованню учнів. Вивчається, узагальнюється та впроваджується передовий педагогічний досвід, застосовуються нові технології навчання.
Учні нашої школи отримують неповну середню освіту. У школі зараз навчаються і виховуються 80 нечуючих діток: від дошкільної групи по 10 клас. І ведуть їх у світ знань 42 педагоги. З кожним прийдешнім
днем школа змінює обличчя. Робиться все можливе, щоб навчання і виховання ставало більш якісним і результативним, щоб учні були грамотними і вихованими, мали достатні мовленнєві навики спілкування, були соціально адаптованими. Так, у 2002 році отримано від Закарпатської облдержадміністрації 6 комп'ютерів і відкрито комп'ютерний клас. За рахунок годин варіативної частини введено уроки основ комп'ютерної грамотності. Учні з великим бажанням і задоволенням відвідують ці заняття. Можливість працювати з комп'ютером, з наочною інформацією, сприймати інформацію за допомогою зору, оперувати наочними образами відіграє надзвичайно важливу роль у всебічному розвитку глухих школярів. Через це курс основ комп'ютерної грамотності в спеціальній школі для глухих дітей має не лише значний освітній потенціал, а й розвиває системне, логічне й алгоритмічне мислення, а отже - здійснює компенсаторно-корекційний вплив.
Якщо в масових школах процес комп'ютеризації освіти набуває все більшого поширення, то в системі спеціальної освіти робляться перші кроки. В Україні лише кілька спеціальних шкіл мають комп'ютерні класи, заняття учнів у яких здійснюється поки що стихійно, без належного науково-методичного забезпечення.
Не розроблені програми, за якими проводилось би навчання комп'ютерної грамотності, програми вивчення інформатики взяті з масових шкіл і не виправдовують себе в спеціальних школах. Ще одна проблема - це відсутність ліцензійних комп'ютерних програм з навчальних дисциплін. В нашій державі дуже повільно і вкрай недостатньо розгортається розробка комп'ютерних навчальних програм, ігор, експертних систем українською мовою, орієнтованих на використання в спеціальній школі.
У цьому ж 2002 році підприємством “ВАБОС” встановлено у шести класах та чотирьох кабінетах нашої школи звукопідсилюючу апаратуру колективного користування УСРТ-10. За кошти спонсорів закуплено апарат для слухомовленнєвої роботи з одним учнем (РЕ 300 РМ) та РМ-систему “Радіоклас”. Наявність та застосування звукопідсилюючої апаратури дає хороші наслідки для формування вимови, навчання мовленню учнів і розвитку їх слухового сприймання. Хотілося б застосовувати в практиці навчання і комп'ютерний комплект, який призначений для проведення індивідуальних та фронтальних слухомовленнєвих корекційних занять з використанням програмного забезпечення “Живий звук”.
Звичайно, хочеться, щоб більше уваги звертали суспільство, держава та бізнес-структури на проблеми дітей з вадами слуху. Адже і слухопротезуванням охоплено ще далеко не кожну нечуючу дитину. Хоч ми і отримуємо кожного року близько 20 апаратів індивідуального користування в подарунок від американського лікаря-аудіолога В.Весса - та цього замало. Є діти, які зовсім не мають слухових апаратів, чи мають один, або ж два апарати, що є застарілими, чи такими, що вже не працюють. Або ж ці апарати не відповідають ступеню втрати слуху. А треба б, щоб кожна нечуюча дитина з раннього віку була слухопротезована і бажано бінаурально. Це стосується в першу чергу дітей дошкільної групи, а при школі працюють дві такі групи, де навчаються і виховуються дітки з 3 років.
До послуг школярів - класи-кабінети з української мови та літератури, математики та фізики, біології, історії та географії, комп'ютерний клас, слухомовленнєвий кабінет, кабінет музично-ритмічних занять та малювання, спортивний зал, ігрові кімнати, кімнати відпочинку, спортивний майданчик.
Школа багата традиціями - це:
-вечори профорієнтації: “Що ти знаєш про професії?”, “Де можна отримати професію?”, “Майбутнім господаркам”, “Зроблено своїми руками”;
-мовленнєві ранки, мовленнєві конференції;
-цікаві і незабутні Новорічні свята;
-свята осені;
-Шевченківські тижні, тижні рідної мови;
-різноманітні предметні тижні.
Наші учні - переможці багатьох обласних конкурсів “Повір у себе”, учасники республіканських конкурсів. Вони із задоволенням беруть участь у шкільному танцювальному гуртку.
Учні під керівництвом педагогів школи створили і відкрили дитячу галерею творчості, де картини, вишивки та інші художні вироби створені їх руками. Все це дає змогу учням розкрити свою духовну сутність, виховувати доброту, доброзичливість, сприйняття прекрасного у повсякденному житті.
Педагогічний колектив намагається створити сприятливі умови для отримання вихованцями відповідних знань, досягнення учнями належного рівня. Попереду багато роботи, задумів, конкретних планів і, як завжди, невирішених проблем.

Федько Н.М., вчитель-дефектолог Ужгородської спеціальної школи-інтернату для глухих дітей (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)

 

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 303 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017