Неділя, 20.01.2019, 10:11
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [99]
Законодавство [48]
Сурдопедагогіка [86]
Освіта глухих [159]
Освіта України [51]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [16]
Країна глухих [62]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2018 » Січень » 17 » Вимоги до уроку в спеціальній школі
17:54
Вимоги до уроку в спеціальній школі

1. Вимоги до уроку в спеціальній школі.

2. Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня М.Ебнер-Ешенбах.

3. Завдання корекційної освіти. 
Підготувати дитину з особливими освітніми потребами до повноцінного життя в сучасних соціально- економічних умовах.

4. Вимоги до уроку у допоміжній школі: 
– реалізація в комплексі освітньої корекційно-розвиваючої, виховної функції навчання; 
– відповідність уроку принципам навчання; 
– організаційна чіткість уроку; 
– оптимізація навчально-виховного процесу;
– інтенсифікація навчально-виховного процесу; 
– відповідність змісту уроку навчальним програмам; 
– здійснення міжпредметних і внутріпредметних зв'язків; 
– підвищення самостійності учнів.

5. Мета уроку передбачає послідовне вирішення конкретних завдань під час уроків, зумовлює необхідність комплексного планування конкретних завдань кожного уроку, яке включає чітке визначення навчального, виховного та корекційного завдань, і заключає в собі очікуваний результат спільної діяльності вчителя і учня.

6. Навчальне завдання уроку спрямоване на вирішення таких загальноосвітніх завдань, реалізація яких забезпечить формування в учнів системи практичних і наукових знань, умінь і навичок.

7. Виховне завдання уроку спрямоване на формування в учнів наукового погляду на матеріальний світ, забезпечення морального, трудового, естетичного, духовного, патріотичного, фізичного виховання.

8. Корекційно-розвиваюче завдання уроку має на меті виправлення та розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів і навчальних здібностей.

9. Структура уроку цілісна система певним способом поєднаних і організаційно впорядкованих та узгоджених між собою дій учителя та учнів, спрямованих на розв’язання завдань уроку.

10. Етапи структури уроку: 
1. Загально-корекційний етап 
– зняти попередні враження і збудження в учнів; 
– активізувати нервово-психічні процеси; 
– вивести окремих учнів із стану загальмованості; 
– пристосувати учнів до наступної праці на уроці.

2. Основна частина уроку, її завдання :
– ознайомлення учнів з новим програмовим матеріалом; 
– поглиблене вивчення його; 
– систематизація узагальнення вивченого раніше; 
– застосування знань, умінь і навичок; 
– повторення вивченого матеріалу.

3 етапи основної частини: 
1 етап - пропедевтичний Форми проведення пропедевтичного етапу: 
– Перевірка домашнього завдання 
–. Вступна бесіда 
– Розповідь учителя 
– Повторення попереднього матеріалу 
– Спостереження за явищами, фактами
2 етап – формуючий. 
На цьому етапі учні безпосередньо засвоюють знання, набувають умінь і навичок або досягають нового, вищого рівня в їх засвоєнні.
3 етап – усвідомлення і закріплення матеріалу. 
На цьому етапі здійснюється уточнення, поглиблення, систематизація й узагальнення вивченого матеріалу, а також виконуються вправи на застосування знань.

3. Заключна частина уроку, її завдання:
– підведення підсумків роботи на уроці й оцінка успіхів і старанності учнів; 
– пояснення обсягу домашнього завдання, настанови щодо подальшої їх самостійної роботи, спрямованої на поглиблення і закріплення знань, здобутих на уроці, та на застосування їх у практиці;
– приведення організму у відносно спокійний стан, якщо на уроці учні перебували у напруженні; 
– приведення до порядку робочих місць, знарядь, інструментів, письмового приладдя; 
– створення установки на відпочинок.

11. Допоміжні засоби для розв'язання корекційних завдань на уроці:
– спрощується структура і зменшується обсяг знань під час пояснення нового матеріалу відповідно до обмежених пізнавальних можливостей учнів; 
– уповільнюється темп навчання, що відповідає уповільненості психічних процесів, які відбуваються в розумово відсталих учнів;
– багато разів повторюється щойно поданий навчальний матеріал на всіх етапах його вивчення, щоб запобігти забуванню, нечіткості сприймання; 
– максимально використовується предметна діяльність і досвід дітей під час формування важких для них узагальнень; 
– забезпечується взаємокомпенсація функцій різних аналізаторів у поєднанні з аналітико-синтетичною діяльністю мозку;
– складні завдання розчленовуються на окремі частини; 
– використовуються різні види інструкцій; 
– учителем і учнем спільно виконуються частини завдання; 
– за допомогою запитань, показу, тренувань виправляються й уточнюються дії учнів, якими керує вчитель; 
– постійно реалізується індивідуальний і диференційований підхід до учнів.

12. Типи уроків:
1. Пропедевтичні уроки: 
– Уроки формування нових знань, умінь і навичок; 
– Уроки додаткової корекції знань і умінь; 
– Уроки систематизації й узагальнення знань, умінь та навичок; 
– Уроки перевірки якості засвоєння знань і вмінь; 
2. Комбіновані уроки;
3. Пропедевтичні уроки;
4. Загально-пропедевтичні уроки.

13. Спрямовані на підготовку учнів до засвоєння програмового матеріалу
Завдання уроків: 
– вивчити учнів для уточнення діагностичних даних, виявляти рівень їх загального розвитку, обсяг уявлень і знань про навколишню дійсність і стан орієнтування в навколишньому середовищі, готовність до навчальної діяльності;
– вчити учнів орієнтуватись в класній та шкільній обстановці; 
– корегувати найбільш серйозні вади сприймання, уявлення, пам'яті, мислення, мовлення і моторики; 
– прищеплювати учням навички навчальної діяльності, вміння бути організованими під час навчання, узгоджувати свої дії з діями учнів всього класу; 
– долати індеферентне ставлення до навчальної діяльності і розвивати інтерес до неї, позитивні емоції й мотиви.

14. Тематико-пропедевтичні уроки.
Головна функція – створення передумов для успішного оволодіння учнями навчальним матеріалом Застосовуються в процесі вивчення навчальних предметів з метою підготовки учнів до засвоєння складного навчального матеріалу, виконання самостійної роботи з метою орієнтування на виконання завдань.

15. Уроки формування нових знань, умінь і навичок.
Особливість уроку – учні сприймають новий навчальний матеріал, або засвоюють нові способи й прийоми дій. Головне в них – елемент новизни, початкове ознайомлення нової порції знань.

16. Уроки додаткової корекції знань і умінь.
Особливість уроку – відбувається повторення раніше вивченого матеріалу з метою його уточнення і доповнення.

17. Уроки систематизації й узагальнення знань, умінь та навичок.
Особливість уроку – сприятливі умови для використання компенсаторних можливостей учнів з метою корекції основного властивого їм недоліку - зниження рівня абстрагування і узагальнення.

18. Уроки застосування знань, умінь і навичок.
Особливість уроку – залучення на тривалий час до цілісної практичної діяльності, результатом якого є розв'язання будь-якого пізнавального завдання.

19. Уроки перевірки якості засвоєння знань і вмінь.
Особливість уроку – виявити: 
– прогалини в знаннях і уміннях учнів; 
– доцільність переходу до вивчення нового матеріалу; 
– стан скомпенсованості порушень тих механізмів, на основі яких відбувається засвоєння знань, рівень яких перевіряється, і оцінюється результативність використаних методів навчання.

20. Комбіновані уроки.
Особливість уроку – містять в собі головні завдання і види роботи декількох типів уроків. Найчастіше проводяться в молодших класах допоміжної школи.

21. Методи навчання учнів.
Розповіді, бесіди, пояснення, робота з підручником, демонстрація, спостереження, муляжі, макети, моделі, картинки, малюнки, самостійні роботи, практичні роботи, технічні засоби навчання, вправи, таблиці.

22. Завдання вчителя при підготовці до уроку.
Сприяти підвищенню активізації та актуалізації навчальної діяльності школярів; 
– розвивати творчі здібності учнів; 
– розвивати навички зіставляти, аналізувати й не боятися висловлювати власні думки; 
– використовувати інтерактивні методи навчання;
– реалізувати вимоги мовної і мовленнєвої компетентностей в єдності чотирьох складових - слухання, читання, говоріння, письмо; 
– виробляти позитивне ставлення до мовленнєвої діяльності, що передбачає проведення нетрадиційних уроків; 
– застосовувати завдання і вправи, які б впливали на формування мовленнєво- комунікативних вмінь учнів.

23. Даруйте себе дітям! Будьте терплячими і будьте готовими до зустрічі з ними в дитинстві. Ш.Амонашвілі

Категорія: Освіта України | Переглядів: 12 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2019