Субота, 18.11.2017, 09:23
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [82]
Законодавство [42]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [147]
Освіта України [47]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2015 » Червень » 10 » Історія Володимир-Волинської спецшколи-інтернату для глухих дітей
00:10
Історія Володимир-Волинської спецшколи-інтернату для глухих дітей

Школа була заснована в м.Луцьку в 1945 році, а пізніше, в 1946 р. вона була переведена у м.Володимир-Волинський. Розмістилась школа по вулиці Віленській, 2 в приміщенні колишнього польського дитячого притулку. Раніше тут був лише спальний корпус, в ньому знаходились і спальні, і класи. Педагоги, які працювали в перші роки заснування школи, пам’ятають: двір школи без твердого покриття, у приміщенні теперішньої їдальні знаходилися склад, швейна майстерня і лазня. Пізніше добудували приміщення школи – лівий фланг, а потім – крило з класами і учительською. Побудували будинки складу, майстерень, слухового кабінету... Школа мала сад і город, де діти залюбки працювали і відпочивали.

Першими директорами школи були Кодрескул Микола Іванович, Бойко Іван Петрович, вчителями – Кітченко Марія Петрівна та Чаговець Варвара Петрівна, вихователем – Кодрескул Галина Петрівна. У перший рік навчання в школі налічувалось 45 дітей різного віку. Всім дітям давалась обов’язкова чотирирічна освіта та трудові навички. Нелегкими були перші роки функціонування школи. Працівникам доводилось їздити по селах Волині, запрошувати до школи глухих дітей, переконувати батьків у необхідності залучення глухих у спеціальну школу, перспективі їх розвитку та реабілітації. Були й інші труднощі: відсутність підручників, методичної літератури, наочних посібників, учні часом були однолітками вчителів та вихователів.
Другий директор школи – Бойко Іван Петрович. Поволі, але впевнено йшла робота, ріс педколектив. Не одну славну сторінку вписали в розвиток і становлення школи для глухих дітей педагоги, які не один десяток років присвятили навчанню і вихованню нечуючих дітей: Гриценко Є.Ю., Лісунова Л.О., Логвинович С.О., Мишко Н.О., Вада Н.І., Коновалова М.І., Гунько М.І., Павлось П.С., Котурай С.Й., Черній Є.В., Соломатіна Г.Л., Зозуля Т.П., Вавринюк Г. М., Гущина О.Х., Сушко О.С , Юрчук М. І. та інші. Вони першими закладали підвалини нашого навчального закладу, докладали чимало зусиль для становлення, утвердження і розвитку нашої школи.
Пізніше в1952 році директором школи став Гриценко Іван Миколайович – учасник бойових дій, який працював директором школи понад 10 років. В той час в школі навчалося понад 90 учнів. Це вимагало розширення навчальних приміщень. Було добудовано корпус, де розмістилося ще чотири класи. Після Гриценка І.М. директорами школи були Дрогайцев Я.О., пізніше Пантюхін С.З., а завучем – Баглай Т.Ф.
Наступним завучем була призначена Соломатіна Броніслава Марківна.
Сторінки її долі яскраві і змістовні, пишуться вправною і впевненою рукою, читаються легко, запам’ятовуються надовго. В її трудовій книжці лише один запис – 15.08.1953 року призначена у Володимир-Волинську спеціальну школу-інтернат для глухих дітей на посаду вихователя. Пізніше працює вчителем, заступником директора з навчально-виховної роботи. Відмінник освіти України, присвятила понад 40 років свого життя роботі з нечуючими дітьми. Вона втілювала в життя нові методи навчання за методикою Свердловської опорної школи. Працюючи заступником з навчально-виховної роботи, вона у році склала і видала "Буквар” для глухих дітей, яким довгий час користувалися спецшколи України. Спогади Соломатіної Б.М., яка працювала в школі з 1953 року. На початковому етапі організації навчальної роботи спецшколи-інтернату матеріально-технічна база була дуже бідною. Про звукопідсилюючі засоби нічого й не знали. Головним завданням педагогів школи було сформувати в учнів мову, розвинути логічне мислення, поставити звуки, закріпити їх вимову в усній мові, навчити читати й розуміти зміст прочитаного, писати…

1 вересня 2008 року завершилося будівництво нового типового триповерхового приміщення школи з просторими класами, затишними спальнями для 3 і 4 вихованців, майстернями, кабінетами, методичним комплексом, спортивним і актовим залами, слуховими кабінетами, студіями… Все це створює умови для повноцінного навчання, виховання і проведення корекційно-реабілітаційної роботи.
Метою школи є підготовка глухих дітей до повноцінного життя, виховання їх без комплексів, без переживань через вади свого здоров’я.
Обличчям школи є її педагоги. Перемоги, здобутки нація отримує саме завдяки їхній праці. За висловом Костянтина Ушинського, “зовні скромна праця вчителя є однією з найважливіших справ”. В нашій школі в педагогічно-реабілітаційному процесі зайнято 30 вчителів та 30 вихователів, із них 21 педагог має сурдопедагогічну освіту, 25 спеціалістів вищої категорії, 8 – першої категорій, 10 – другої категорії та 17 спеціалістів; з них – 5 вчителів - методистів, 8 старших вчителів, 2 старших вихователі. Сьогодні колектив Володимир-Волинської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів для глухих дітей налічує 13 відмінників освіти України.
Нині творчо та наполегливо, успішно впроваджуючи інноваційні технології, працюють наші педагоги: Логвинович Л.П., Гудим С.В., Батуревич Л.О., Захаревич В.В., Фалюш І.Є., Рибай З.Р., Парньова Л.С., Слащук С.Р., Малишева Т.В., Андріюк В.Д., Кравченко Г.О., Скупейко Т.М., Федорчук І.В., Шевчук М.М., Кислюк Л.В., Приймачук І.М., Борисюк О.Ю., Никитюк С.М., Беженар І.Л., Романова Н.М., Скальська О.Б., Туруцька С.М., Ткачук О.В., Кучеренко Т.В., Хільчук Н.М., Терещук А.В., Джум Л.М., Васьків Е.П. та інші.
Навчальний заклад працює плідно і злагоджено тоді, коли у ньому всім затишно і комфортно, коли в учнівському та педагогічному колективах панує атмосфера довіри і співпраці. Саме такий психологічний мікроклімат створив у школі її новий директор Богдан Ярославович Гудим, який очолив школу 6 лютого 2003 року. Богдан Ярославович – керівник нового покоління, який добре знає проблеми і традиції спецшколи, тому що за 26 років роботи в ній пройшов трудовий шлях від вихователя до вчителя і до директора. Учитель учителів, управлінець... Яким він повинен бути сьогодні, в час освітніх реформувань? Особистість сильна, неординарна, мудра, толерантна, гуманна, комунікабельна... Саме такі якості притаманні Богдану Ярославовичу. Вони сформувалися, викристалізувалися у щоденній, клопіткій, творчій праці.
Координує і допомагає організувати всю навчально-виховну та методичну роботу завуч школи Ліщук Л.М., яка працює в школі з 1975 року, пройшла всі етапи становлення молодого педагога від піонервожатої до завуча школи, яким стала з 1996 року. Педагог вищої кваліфікаційної категорії, відмінник освіти України, вчитель-методист. Толерантна, вимоглива, доброзичлива, її педагогічне кредо – “не талановитих учнів не буває…”
Зміни у навчальних планах спеціальних шкіл створили позитивні умови для проведення цієї роботи на високому рівні. Достатня кількість годин у молодших класах для роботи з кожним учнем, широке використання звукопідсилюючої апаратури позитивно впливають на процес формування правильної вимови у глухих школярів.
Сурдопедагоги школи розвивають в учнів здатність ефективно користуватися залишками слуху, слуховими апаратами у процесі мовного спілкування, виробляють правильний тембр голосу, ритміко-інтонаційну структуру мови, формують правильну вимову звуків та закріплюють ці звуки в мові.
Виконуючи національну програму "Діти України” ст.72  “Забезпечити слухопротезування дітей з втратою слуху” наша школа взяла курс на забезпечення учнів школи слуховою апаратурою.
Донедавна гостро стояла проблема забезпечення глухих дітей сучасними сурдотехнічними засобами навчання і виховання. Сьогодні це питання частково вирішено завдяки сприянню міської та обласної влади, обласного управління освіти і науки, обласного фонду інвалідів, благодійній допомозі з-за кордону. Фірмою “ВАБОС” класи обладнані сучасною звукопідсилюючою FМ – апаратурою.  Всі  учні школи забезпечені індивідуальними слуховими апаратами, придбано комп’ютерні слухомовні тренажери “Живий звук”, “Видима мова”.          
Керує слухо-мовною роботою в школі заступник директора з корекційної роботи Мазурук Тамара Василівна, яка працює в школі з 1980 року. Нею розроблені методичні рекомендації щодо проведення фонетичної зарядки в школі для глухих дітей. Досконало володіє питаннями аудіології, вміло надає методичну допомогу вчителям індивідуальної роботи і всім педагогам. Прикладає багато зусиль слухопротезуванню учнів школи, підтримує зв’язки з обласним сурдологом та п.Ніколь з Німеччини, які щороку слухопротезують вихованців школи.

 

Джерело: Володимир-Волинська спецшкола-інтернат для глухих дітей

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 330 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017