П`ятниця, 28.07.2017, 03:31
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2016 » Червень » 6 » Долаємо бар'єри
12:25
Долаємо бар'єри

Долаємо бар'єри: інклюзивне освітнє середовище для учнів з порушенням слуху в системі ПТО
 
24 травня 2016 року, на базі ДНЗ “Одеський центр професійно-технічної освіти”, відбувся науково-методичний семінар на тему “Інклюзивне освітнє середовище для учнів з порушенням слуху в системі професійно-технічної освіти”.
Організаторами заходу були ДНЗ “Одеський центр професійно-технічної освіти”, Національна академія педагогічних наук України та Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти в Одеській області. Семінар проходив у режимі онлайн за участі представників органів управління освітою, професійно-технічних та інтернатних закладів, соціальних служб, громадських організацій, батьків, учнів закладів професійно-технічної освіти, ЗМІ.
Метою проведення семінару був пошук оптимальних шляхів забезпечення доступності освітнього середовища для учнів з порушенням слуху в системі професійно-технічної освіти.
З вітальним словом виступив директор ДНЗ “Одеський центр професійно-технічної освіти” С.Б. Сущенко. Він розповів про навчальний заклад, його специфіку, можливості, про участь закладу у міжнародних освітніх проектах, співпрацю з компаніями Хенкель Баутехнік (Україна), Ceresit, Geberit.  Сергій Борисович ознайомив учасників семінару з професіями, за якими ведеться підготовка в Одеському центрі професійно-технічної освіти, з особливостями впровадженням в навчальний процес інтернет технологій, особливо для навчання учнів з порушеннями слуху.
Л.М. Сергеєва – професор кафедри державної служби і менеджменту освіти ЦІППО ДВНЗ “Університет менеджменту освіти” НАПН України, доктор педагогічних наук, наголосила на тому, що кафедра державної служби і менеджменту освіти приділяє велику увагу проблемам навчання учнів з особливими освітніми потребами. Вона зауважила, що запровадження інклюзії є сьогодні головним, а не другорядним, адже різноманітність відкриває шлях до розуміння. Інклюзія – це ідеал, цього необхідно прагнути, хоча і неможливо досягнути на 100 відсотків. Лариса Миколаївна повідомила, що інклюзивна освіта включає в себе визнання відмінностей, зміни як всередині навчального закладу, так і в національній політиці, у культурі суспільства. Всі діти мають право на навчання, всі діти рівні, і саме навчальні заклади, впроваджуючи інклюзивну освіту, можуть знизити рівень дискримінації у суспільстві до людей з особливими потребами.
Начальник відділу дошкільної, корекційної освіти та соціальної роботи Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації О.В. Углік повідомила, що впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах Одеської області є важливим і нагальним у сьогоденні, адже діти з особливими потребами, обдаровані діти, діти-сироти потребують особливої уваги. Думку Оксани Валентинівни продовжила О.А. Голубєва, завідуюча міської психолого-медико-педагогічної консультації Департаменту освіти і науки Одеської міської ради. Ольга Анатоліївна щодня спілкується з дітьми з особливими потребами. За її словами, всі батьки хочуть, щоб їхня дитина знаходилася серед рівних. Департаментом освіти і науки Одеської міської ради приділяється велика увага впровадженню інклюзивної освіти. Інклюзивні класи поступово відкриваються в школах міста Одеси, проводяться семінари та науково-практичні конференції, діють Центри реабілітації дітей, де є необхідна нормативна база щодо навчання дітей з особливими потребами.
Від Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Одеській області виступила завідувач кабінетом якості освіти Т.М. Абозіна. Таїсія Михайлівна також запевнила у підтримці НМЦ ПТО в Одеській області впровадження інклюзивної освіти в професійно-технічних навчальних закладах заради того, щоб всі діти почували себе впевнено та навела статистичні дані. Зі 130 дітей з фізичними та розумовими вадами, що навчаються в навчальних закладах Одеської області 34 відсотки учнів з порушеннями слуху, і з них 45 відсотків навчаються в ДНЗ ОЦПТО.
Наш науковий консультант, завідувач лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат психологічних наук А.В. Замша подякувала колективу навчального закладу, що він відкритий, щоб вивчати нове. За словами Анни Володимирівни, учні з порушеннями слуху – це одна з найскладніших категорій учнів, навчання цих учнів потребує багато енергії, але кожен навчальний заклад має бути спроможним навчати різних дітей, і створювати їм відповідні умови. А.В. Замша виступила з доповіддю “Послуги центрів доступності ПТНЗ для учнів з порушеннями слуху”. Філософією “Центру доступності” є усунення бар’єрів у навчанні учнів з порушеннями слуху. Це надання консультацій педагогам, проведення навчально-методичних семінарів, тренінгів задля розуміння учнів з порушеннями слуху, допомога в оволодінні жестовою мовою, проведення інформаційної роботи з іншими учнями, щоб вони були відкритими, щоб їх не лякало спілкування з учнями з порушеннями слуху, визначення індивідуальних потреб кожного учня, моніторинг стану доступності освіти для учнів з особливими навчальними потребами.

“Проведення даного семінару означає, що співробітники професійно-технічних навчальних закладів почали приєднуватись до світу глухих. Цей світ інший. Не гірший, і не кращий. Просто інший, і необхідно знати закони цього світу”, — цими словами змусила замислитись учасників семінару директор Болградської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ст. з дошкільними групами колекційного та реабілітаційного спрямування Т.О. Неткова. Вона доповіла про співробітництво Одеського центру професійно-технічної освіти зі школами-інтернатами області.
Про важливе місце мережі Інтернет та ВЕБ-спільнот у навчанні учнів з порушеннями слуху розповіла Г.В. Гребенькова, методист ДНЗ ОЦПТО. Наше головне завдання сьогодні – навчити вчитися. Саме за допомогою комп’ютерних технологій ми можемо одночасно ненав’язливо залучити учнів у навчальний процес та вирішити проблему адаптації педагогів для навчання учнів з порушеннями слуху.
Звісно, найважливішим у роботі кожного спеціаліста є результат, зворотній зв'язок. Тільки результат роботи може показати, що колектив робить правильно, а на що варто звернути більше уваги, допрацювати. І головне – чи варто йти далі. Багато теплих слів від імені батьків учнів з порушеннями слуху сказала І.І. Чеберяк, вихователь дитячого саду для учнів з порушеннями слуху, матір випускниці Одеського центру професійно-технічної освіти. Вона подякувала колективу навчального закладу за те, що її донька отримала професію повара, за допомогу у працевлаштуванні.
Інклюзивна освіта потрібна. Завдяки запровадженню інклюзивного освітнього середовища для учнів з порушенням слуху в системі професійно-технічної освіти у учнів з особливими потребами з’являється можливість почуватися не ізольованим, а повноцінним членом суспільства, здоровим і щасливим. Отримавши професію, учні з порушеннями слуху стають готовими до реального дорослого життя. Інклюзія покращує шанси учнів на працевлаштування. Це перший крок до прийняття індивідуальності і неповторності кожної людини та до забезпечення її повноцінного та гідного життя.


 

О.І.Волошина

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 94 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017