Продовження 2 частина. Початок статті дивитися тут "1 частина"
ПРОЕКТ НАКАЗУ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 2018 року №
Типовий перелік корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
Назва засобу/обладнання |
Технічне завдання |
1 |
2 |
VІІ.Корекційні засоби навчання для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим слухом та глухих учнів) |
1.Моделі площинні, об'ємні |
1.1) Таблиці для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення формування вимови та розвитку мовлення
Вимоги до тематики:
привітання: слова/жести ввічливості
таблиці жестовою мовою:
абетка дактильна розкладна;
абетка українська словесна;
абетка української жестової мови
середовище життєдіяльності:
одиниці вимірювання;
пори року;
рослинний і тваринний світ;
побут і транспорт
мовне середовище:
мова в житті людини;
роль української жестової мови;
роль звуків у змістовному значенні слова;
голосні звуки у творенні складу;
слова з прямим та переносним значенням;
синоніми, антоніми, омоніми;
слова іншомовного походження: інтернаціональне значення;
загальновживані, діалектні та професiйнi слова;
слово головне i залежне в словосполученні, типи зв’язку та типи словосполучень;
ознаки та роль речення в мові;
роль інтонаційного виділення слова у вислові;
види речень за метою висловлювання думки, смислова та iнтонацiйна завершеність речення;
визначення теми тексту
частини мови:
іменник, дієслово, прикметник, числівник;
прийменники, сполучники, частки;
велика буква в назвах предметів;
присвійні іменники, прикметники;
особові, вказівні, присвiйні займенники
предметні та сюжетні малюнки до змісту окремих слів, речень та частин тексту:
пори року з iлюстрацiями фактору життя людей, тварин тощо;
школа та навчання в поетичній творчості;
діти та відносини в школі.
1.2) Картки з ілюстраціями словесною та жестовою мовами для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення формування та розвитку навичок комунікації
Вимоги до тематики:
можливість побудови вислову зi слів, що містять назву предмета, дії, ознаки, обставини місця;
класифiкацiя слів за родовидовими ознаками, розподіл на тематичні групи;
класифiкацiя слів, що означають властивості предметів: колір, форма, смак, величина, матеріал;
скоромовки для відпрацювання правильної вимови голосних i приголосних звуків;
визначати та розподіляти предмети за кольором, розміром i формою;
визначати назву предмету за зображенням та демонструвати картки у певній послідовності;
визначення характерних ознак предмета;
можливість побудови речення за зразком, малюнком, схемою;
поняття про кiлькiсну характеристику предметних множин;
поняття про величини: маси, об’єму, розміру, часу;
серія малюнків з різними способами порівняння просторових понять;
порівняння за віком: молодший, старший;
відмінність меблів за призначенням: спальня, кухня, вітальня, передпокій
1.3) Альбоми для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення розвитку мовлення, навичок комунікації
Вимоги до тематики:
книжечки-малюки з сюжетними жартівливими зображеннями з життя дітей, тварин, птахів тощо:
можливість виконання логопедичних вправ
побудова власного тексту за опорними словами, iлюстрацiями, вiдеоматерiалами;
дотримання послідовності дій:
в домашній спальні, ванній, їдальні, передпокої;
в місцях культурного відпочинку;
послідовність дій при виробництві одягу, автомобілів, меблів, продуктів харчування тощо
1.4) Дидактичні ігри для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення розвитку мовлення, навичок комунікації
Вимоги й тематика:
можливість розв’язку та складання задач:
малюнки для складання задач зi зразками задач змагального характеру;
набір текстів задач без змагальності;
фігури та зразки для моделювання
сюжетні ігри
сюжетне лото
геометричне лото
геометричне доміно
|
VІІІ.Обладнання для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим зором та сліпих учнів) |
Обладнання колективного та індивідуального призначення |
1.1) Пристрій для початкового навчання за системою Брайля
Призначення: забезпечення засвоєння шрифту Брайля
Вимоги:
забезпечення самостійного вивчення шрифту Брайля;
використання ігрової форми для навчання дітей;
наявність кнопок для звукового оформлення набраних літер, цифр;
кількість кнопок - 6
1.2) Прилад для письма шрифтом Брайля
Призначення: забезпечення запису інформації шрифтом Брайля
Вимоги:
(метал/пластик) з надійною фіксацією паперу:
18-рядковий (основний);
6-рядковий (кишеньковий);
4-рядковий (кишеньковий);
можливо, з іншою кількістю рядків, односторонній чи двосторонній.
грифель для письма шрифтом Брайля різного розміру та конфігурації, залежно від вікових та індивідуальних особливостей дитини.
клітинка-фіксатор (для знаходження рядка, клітинки)
1.3) Прилад прямого читання
Призначення: для письма і читання шрифтом Брайля
Прилад забезпечує можливість одночасного письма і читання шрифтом Брайля невеликих за обсягом текстів без спеціального паперу. може слугувати також і комунікатором для сліпоглухих осіб
Вимоги:
наявність двох полів: для письма та для читання шрифтом Брайля
1.4) Прилади для письма плоским шрифтом за системою Гебольда
Призначення: забезпечення запису інформації звичайним плоским шрифтом
Вимоги:
прилад 18-рядковий (або з іншою кількістю рядків)
з обмежувальними горизонтальними рядками (лініями)
з обмежувальними клітинками
матеріал: метал / пластик
1.4.1.Приладдя для письма дітей зі зниженим зором: зошити для письма
Призначення: для письма зі спеціальним розлінуванням
Вимоги:
папір матовий, неяскраво-білий
поля розмічені червоним кольором з обох боків сторінки
допускається таке розлінування залежно від класу та зорових можливостей дитини:
Зошит в лінійку:
1) для 1 класу – 2 лінії, висота робочого рядка 1 см, відстань між робочими рядками 1,5 см;
2) для 2 класу - висота робочого рядка 0,6 см, відстань між робочими рядками 1,2 см;
3) 3-4 класи – одна лінія з відстанню 1 см.
Зошити зі збільшеною клітинкою (використовуються залежно від зорових можливостей дитини):
Збільшена клітинка – 0,6 х 0,6 см, 0,7 х 0,7 см і вище.
У разі неможливості роботи дитини зі зниженим зором у зошиті зі збільшеною клітинкою, використовуються зошити з відповідним розлінуванням (в лінійку) з усіх предметів
1.4.2. Спеціальні книги для дітей з порушеннями зору
Призначення: книги для навчання та розвитку дітей з порушеннями зору
Вимоги:
підручники та навчальні матеріали для дітей зі зниженим зором, надруковані збільшеним шрифтом
підручники та навчальні матеріали, надруковані рельєфно-крапковим шрифтом Брайля, для незрячих дітей
художня, пізнавальна різнотематична література, надрукована рельєфно-крапковим шрифтом для незрячих дітей
художня, пізнавальна різнотематична література у різних звукових форматах, доступних для дітей
1.5) Прилад Семевського для креслення, малювання, створення рельєфної графіки
Призначення: рельєфне креслення, малювання, розвиток моторики
Вимоги:
дошка, вкрита спеціальною мастикою з воску та бітуму
набір приладдя для малювання, креслення (спеціальна готовальня):
металева лінійка (рейсшина);
рейсфедер для малювання;
вирівнювач;
транспортир;
косинець;
спеціальний циркуль
1.6) Прилад для рельєфного малювання («Школяр»)
Призначення: рельєфне креслення та малювання
Вимоги:
металевий прилад-рамка із защіпками для фіксування паперу, плівки
гумова основа для паперу/плівки;
ручка/грифель
спеціальна
1.6.1. Тифлоприлад (конструктор) «Графіка»
Призначення: для побудови зображень, фігур, графіків тощо за допомогою магнітної основи та магнітних деталей
Вимоги:
магнітне дошка;
набір магнітних деталей
1.7) Електронна брайлівська друкарська машинка
Призначення: навчання письма (друкування) шрифтом Брайля для індивідуального користування; забезпечення можливості спільної роботи дитини з порушеннями зору та зрячої особи
Вимоги:
Вмонтований дисплей з виведенням графічних брайлівських та плоскодрукованих символів;
наявний звуковий коментар
1.8) Набори для вивчення шрифту Брайля
1.8.1. Розбірна азбука (рядок зі збільшеними шестикрапками)
Призначення: засвоєння шрифту Брайля; для індивідуальної роботи
Вимоги:
Рядок(ки) із брайлівськими символами-шестикрапками (кількість символів у рядку може різнитися, але не менше 10-ти) - дерево/пластик
кількість отворів у кожній шестикрапці – 6 штифти для заповнення отворів шестикрапок (метал, пластик, дерево)
кількість штифтів - по 6 для кожної шестикрапки
не менше 60-ти штифтів для одного рядка
1.8.2. Набори кубиків універсального дизайну
Призначення: для вивчення букв та знаків рельєфно-крапковим та лінійно-рельєфним шрифтом (абетки української та англійської мов). Для індивідуальних та групових занять.
Вимоги:
Набір кубиків українського алфавіту з контрастними реоьєфно-крапковими та лінійно-рельефними буквами і знаками;
Набір кубиків англійського алфавіту з контрастними реоьєфно-крапковими та лінійно-рельефними буквами і знаками
1.8.3. Каса букв, цифр і знаків за Брайлем та лінійно-рельєфним шрифтом
Призначення: засвоєння абетки, вивчення звуко-буквеного складу мови та знаків, вивчення цифр та складання чисел; опанування шрифту Брайля
Вимоги:
коробка з відділеннями для букв, цифр і знаків (дерево, пластик);
кількість відділень відповідає кількості букв і знаків
плашки з рельєфно-крапковими буквами та знаками (метал, дерево, пластик)
можливе лінійно-рельєфне позначення на плашках, окрім рельєфно-крапкових також і тактильних, контрастних лінійно-рельєфних букв, цифр та знаків для дітей зі зниженим зором та опанування незрячими плоского письма
кількість плашок з рельєфно-крапковими символами - достатня для викладання слів, прикладів
поле для викладання (надійне закріплення плашок із символами)
можливість здійснення звуко-буквеного аналізу.
1.9) Годинник для осіб з порушеннями зору
Модель тактильного циферблата годинника універсального дизайну
Призначення: модель збільшеного циферблата годинника для навчання визначення часу та орієнтування в малому та великому просторі за циферблатом годинника
Вимоги: збільшена модель циферблата годинника з тактильними і контрастними поділками та цифрами шрифтом Брайля і плоскодрукованими;
три стрілки, які рухаються;
можливе голосове оповіщення часу;
можливість коригування часу (годин, хвилин тощо)
1.10) Набір геометричних фігур
Призначення: розвиток великої моторики, гнучкості кисті, просторового уявлення; координація рухів; вивчення геометричних тіл, фігури квадрата, круга та прямокутника використовуються у проведенні навчання грамоті незрячих учнів (літери та звуки)
Вимоги :
матеріал – ударостійкий пластик, шліфоване дерево;
розмір – від 3 см та більше
1.11) Посібник математичний для вивчення складу числа типу абак
Призначення: математичні ігри; вивчення складу числа; тактильна стимуляція; вивчення математики особами з порушенням зору
Вимоги:
матеріал – EVA;
табличка з отворами від 1 до 5–10 одиниць кожного виду;
табличка з отворами від 6 до 9–5 одиниць кожного виду
1.12) Набори тактильних букв, цифр, знаків
Призначення: вивчення звичайних цифр та букв (кириличних і латинських), знаків дітьми з порушеннями зору; для формування навичок плоского письма та інших предметних умінь і навичок; розвиток моторики пальців рук тощо
Вимоги:
набір цифр, букв, знаків
кількість - достатня для різних алфавітів, цифр та знаків;
матеріал: нековзкий пластик (можливо кольоровий) / оброблене дерево
можлива магнітна основа
мінімальний розмір - 5 см
підписи шрифтом Бралйя або наліпки на буквах, цифрах та знаках
1.13) Планшет математичний
Призначення: побудова геометричних фігур, графіків тощо; для індивідуальної роботи
Вимоги:
поле-основа з кілочками;
матеріал (оброблене дерево, якісний пластик)
мінімальний розмір від 200 х 200 мм
кілочки однакові, рівномірно розміщені по всій площині
набір кольорових гумок
1.14) Математичний прилад Клушиної
Призначення: вимірювання, лічба, вивчення геометричних фігур і тіл тощо.
Вимоги:
1) панель з трьома рельєфними сітками:
200X200 мм,
100Х100 мм,
100X95 мм.
На зворотній стороні металеве поле 300X200 мм для роботи з магнітними паличками;
Ящик кришкою-панеллю;
коробки з кришками;
набір великих штифтів;
набір маленьких штифтів
набір круглих гумок;
набір прямих гумок з петлями
набір магнітних паличок;
площинні геометричні фігури: круги; півкруги;
чвертькруги; овал; напівовали; трикутники; квадрати; прямокутники;
об'ємні геометричні тіла: чверті кулі; циліндр; половини циліндра; конус; півконуси; лічильні палички; метр
1.15) Магнітний конструктор
Призначення: для розвитку сприймання об'ємних предметів, створення об'ємних предметів; розвиток моторики рук
Вимоги:
магнітні трубки (можуть бути різних розмірів та кількості)
сталеві кульки
|
2.Індивідуального користування |
2.1) Мовний електронний калькулятор для осіб з порушеннями зору
Призначення: забезпечення виконання арифметичних розрахунків
Вимоги:
компактний настільний калькулятор зі збільшеними цифрами та мовленнєвим виводом;
може бути обладнаний годинником із будильником для загального використання;
використовується до 8-ми розрядів на дисплеї;
озвучування набраних цифр, арифметичних операцій і результатів обчислень чітким голосом українською мовою;
можливість відключення звуку
елементи живлення: батарейки
2.2) Навушники для індивідуального використання
Призначення: отримувати звукові сигнали безпосередньо користувачем
Вимоги:
пристрій на обидва вуха – 1 пара
пристосування для кріплення пристрою на голові
м'які подушечки на вуха
|
ІХ.Корекційні засоби навчання для дітей зі зниженим зором та незрячих |
1.Моделі та макети об'ємні, рельєфнографічні посібники |
1.1) Засоби для розвитку мовленнєвої діяльності
Призначення: забезпечення пізнавальної, мовленнєвої діяльності
Вимоги:
глобус рельєфний;
модель будови Землі;
кубик-буква;
абетка розкладна з буквами, видрукуваними рельєфно-крапковим шрифтом
1.2) Макети, скульптури, погруддя
Призначення: забезпечення пізнавальної діяльності дітей з порушеннями зору; формування уявлень про великі, складні, об'ємні предмети, об'єкти; використовується для вивчення різних навчальних предметів та під час корекційно-розвиткових занять
Вимоги й тематика:
макети: суходоли, гори в розрізі, яри та яруси;
вплив неживої природи на живу;
ланцюжки живлення в природі;
кругообіг води в природі;
будівлі: хата, церква, млин;
знаряддя праці;
види транспорту: водний, повітряний, залізничний, автомобільний;
машини спеціального призначення, сільськогосподарські;
казкові герої;
бюсти, скульптури відомих українських письменників, митців, діячів історії та культури;
макети архітектурних об'єктів різних міст України та інших країн (замки, храми, театри, музеї, мости, площі);
макети приміщень та прилеглої території: школи, садка, мікрорайону тощо
Опудала птахів, тварин, риб тощо
Призначення: формування уявлень про різних птахів і тваринами; використовується для унаочнення різних навчальних предметів та під час корекційних занять
Вимоги:
опудала тварин, птахів, риб тощо з надійного, приємного на дотик матеріалу, що найбільше відповідає реальності
1.3) Набір об'ємних фігур для вивчення геометрії
Призначення: забезпечення наочності у вивченні математики
Вимоги:
можливість тактильного дослідження геометричних фігур;
обладнання виготовлено з пластику ПЄ;
розміри – від 5 см
1.4) Таблиці рельєфні для розвитку пізнавальної активності
Призначення: забезпечення розвитку мислення, просторової уяви
Вимоги до тематики:
річний рух Землі, навколо Сонця;
джерела та схема річки;
кругообіг кисню в природі;
рельєфні iлюстрацiї до творів літератури та мистецтва;
таблиці будови мови та мовних явищ (морфологічни, синтаксичні, граматичні, лексичні тощо) з української та іноземної мови;
рельєфні зображення портретів письменників
1.5. Карти рельєфні для дидактичних занять
Призначення: забезпечення розвитку та навчання дітей
Вимоги до тематики:
карти України, фізична та політична;
політична карта світу:
східна та західна півкулі;
карти материків: Африка, Австралія, Пiвнiчна Америка, Південна Америка, Євразія;
клiматичнi пояси світу;
природні зони світу;
внутрішня будова Землі;
розміри материків, порівняльна;
розмири океанів, порівняльна;
річкова система: річка з притоками, витік та гирло річки;
атмосферні шари
карти-схеми міст України, парків, скверів, вулиць, площ, кварталів тощо та різних об'єктів;
історичні карти;
рельєфно-графічні зображення для корекційних занять
Призначення: розвиток просторових уявлень. формування навичок орієнтування у просторі, розвиток логічного мислення;
Плани-схеми місцевості, доріг, перехресть, маршрутів, карти місцевості тощо;
рельєфно-графічні зображення тіла людини та його частин
1.6) Моделі для розвитку немовленнєвих засобів спілкування
Призначення: формування уявлень про жести та міміку людини: пози та рухи людей тварин; розвиток невербальних засобів комунікації
Вимоги:
моделі тіла людини з рухомими частинами;
моделі обличчя з різними мімічними виразами;
емоційний куб з різними виразами обличчя, що розрізняються на дотик
моделі та іграшки тварин у різних позах та з рухомими частинами
1.7) Рельєфні картки з iлюстрацiями для дидактичних занять
Призначення: забезпечення розвитку мислення, мовлення, комунікації
Вимоги до тематики:
побудова вислову зi слів, що містять назву предмета, дії, ознаки, обставини місця;
класифікація слів за родовидовими ознаками, розподіл на тематичні групи;
класифікація слів, що означають властивості предметів: колір, форма, смак, величина, матеріал;
скоромовки на правильну вимову голосних i приголосних звуків;
розпізнавання предметів за кольором, розміром, формою;
демонстрація i визначення назви зображених предметів у певній послідовності;
визначення характерних ознак предметів;
побудова речення за зразком, малюнком, схемою;
поняття про кiлькiсну характеристику предметних множин;
поняття про величину;
способи порівняння: накладання, прикладання, вимірювання на око;
просторові поняття;
поняття маси;
співвідношення маси, об’єму, розміру предметів;
часові поняття;
співвідношення: глибокий, мілкий;
порівняння за віком: молодший, старший;
меблі: житлова кімната, спальня, кухня, вітальня, передпокій
побудова зв’язного висловлювання за поданим початком, малюнком, серією малюнків
1.8) Альбоми для рельєфного малювання
Призначення: забезпечення розвитку уяви, творчості, моторики забезпечення умов для творчості незрячим від народження дітям у початковій школі
Вимоги:
рельєфні зображення з плоско друкованим включенням;
абетка за системою Брайля
1.9) Макети будівель та приміщень
Призначення: розвиток логічного мислення; розвиток просторового мислення; розвиток просторового орієнтування; розвиваючі ігри
Вимоги: макети приміщень (садочка, школи, ігрових центрів, аптеки, супермаркета, магазину, лікарні тощо) з відкритим дахом наближені до реальності, щоб діти з порушеннями зору могли ознайомитись з розміщенням атрибутів та обладнання всередині будівель
матеріал – пластик
|
2.Моделі площинні, друковані |
2.1) Трафарети для друкованого письма за системою Брайля
Призначення: забезпечення можливості комунікації, навчання
Вимоги й тематика:
комплект трафаретів;
літери;
цифри;
геометричні фігури для сліпих;
предмети природи;
предмети побуту;
модель 6-крапкова
2.2) Трафарети для виконання графічних та рельєфно-графічних зображень
Призначення: виконання рельєфних та графічних зображень; розвиток навичок плоского письма; розвиток дотикового та зорового сприймання
Вимоги й тематика:
комплекти різнотематичних трафаретів;
літери;
цифри;
геометричні фігури;
об'єкти природи;
предмети побуту тощо
2.3) Друковані картки для індивідуальної роботи
Призначення: забезпечення дидактичної роботи з незрячими особами
Вимоги й тематика:
картки з позначками: верх, низ;
контурне зображення предметів побуту, природи, геометричних фігур;
брайлiвськi календарі;
графіка для незрячих дітей;
марбурзька система математичних та хімічних знаків;
карти масажу для незрячих;
правила поведінки учнів ,тестова;
правила дорожнього руху, тестова
2.4) Набір для вивчення дробів і частин
Призначення: унаочнення для вивчення дробових чисел та частин при вивчення математики
Вимоги:
забезпечується чітка і яскрава візуалізація матеріалу;
обладнання має магнітну основу;
розміри - від 30см х 3см
1. Набір брусків різної величини (матеріал - оброблене дерево, пластик)
2. Набір кругів, розділених на частини (матеріл - м'який пластик тощо). Може бути на магнітній основі
3. Набір муляжів (наприклад, яблуко), розділених на частини (може бути на магнітній основі)
2.5) Фігури для контролю знань. Куб
Призначення: забезпечення навчання, самостійного контролю знань з математики; навчання дітей з проблемами вербального характеру
Вимоги:
обладнання виготовлено у формі магнітних карток з прошарком м'якого матеріалу ЕВА;
розміри кубів - 80х60 мм;
комплект має:
набір цифр від 0 до 9 – 2 одиниці;,
набір знаків: віднімання, додавання, більше, менше
2.6) Набір фігур для вивчення геометрії
Призначення: забезпечення наочності у вивченні математики
Вимоги:
забезпечення тактильного дослідження геометричних фігур;
обладнання виготовлено з пластику ПЄ;
розміри – від 3,5 см
2.7) Геометричні фігури з кишеньками для дидактичного матеріалу
Призначення: забезпечення дослідження, вивчення матеріалу з геометрії
Вимоги:
можливість змінювати геометричну форму фігури;
можливість демонстрації обрахунку площі, об’єму фігури;
обладнання виготовлено з міцного прозорого матеріалу - пластик;
дидактичний матеріал – з кольорового пластику;
розміри – від 8 см
2.8) Магнітний демонстраційний набір для індивідуальних, колективних занять та змагань
Призначення: забезпечення здобуття та застосування вивчених знань про кругообіг води в природі
Вимоги:
магнітна дошка;
ілюстрації;
обладнання виготовлено з друкованогооракал;
основа – тонкий магніт;
розміри – 74 см х 39 см х 10 см
2.8.1. Магнітний набір для демонстраційної дошки
Призначення: забезпечення вивчення розряду числа за методикою Монтессорі
Вимоги:
можливість опанування абстрактними поняттями на уроках математики;
можливість створення цілих чисел у межах 10 000;
комплект з магнітних деталей з поліграфією має:
великих шестикутників – 5;
ромбів – 11;
смуг – 12;
одиниць – 25
2.8.2. Магнітний набір для дітей початкових класів
Призначення: забезпечення вивчення базових математичних дій
Вимоги:
демонстраційний набір з ілюстраціями та цифрами;
комплект магнітних карток має:
набір цифр від 0 до 9 - 2 одиниці;
набір знаків: віднімання, додавання, більше, менше;
магнітні картки мають прошарок з м'якого матеріалу ЕВА;
розміри – 80х60 мм
|
3.Вимірювальні прилади та пристосування (з рельєфними позначками, шкалою, зі звуковою сигналізацією) |
3.1) Штангенциркуль з рельєфними масштабними поділками
Призначення: забезпечення виконання зовнішніх і внутрішніх вимірювань
Вимоги:
точність вимірювання глибини допускається - 0,1 мм;
міліметри позначено нанесенням штифтів на масштабній лінійці;
рельєфні масштабні поділки розміщено на обох губах штангенциркуля
3.2) Трикутник для виконання завдань з геометрії
Призначення: забезпечення використання тактильних відчуттів
Вимоги:
виготовлено з пластику;
шкала лінійок позначена тактильними поділками:
сантиметри – одна сторона;
міліметри - інша
3.3) Лiнiйка з тактильними позначками
Призначення: забезпечення виконання завдань з геометрії
Вимоги:
виготовлено з пластику;
одна сторона лінійки поділена на міліметри;
рискою позначено кожен сантиметр;
рискою з крапкою – 5 см;
рискою з двокрапкою - 10 см;
розміри лінійок можуть бути - від 14 см та 30 см
3.4) Транспортир з рельєфною шкалою для вимірювання та побудови кутів
Призначення: забезпечення виконання завдань з геометрії
Вимоги:
наявна можливість:
вимірювання та побудови кутів - від 10° до 180°;
точність - до 1°;
довжина сторін кута - до 85 мм
прилад з тактильними мітками на шкалі виготовлено з пластику;
в наявності є: основа, підставка, лінійка, притискна гайка;
основа має рельєфно-точкову градусну шкалу - від 1° до 180°;
точками більшої величини позначені кути у 5°, 10°, 15° -180°;
підставка забезпечена лінійною шкалою;
ціна поділки - 5 мм
відповідною шкалою забезпечена одна сторона лінійки
3.5) Багатофункціональні терези для виконання математичних дій
Призначення: забезпечення розвитку математичних здібностей, вивчення арифметики
Вимоги:
можливість використання деталей різного формату;
виготовлено обладнання з пластику ПЕ;
розміри – 40 см х 15 см х 15 см
3.6) Математичні ваги для дослідження ваги різних предметів
Призначення: забезпечення вимірювання та порівняння ваги різних предметів
Вимоги:
можливість порівнювати вагу рідин - до 500 мл;
об’єм колби для рідини – 500 мл;
обладнання виготовлено з пластику ПЕ;
розміри – 40 см х 15 см х 15 см
3.7) Сонячний/місячний годинник для демонстрації зміни часу
Призначення: забезпечення орієнтування в просторі
Вимоги:
можливість демонструвати відмінність 12-ти годинного часу:
вечір /день;
діаметр циферблату - від 10 см
|
4.Збільшувачі текстів |
4.1) Електронна лупа для перегляду зображень
Призначення: забезпечення освітніх потреб, соціалізації
Вимоги:
компактний пристрій з камерою та екраном
4.2) Стаціонарні відеозбільшувачі
Призначення: збільшення текстів і зображень, щоб максимально полегшити роботу для людей з різними порушеннями зору. Забезпечення можливості працювати з дрібними текстами та деталями зображень.
Вимоги:
Обладнання виконане у вигляді єдиного конструктивного блоку, який складається з монітору, відеокамери, панелі управління, столика-планшета, підсвічувача.
Вбудований столик-планшет з можливістю переміщення по осі X
Регульований механізм фіксації столика-планшета,,
Протиковзке покриття столика-планшета,
Бездротова панель управління.
режими зображення:
можливість збільшити контрастність, різні колірні схеми, інвертація кольорів.
Діапазон збільшення з можливістю плавного регулювання від 1,5 до 150 крат
підсвічування робочої зони з функцією придушення відблисків і відсвітів для забезпечення роботи з глянцевими поверхнями
Виділення області зображення
функція "Автофокус",
Функція "автозум" (автоматичне масштабування)
4.3) Електронні ручні відеозбільшувачі
Призначення: розглядання малюнків або читання моніторі людьми з порушеннями зору.
Вимоги: невеликі пристрої з вбудованою камерою, що підключаються до телевізора або монітора комп'ютера.
Режими:
Режим кольорового зображення;
Режим чорно-білого зображення природної контрастності (передача всіх градацій контрастності, присутніх в розглянутому зображенні);
Режим чорно-білого зображення підвищеної контрастності з позитивним відображенням;
Режим чорно-білого зображення підвищеної контрастності з негативним зображенням.
Функція підключення до ноутбуку, комп’ютеру чи телевізору.
4.4) Портативні відеозбільшувачі
Призначення: для збільшення дрібних або наближення віддалених об'єктів з відображенням їх на вбудованому екрані
Вимоги:
компактний пристрій з камерою та екраном
Наявність колірних схем підвищення контрастності, інвертування і зміни кольорів.
Регульоване збільшення картинки;
широкоформатний повнокольоровий дисплей з високою роздільною здатністю
Режими висококонтрастного зображення з різними колірними схемами
Автофокус двох режимів - читання і письма,
Знімок стоп-кадру
Складна ручка для зручності читання
4.5) Настільна лупа для проведення дослідних робіт
Призначення: забезпечення дослідження та навчання
Вимоги:
пристрій із захисною кришкою для лінзи;
кут нахилу лупи регулюється
можливість підсвітки
можливість індивідуального підбору кратності
4.6) Бінокулярна лупа для індивідуального використання
Призначення: забезпечення збільшення графічного зображення
Вимоги:
можливість працювати з дрібними предметами;
пристосування для утримування пристрою на лобі користувача;
одна або кілька лінз для зміни кратності;
індивідуальний підбір
4.7) Лупа-лiнiйка цилiндрична, збираюча для збільшення графічних зображень
Призначення: забезпечення дослідження, читання літератури, вивчення карт, малюнків, забезпечується збільшення об'єкту
Вимоги:
можливість проведення вимірів предмета;
довжина обладнання - до 300 мм
4.8) Складні лупи для збільшення предметів
Призначення: забезпечення збільшення зображення. Для індивідуального користування
Вимоги:
захисний корпус для лупи;
різного діаметру і оптичної сили;
Лупа з однією лінзою / складна багатолінзова конструкція;
з підсвіткою / без підсвітки.
Підбирається кратність збільшення і підсвітка, відповідно до індивідуальних зорових можливостей дитини.
4.9) Світлопольна лупа асферична
Призначення: збільшення зображення і тексту; забезпечує зручне положення при читанні за рахунок зручного нахилу огляду і розташування лупи на поверхні аркуша з текстом або зображенням, створюючи і зберігаючи постійне його збільшення.
Вимоги:
Легка лупа з великим полем огляду;
асферична поверхня;
Збільшує яскравість зображення за рахунок додаткового фокусування світла прозорими гранями, які мають спеціальну огранку;
Полегшена, цільна
виготовлена з PXM, зареєстрованого матеріалу полімеру
4.10) Світлопольна лупа зі світлодіодним підсвічуванням
Призначення: забезпечення збільшення зображення та тексту за рахунок розміщення лупи на аркуші.
Вимоги:
Якісний матеріал корпусу і лінзи.
Висота стінок лінзи дорівнює фокусній відстані;
вставка з кольоровою смужкою для утримування рядка при читанні;
різний діаметр та оптична сила (залежно від індивідуальних потреб та зорових можливостей дитини);
різна форма: кругла, прямокутна, циліндрична тощо:
з підсвіткою
елементи живлення (батарейка)
Підбирається кратність збільшення та підсвітка відповідно до індивідуальних зорових можливостей дитини
4.11) Монокуляри Галiлея
Призначення: здійснення спостережень за віддаленими об’єктами
Вимоги:
лінзи – 2 одиниці;
позитивний об’єктив;
негативний окуляр.
4.12) Лампа настільна для індивідуального освітлення
Призначення: для забезпечення додаткового освітлення робочої зони. Для індивідуального користування дітей з порушеннями зору (за потреби). Використовується разом із загальним освітленням.
Вимоги:
-лампа із захисним абажуром, щоб світло потрапляло лише на робочу поверхню
-жорстке кріплення на поверхні столу
-гнучкий кронштейн, що дозволяє змінювати кут нахилу та висоту джерела світла
4.13) Дидактичний набір з підсвітленням для дітей зі зниженим зором
Призначення: для ознайомлення с кольорами, геометричними фігурами, літерами, цифрами; розвиток уваги, моторики, зорового і дотикового сприймання.
Вимоги:
-Лайтбокс (коробка з освітленням);
-Комплект ліхтариків: 2 ліхтарика, 2 набору просвічують і прозорих різнокольорових лінз;
-Прозорі накладки (різнокольорові) – 6 шт.;
-Акрилові геометричні фігури – 30 шт.;
-Акрилові букви – 26 шт.;
-Акрилові цифри – 12 шт.;
-Різнокольорові прозорі геометричні фігури в дерев`яних рамочках – 31 шт.;
-Набір карток з намальованими предметами – 35 шт.;
-Гелеві подушечки – 5 шт.
4.14) Дидактичний набір для дітей з порушеннями зору
Призначення: розвиток причинно-наслідкових зв’язків, зорової уваги, координації очей і рук, дотикового і слухового сприймання.
Вимоги:
-Комунікатор для осіб з порушеннями зору. Комунікатор з підсвічуванням.
-Комунікатор з символами для незрячих.
-Тактильний комунікатор.
-Музична скринька з підсвічуванням.
-Комплекс розвиваючих та настільних ігор, адаптованих для дітей з порушеннями зору.
4.15) Сенсорний набір для розвитку зорового сприймання
Призначення: розвиток причинно-наслідкових зв’язків, зорового сприймання і уваги.
Вимоги:
-Лампа «Сяючий фонтан».
-Гра «Світлове шоу».
-Плазмова зірка.
-Освітлена мотузка
-Лампа з гелевими кульками.
-Гра «Вогні природи».
-Гра «Лазерна зірка».
4.16) Адаптований музичний набір
Призначення: розвиток причинно-наслідкових зв’язків, слухового сприймання і уваги, пам’яті, зняття емоційної напруги.
Вимоги:
-Барабани Бонго
-Барабан
-Музична карусель з дзвіночків
-Міні-дзвіночки
-Музична машина з інструментами
-Барабанна установка
-Музичний равлик
-Музичний тамбурин
4.17) Тифлоприлад типу «Світлячок»
Призначення: розвиває простежувальну функцію зору; сприяє формуванню бінокулярного зору; забезпечує зорово-рухову координацію
Вимоги:
-робоче поле з оргскла
-підсвічування
-кріплення для аркушів паперу
|
Х.Обладнання для кабінету психологічної реабілітації |
|
1.1) Світловий пучок (пучок фіброоптичного волокна) для психологічного розвантаження
Призначення: психологічне, емоційне розвантаження, візуальна, розумова стимуляція, розвиваючі ігри
Вимоги:
-матеріал – фібро оптичне волокно з 3-х (або більше) волокон;
-тип світлового потоку – бокове та комбіноване;
-кріплення – безпечна пайка у кожусі;
-захист – ПВХ трубка;
-діаметр ПВХ трубки – 3 мм;
-потужність проектора – 15 Вт;
-керування – дистанційне (за допомогою багатофункціонального пульту);
-джерело живлення – 220 Вт;
-довжина видимої частини – 200 см;
-загальна кількість волокон – не менше 66 одиниць
1.2) Маленька сенсорна кімната для психологічного розвантаження
Призначення: розвиток тактильного відчуття, формування психологічної безпеки в закритому просторі
Вимоги:
-розміри – не менше 1000 мм х 1000 мм
1.3) М'який сенсорний куточок для терапії дітей із сенсорними проблемами
Призначення: розвиток тактильного відчуття, формування психологічної безпеки в закритому просторі
Вимоги:
-куточок-печера для відчуття світу безпеки;
-розміри – не менше 1000 мм х 1000 мм
|
Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Ю.Г.Кононенко
|