П`ятниця, 29.03.2024, 02:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Архів матеріалів

По состоянию на 1 января 2000 года в г.Одессе и Одесской области имеются 3 школы-интерната - Одесская школа-интернат №91 для глухих детей, школа-интернат № 97 для слабослышащих детей и Болградская школа-интернат для глухих детей, Одесский специальный детский сад №113 и вечерняя школа рабочей молодежи №19.
Все эти учебные заведения созданы давно, и за время своего существования дали знания и путевку в жизнь многим молодым людям, частично или полностью лишенным слуха. А вот истории создания и работы этих учебных заведений фактически нет, и нужно сказать спасибо Центральному правлению УТОГ за проведение I Всеукраинской конференции по вопросу "Истории обучения глухих в Украине”.
Мне пришлось по крупицам собирать материалы об этих учебных заведениях, но так как времени отведено недостаточно, чтобы можно было изложить сведения о каждом из них, я расскажу только об Одесской ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 2014 | Додав: jurist | Дата: 12.07.2013

Серед учнів загальноосвітньої школи, які з труднощами опановують шкільну програму, досить значна частина тих, що мають ті чи інші порушення слуху. Опинившись в масовій школі, вони нерідко одразу потрапляють в когорту невстигаючих учнів. Неуспішність таких школярів досить часто залишається незрозумілою для вчителя, оскільки зниження слуху незначне і непомітне.
Вчитель найчастіше помічає нечітку вимову, збіднене мовлення, невпевненість і недостатню комунікабельність учня. В 1-му класі неуспішність таких дітей не викликає особливого занепокоєння, такі учні на перших етапах навчання за активної допомоги батьків старанно вчаться писати і читати, оволодівають елементарними арифметичними діями. Однак, при подальшому навчанні виявляється їхня безпорадність при розв'язанні текстових математичних задач, яка супроводжується нерозумінням тексту; збіднення активного словникового запасу призводить до труд ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 797 | Додав: jurist | Дата: 11.07.2013

У 20-З0 роках у працях П.П.Блонського, Л.С.Виготського була розроблена методологічна позиція, згідно з якою провідна роль у психічному розвитку дитини належить навчанню. В Україні у 50-х роках дослідження А.М.Гольдберг, М.О.Киричука, Г.С.Костюка, М.Д.Ярмаченка визначили напрямок вивчення можливостей управляння психічним розвитком дитини в процесі її навчання, детермінованого об'єктивними зовнішніми обставинами - програмою, змістом та методичним апаратом підручників, методичними прийомами, які використовуються вчителем.
"Виключно всі психологічні особливості дефективної дитини мають в основі не біологічне, а соціальне явище. Глухота - недолік переважно соціальний” (Л.С.Виготский. Лекции по педологии. - Ижевск, издательство Удмуртского университета. 1996, стр.95). Висновок Л.С.Виготського про соціальну сутність феномену глухоти дозволяє розглядати систему навчання нечуючих дітей як основне джерело розвитку психічних ф ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 703 | Додав: jurist | Дата: 09.07.2013

На початку виступу дозвольте висловити вдячність Центральному правлінню Українського товариства глухих в особі голови ЦП УТОГ Ю.П.Максименка та його заступника Г.М.Мережко за ту увагу, яка приділяється спецшколам України. Особлива подяка за організацію цієї конференції, яка актуальна саме сьогодні, коли вирішуються нагальні проблеми розвитку освіти.
Педагогічний колектив Київської спецшколи-інтернату №6, відчувши подих XXI століття, зосередив зусилля на розробці нових підходів до організації навчально-виховного процесу. Зокрема, на всіх рівнях навчання відбувається поступове переорієнтування педагогів на концепції, в центрі яких знаходиться особистість дитини з її потребами і інтересами, життєвими проблемами і перспективами.
Суттєві зміни відбулися в програмах з трудового навчання в нашій школі. Учні 10-х класів, починаючи з 1998 року, вперше отримали можливість навчатися за програмою повної загальноосвітньої сер ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 811 | Додав: jurist | Дата: 08.07.2013

Вивчення літературних джерел щодо проблеми розвитку усного зв'язного мовлення дітей зі зниженим слухом доводить її актуальність і значущість для сурдопедагогічної теорії і практики.
Перебування зазначеної категорії дітей в умовах постійного інформаційного дефіциту, обмеженість можливостей їх мовленнєвого розвитку негативно позначаються на оволодінні змістом будь-якого навчального предмету у певному обсязі. Досить серйозно ця проблема постає у контексті роботи над літературним твором. Виходячи з цього, ми б хотіли бодай певною мірою розглянути роль і можливості навчального процесу як головного чинника у формуванні усного зв'язного мовлення учнів на уроках рідної і зарубіжної літератури. Саме уроки літератури, як ніякі інші, відкривають необмежені можливості для духовного, естетичного і мовленнєвого розвитку школярів.
Аналіз усних зв'язних висловлювань слабочуючих учнів на уроках літератури засвідчив, що вони нерід ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 1167 | Додав: jurist | Дата: 07.07.2013

Мета і завдання, які стоять перед школою для дітей з вадами слуху, єдині з метою і завданнями, які стоять перед масовою школою. Загальноосвітня школа покликана виховувати всебічно розвинену людину, майбутнього члена нашого суспільства.
Але в зв'язку з тим, що школа для дітей з вадами слуху призначена для особливого контингенту учнів - глухих, слабочуючих, пізнооглухлих і позбавлених мови, вона має специфічні завдання, головне з яких - формування в учнів словесної мови.
Враховуючи важливу роль усної мови як засобу спілкування, слід зважати на те, що перше головне завдання навчання глухих, слабочуючих і пізнооглухлих вимови полягає у забезпеченні виразності їхньої усної мови. Друге завдання пов'язане з розвитком мови як засобу мислення, як бази для оволодіння мовою і полягає у тому, щоб домогтися максимальної її членороздільності.
Активність учнів - це запорука ефективного навчання як процесу. Формування у дітей ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 956 | Додав: Admin | Дата: 02.07.2013

Глухота неодмінно обумовлює німоту. Глуха дитина самостійно оволодіти звуковою мовою не в змозі. Не володіючи ж таким засобом спілкування, вона не може бути повноцінним членом соціальної групи чи колективу. Навіть мала дитина в дворі серед дітей не може гратися з ними - оскільки цьому заважає відсутність спільного засобу спілкування, який був би між цією дитиною і іншими дітьми. В кінцевому рахунку це обумовлює значне її відставання як в психічному, так і в інтелектуальному розвитку. Спеціально організоване навчання (скільки б ми не говорили про його плюси і мінуси) глухих дітей звуковій словесній мові є визначальним фактором в компенсації її недоліків. Це те, про що говорив у свій час Л.С.Виготський. Він вважав, що компенсувати недолік глухого медико-біологічними засобами неможливо. Це м ... Читати далі »
Категорія: Освіта України | Переглядів: 1041 | Додав: Admin | Дата: 01.07.2013

У Резолюції XII Всесвітнього конгресу ВФГ зазначено, що 80% глухих людей світу не одержує навіть початкової освіти. На такому фоні Україна має вагомі здобутки в одержанні освіти особами з вадами слуху. У нашій країні є глухі і слабочуючі, котрі мають різний рівень освітньої підготовки: початкову освіту, неповносередню, загальну і спеціальну середню та вищу освіту. Втім, порівняння цифрових показників свідчить про те, що найбільша кількість осіб з вадами слуху має початкову освіту, незначна - неповну середню, ще менше - середню (середню спеціальну). Вищу ж освіту має малочисленна кількість нечуючих в Україні (0,7 %). Таким чином, рівень освіти нечуючих потребує підвищення, хоч у цьому плані є певні позитивні зрушення за останнє десятиріччя.
Сьогодення вим ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 1060 | Додав: Admin | Дата: 29.06.2013

 

Заснування у 1968 році лабораторії сурдопедагогіки, як самостійної одиниці, було здійснено при Інституті педагогіки за ініціативи та фінансової підтримки Центрального правління Українського товариства глухих (голова ЦП УТОГ - К.Філонок. заступник - Т.Філяніна).
Теми досліджень, які ініціювало Центральне правління, впродовж більш як двадцятирічного періоду співробітництва (голови ЦП УТОГ: Ф.Семко, П.Шпак, Ю.Максименко) були актуальними та перспективними. Це, зокрема, навчання дорослих у вечірніх школах для глухих, виховання глухої дитини в сім'ї, покращення дошкільної підготовки та удосконалення навчально-виховного процесу у школах-інтернатах для глухих дітей.
Для вечірніх шкіл були підготовлені програми, методичні посібники з використання технічних засобів (М.Медведев), з української, російської мов (Є.Пущин, Г.Чефранова, Р.Якуб ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 1263 | Додав: Admin | Дата: 27.06.2013

Ми живемо сьогодні, наприкінці двадцятого сторіччя, у світі, сповненому тривог, але водночас і дивовижних перспектив на майбутнє. А проте ми спроможні контролювати свою долю і змінювати своє життя, сподіваючись на краще, чого попередні покоління навіть уявити собі не могли.
Сьогодні у Львівській спецшколі-інтернаті для глухих дітей ім.Марії Покрови працюють педагоги з вадами слуху. Це Олег Думинець і Валентин Шестаков.
Коротко розповім, як я йшов до професії педагога.
Я народився 7 лютого 1965 року у Львові, в сім'ї службовця. Слух втратив внаслідок родової травми. З 1969 року навчався у Львівській спецшколі-інтернаті №101 для глухих дітей. Під час навчання захоплювався точними науками, зокрема математикою, і тому в майбутньо ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 896 | Додав: Admin | Дата: 25.06.2013

« 1 2 ... 63 64 65 66 67 ... 71 72 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024