П`ятниця, 28.07.2017, 03:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2015 » Травень » 8 » Застосування комп’ютерної техніки при вивченні жестової мови
13:20
Застосування комп’ютерної техніки при вивченні жестової мови

Безсумнівно, дуже важливою є роль жестової мови у формуванні особистості та світогляду глухої дитини. Сприяти суттєвому прискоренню процесу оволодіння навичками правильної жестової мови може широке використання в школах для глухих дітей комп'ютерної техніки. Цій темі присвячена моя доповідь.
Висновок стосовно ролі жестової мови зроблено, перш за все, на підставі власного життєвого досвіду. Адже я втратив слух, коли мені було близько року. Протягом 12 років навчався в Київській школі-інтернаті №9, де одержав неповну середню освіту. Під час навчання розумів вчителів, зчитуючи сказане з губ.
Тільки одна вчителька з географії, у якої були глухі батьки, використовувала на уроках жестову мову. Всі учні її уважно слухали і добре розуміли.
Ще одна вихователька вечорами показувала учням діафільми з титрами, пояснювала за допомогою жестів їх зміст, а потім проводила опитування і з'ясовувала, чи знають учні, що означає те чи інше слово. Саме завдяки таким моментам відбувалось найважливіше - доступна і насичена передача інформації, поповнення запасу слів тощо. Після закінчення школи я вступив до технікуму електронних приладів у м.Києві, а потім - до Київського політехнічного інституту. Як і в школі, намагався зрозуміти, про що розповідають на лекціях викладачі, зчитуючи з губ, а також переписував конспекти у чуючих студентів. Часто доводилось напружено дивитись в обличчя викладача, знаходячись від нього на відстані 10 метрів і більше. Втомлювались очі, погіршувався зір. Проте результат такого зчитування з губ часто був нульовим, доводилось перепитувати в інших студентів, переписувати їх конспекти, самостійно працювати з літературою.
Тепер я розумію, наскільки легше мені було б зрозуміти матеріал, про який розповідали викладачі, якби поруч з ними був перекладач жестової мови.
Зараз, маючи досвід роботи з комп'ютерною технікою, часто замислююсь над тим, як за допомогою найсучаснішого обладнання допомогти нечуючим у процесі навчання.
Перш за все, учні спецшкіл повинні добре володіти комп'ютером, це необхідно для їх успішної подальшої роботи у різних галузях - програмістом, конструктором, наладчиком верстатів з ЧПУ, бухгалтером тощо.
Важливе знання комп'ютерної техніки і для вчителів. Необхідно звернути їх увагу на таку технічну новинку, як віртуальний монітор, на який подається підготовлений завчасно матеріал до уроку, що містить у собі й багато ілюстрацій, і коментарі писемним мовленням і жестовою мовою. Така форма подачі матеріалу допомогла б нечуючим учням ефективно сприймати те, що подається на заняттях, а також під час самостійного вивчення матеріалу.
З першого класу в школах для глухих дітей необхідно використовувати спеціальні комп'ютерні програми з титрами, а також мультфільми з титрами. Таким чином можна вивчати і жестову мову.
Зрозуміло, що на першому етапі у цій новій справі необхідна творча співпраця викладача жестової мови і комп'ютерщика-програміста, тобто лінгвіста і програміста.
Доцільно і використання такої новинки, як “електронна рукавичка”. Для цього необхідно ввести в пам'ять комп'ютера уніфіковану жестову мову і демонструвати жести за допомогою “електронної рукавички” для трьохмірного простору у супроводі голосу і титрів. Функція “електронної рукавички” полягає в дублюванні рухів і розташуванні пальців у просторі. Від пальців, на яких закріплені спеціальні датчики, сигнали передаються вже на монітор у вигляді трьохмірного зображення руки, тобто конфігурації дактильних знаків.
І, звичайно ж, перш за все дуже важливим є знання жестової мови самим викладачем. Якщо вчитель досконало володіє мовою жестів, збільшується інтерес дітей до предмета, який він викладає, і відбувається краще засвоєння матеріалу.

Родін Р.П., кандидат технічних наук, старший науковий співробітник кафедри “Інструментальне виробництво” Національного технічного Університету України “Київський політехнічний інститут” (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 124 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017