П`ятниця, 28.07.2017, 03:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2013 » Квітень » 3 » З турботою про освіту нечуючих
18:12
З турботою про освіту нечуючих

Під час святкування Міжнародного дня глухих в Культурному центрі глухих, як і планувалось, відбувся проблемний стіл “Освіта нечуючих”, у якому взяли участь представники шкіл-інтернатів, вищих учбових закладів різних рівнів акредитації, в яких навчаються особи з вадами слуху.
Сьогодні від нечуючої молоді вимагають грунтовних знань, високого рівня розвитку особистості. А цього неможливо досягти без середньої спеціальної і вищої освіти.
Розпочав дискусію голова товариства глухих Ю.П.Максименко, який закликав учасників знайти шляхи вирішення проблеми здобуття нечуючими школярами належного освітнього рівня. Було запропоновано в ході дискусії чітко вказати проблеми спеціальних навчальних закладів, відзначити досягнення накреслити власний шлях здобуття освіти нечуючими.
Цікавими були виступи директорів столичних шкіл-інтернатів №№6, 9, 18, які відзначили спільну проблему методичного і матеріального забезпечення навчально-виховного процесу в школі.
Теплими словами було згадано Київську адміністрацію, зокрема - мера Києва О.Омельченка, стараннями якого нечуючі школярі забезпечуються слуховими апаратами. Звичайно, адміністрація шкіл-інтернатів і самі школярі мріють про сучасну безпровідну апаратуру, яка могла найбільш ефективно покращити слух, допомогти сприймати звуки навколишнього світу, допомогти у розвитку усної мори.
Освітян цілком підтримали представники Центру слухової реабілітації “Аврора” О.Радченко та О.Савченко, які звернули увагу на застаріле обладнання для групових занять у школах.
Учасники проблемного столу отримали цікаву інформацію, мали можливість ознайомитися із зразками найновіших звукопідсилювальних систем і слухових апаратів.
Багато уваги на зустрічі приділялося питанню навчання літературної жестової мови. Педагоги спецшкіл звернулися до представників сурдопедагогічної науки з проханням про створення словника жестів, а також програм і спеціальних підручників для вивчення предметних уроків у старших класах.
Заступник директора школи-інтернату №9 Т.І.Москаленко відзначила позитивний вплив вивчення жестового мовлення на загальну грамотність учнів, оскільки в їх закладі цей предмет вже вивчається факультативно.
Директор спецшколи-інтернату №6 Л.В.Шевченко розповіла про створення нового комп'ютерного класу, про здобуття вихованцями школи повної середньої освіти. Турбувалась вона і проблемою професійної орієнтації глухих школярів з відхиленнями в розумовому розвитку.
Усі спеціальні школи-інтернати піднімали проблему комп'ютерного забезпечення, введення предмету вивчення комп'ютера з 1 класу, вивчення іноземної мови, розширення чи створення інформаційного простору (електронної пошти та ін.).
Найголовнішим питанням для учасників проблемного столу стала проблема наступності навчання, здобуття глухими середньої спеціальної і вищої освіти.
Усі представники середніх спеціальних закладів (ПТУ №№11, 39, 26, технікум легкої промисловості) зазначали низький рівень підготовки нечуючих до навчання у середніх та вищих навчальних закладах, труднощі в оволодінні новими термінами, психологічні проблеми в адаптації до нових умов навчання, матеріальні труднощі. Прозвучала пропозиція про залучення громадської організації глухих до пошуку замовлень для виконання практичних завдань нечуючими студентами (наприклад, при практиці зі швейної справи).
Адміністрація ПТУ №26 повідомила про стопроцентне працевлаштування своїх вихованців по закінченні навчання. Педагоги училища дякували керівництву громадської організації глухих за допомогу у забезпеченні інструментом та одягом вихованців, яких сьогодні навчається вже 4 групи.
Київський технікум легкої промисловості запропонував нечуючим студентам здобути професію закрійника і скоротив термін навчання на один рік. Ці зміни були зроблені, враховуючи побажання нечуючих школярів і з метою популяризації професії кравця.
Цікаво було почути інформацію про університет “Україна”, який по праву можна вважати вищим навчальним закладом третього тисячоліття. За результатами комплексного тестування молодь з особливими потребами має можливість без вступних іспитів поступити вчитися, здобути вищу освіту (молодший спеціаліст, бакалавр) з найпрестижніших спеціальностей: правознавство, фінанси, банківська справа, діловодство, менеджмент, маркетинг, екологія та охорона навколишнього середовища, психологія, документознавство, фізична реабілітація та ін. Навчання безкоштовне (для пільговиків) і платне (за найпомірнішими цінами). Без оплати навчаються переможці міжнародних олімпіад, випускники-медалісти. Університет розташований за адресою: м.Київ-71, вул.Хорива, 1-г, корп.1.
Філії ВУЗа діють у багатьох містах України.
Цю інформацію озвучила К.В.Луцько. Вона наголосила на створенні відділення довузівської підготовки, яка необхідна випускникам шкіл. Вона звернула увагу також на проблеми самоосвіти, самореалізації, самовдосконалення осіб з вадами слуху та з іншими особливостями розвитку.
Учасники проблемного столу звернулися до керівництва громадської організації глухих з проханням підняти перед Київською адміністрацією питання про створення спеціального телеканалу і відновлення передач з сурдоперекладом.
Усіх схвилював виступ директора Культурного центру глухих В.М.Гончаренка, який оголосив програму святкування Міжнародного дня глухих і зосередив увагу на координації культурних заходів, які проводяться у м.Києві.
Працівниця Київської організації глухих Н.В.Іванюшева виступила з різкою критикою низького рівня підготовки випускників окремих шкіл і наголосила на необхідності нагального включення батьків у виховання своїх дітей, самовиховання батьків і дітей. Вона закликала вивчати досвід інтеграції нечуючих випускників у суспільство і їх успішного навчання разом з чуючими студентами.
Останнім був виступ директора музею історії глухих В.В.Скурчинського. Володимир Вікторович не лише займається пошуком матеріалів для поповнення експозиції з історії глухих. Він дбає і про найменших вихованців з дошкільних закладів для нечуючих. Яскраві кубики, матеріал для математичних завдань, естетично виконана дактильна азбука - все це довгі 5 років припадало пилюкою. Дидактичний матеріал, який своїми руками з великою любов'ю створив В.В.Скурчинський, можуть так і не побачити малюки дитячого садка. Адже фінансування цих розробок і до сьогодні немає. Може, знайдуться люди, які допоможуть цим унікальним посібникам потрапити до спеціальних закладів для нечуючих дітей?
Учасники круглого столу ознайомились із системою навчання та соціального захисту глухих осіб не тільки в Україні, а й в Канаді. З інформацією про це виступив О.Савченко, координатор Українсько-Канадського Альянсу сурдопедагогів.
Зустріч була дуже корисною й цікавою, і будемо сподіватися, що, за підтримки і участі її учасників, підростаюче покоління стане достойними громадянами України третього тисячоліття.

 

З матеріалами Архіву ГО ОНП (2001)

 

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 200 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017