Вівторок, 26.09.2017, 04:53
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [78]
Законодавство [42]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [144]
Освіта України [46]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [59]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2013 » Квітень » 20 » Вперше для нечуючих педагогів
15:20
Вперше для нечуючих педагогів

“Вчителю ти мій, істини шукач,
Виводь нашу юнь на просторий шлях,
Подаруй їй світ звуків та ідей,
Навчи жити в злагоді поміж всіх людей”.

(З Гімну Об`єднання нечуючих педагогів)

За сім років свого існування громадська організація “Об’єднання нечуючих педагогів” провела близько 30 одноденних зустрічей членів ОНП, але не завжди на них вистачало часу детально розглянути наболілі питання, запросити до слова провідних фахівців з профільних інститутів, надати глухим учителям та вихователям необхідну консультативну і методичну допомогу.
Саме тому у цьому році правління Об`єднання нечуючих педагогів ініціювало проведення триденного семінару. Для реалізації цього задуму була подана заявка на здобуття гранту Міжнародного фонду “Відродження”. Після отримання фінансової підтримки Фонду правління ОНП за короткий час здійснило великий обсяг роботи по підготовці І Всеукраїнського семінару “Роль нечуючого педагога у навчально-виховному процесі як соціально значимої моделі для наслідування у школах для дітей з порушеннями слуху”, який успішно відбувся 22-24 серпня 2008 року на базі Навчально-відновлювального центру Українського товариства глухих.
Програма семінару була дуже насиченою. Окрім організаційних питань діяльності ОНП, розглянуті нові навчальні програми: з жестової мови для 1-12 класів шкіл для дітей з порушеннями слуху, з якою виступила член ОНП, науковий співробітник лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки АПН України Н.Б.Адамюк, та з викладання інформатики у 6 класі в школах для глухих дітей (автори - Н.К. та О.В.Железняки з Сімферополя). Відбувся детальний обмін досвідом роботи завдяки виступам учителя математики столичної спецшколи №6 Є.С.Грищенко, вчителя  образотворчого мистецтва Кам`янської спецшколи-інтернату А.А.Лутошкіної, директора Хмельницького НВЗ Г.М.Воробель, педагога-ветерана з Київської спецшколи №6 М.П.Рибальченка та інших.
Учасники семінару мали можливість обмінятись думками під час круглого столу “Чи змінилися вимоги до сурдопедагога?”, на якому розглянули окремі розділи з праці М.М.Лаговського “Обучение глухонемых устной речи”.
Багато цікавої інформації дізналися педагоги з виступів фахівців, запрошених на семінар, у тому числі: завідуючого відділом розвитку слуху і мовлення та спеціальних засобів навчання Центру слухової реабілітації “Аврора” О.О.Савченка, юриста-правозахисника, голови громадської організації “Молодіжний союз  юристів” Р.О.Семешка та інших.
Детальний психологічний тренінг провела з учасниками семінару директор тренінгового центру Української асоціації бізнес-інкубаторів та іноваційних центрів О.М.Бульба.
Відбулася також презентація сайту нечуючих Deafmir.net та мультимедійного тренажера для навчання роботі на комп’ютері та в Інтернеті фірми “Інмаркет” з м.Житомира.
Директор Музею історії УТОГ В.В.Скурчинський розповів про експонати, які стосуються історії сурдопедагогіки.
Крім усього, учасники семінару мали змогу взяти участь у вікторині з історії створення і діяльності ОНП, продемонструвати свої таланти у концертних номерах та ігрових програмах. Особливо хочеться відзначити таких педагогів - активних учасників художньої самодіяльності як Ада Лук'янова з Полтави, подружжя Потерило з Кривого Рогу, Жан Тарнавський з Чернівців та ін.
Чудова можливість отримати цікаву інформацію, поділитись досвідом, розкрити свої здібності й таланти, поспілкуватись у колі друзів була використана учасниками семінару сповна.
Найактивніші члени ОНП отримали у нагороду сучасні лінгвістичні й тлумачні словники, а для спецшкіл були передані у подарунок нові комплекти програм з вивчення української жестової мови.
На завершення триденної зустрічі її учасники прийняли резолюцію, яка подається нижче.
Учасники семінару висловлюють глибоку вдячність керівництву Міжнародного фонду “Відродження” за фінансову підтримку гранту ОНП, керівництву Товариства глухих за організаційну допомогу в підготовці семінару, і колективу НВЦ глухих за створення чудових умов для його проведення. Вони висловлюють сподівання, що такі заходи стануть доброю традицією, спрямованою на зростання професійної майстерності нечуючих педагогів, вирішення їхніх проблем та підвищення ролі вчителя з порушеннями слуху в навчально-виховному процесі спецшкіл для нечуючих дітей.


Резолюція І Всеукраїнського семінару Об'єднання нечуючих педагогів

Перший Всеукраїнський семінар Об`єднання нечуючих педагогів, на якому розглядалась роль учителів і вихователів з порушеннями слуху у навчально-виховному процесі спеціальних шкіл, проведений 22-24 серпня 2008 р. правлінням ОНП за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського товариства глухих, Міжнародного фонду “Відродження”, Інституту спеціальної педагогіки АПН України та інших організацій.
У роботі семінару взяло участь близько 60 осіб, серед яких представники Інституту спеціальної педагогіки АПН України, спецшкіл-інтернатів для дітей з порушеннями слуху, структурних підрозділів Українського товариства глухих, апарату ЦП УТОГ, Центру слухової реабілітації “Аврора” та інших організацій.
Семінар проводився з метою сприяння удосконаленню фахової майстерності нечуючих педагогів, надання їм усебічної інформації із захисту своїх прав, допомоги у вирішенні наявних проблем.
Враховуючи положення, викладені у Конвенції ООН про права інвалідів від 12 травня 2008 року,  учасники семінару звертаються з наступними пропозиціями:
до Міністерства науки та освіти:
а) приділяти більше уваги належній фаховій підготовці на дефектологічних факультетах ВНЗ спеціалістів для роботи в школі для нечуючих дітей, забезпечуючи нагальну потребу в тому, щоб майбутні педагоги протягом усього терміну навчання оволодівали українською жестовою мовою і опановували методику її застосування у навчально-виховному процесі, складали відповідні іспити і могли під час роботи в школі забезпечити повний контакт з учнями і розуміння ними програмового  матеріалу;
б) переглянути програми для шкіл глухих (1-4 класи) з читання, які спрямовують учителя працювати лише над вимовою, не передбачаючи глибокого осмислення художніх творів;
в) переглянути (адаптувати до можливостей нечуючих учнів) програми та підручники з основних предметів навчального циклу, провівши їхній попередній моніторинг серед педагогів-практиків, зокрема програми з математики 5-12 (5-13) класів, які занадто перевантажені матеріалом;
г) зважаючи на специфіку контингенту учнів шкіл для дітей з порушеннями слуху, збільшити кількість годин на вивчення української мови і літератури до 12 годин на тиждень за рахунок зняття другорядних тем з інших предметів і одночасного зменшення годин, з внесенням відповідних змін до програм з цих предметів;
д) розробити програму забезпечення спеціальних шкіл докладною відеотекою навчальних програм і фільмів з субтитрами для поліпшення наочного сприймання учнями з порушеннями слуху програмового навчального матеріалу;
е) враховуючи  нагальну потребу у приділенні уваги обдарованим дітям з порушеннями слуху - відкрити всеукраїнську білінгвістичну гімназію-інтернат для обдарованих дітей у м.Києві;
є) схвалити програму “Жестова мова” (1-12 класів) для внесення до шкільної програми всіх шкіл для дітей з порушеннями слуху в інваріантну частину, виділивши на вивчення ЖМ у кожному класі по 2 години на тиждень;
ж) схвалити комп`ютерну програму “Крок у завтра” для 6 класу спецшкіл для дітей з порушеннями слуху і доручити її авторському колективу переглянути програму з інформатики, введену МОНУ для викладання в школах глухих і слабочуючих дітей з метою її адаптації до потреб і можливостей таких учнів;
до Центрального правління УТОГ:
а) активно залучати членів ОНП до розробки і опрацювання проектів законів та інших важливих документів у галузі освіти;
б) за клопотанням правління Об`єднання нечуючих педагогів нагороджувати активних членів ОНП, які є членами Українського товариства глухих, званнями “Почесний член УТОГ”, “Відмінник УТОГ”, іншими відзнаками;
до Інституту спеціальної педагогіки АПН України:
а) здійснити силами спеціалістів лабораторії жестової мови подальше її дослідження і видати докладний словник жестової мови;
б) розробити і видати методичні рекомендації та навчальні посібники з навчання ЖМ різних категорій слухачів курсів жестової мови (учнів, вчителів, батьків, перекладачів тощо);
в) залучати нечуючих педагогів-практиків до роботи над складанням білетів для випускників спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з порушеннями слуху під час проведення Всеукраїнського конкурсу “Ерудит”;
до адміністрацій спецшкіл для дітей з порушеннями слуху:
а) сприяти нечуючим учителям у направленні на засідання і семінари ОНП за рахунок коштів управлінь освіти і науки, як це передбачено у директивному листі Міносвіти від 06.12.05 р. №1/9-696;
б) організовувати шкільні діючі курси УЖМ (за допомогою нечуючих учителів) для початківців та педагогів, які недостатньо володіють жестовою мовою, використовуючи наявну програму з вивчення УЖМ на відповідних курсах;
до правління ОНП:
а) висвітлити у ЗМІ та засобах електронної інформації результати Першого Всеукраїнського семінару Об`єднання нечуючих педагогів “Роль нечуючого педагога у навчально-виховному процесі як соціально значимої моделі для наслідування у школах для дітей з порушеннями слуху”;
б) видати збірку “Видатні нечуючі педагоги минулого і сьогодення”;
в) систематизувати і видати методичні рекомендації і дидактичні матеріали нечуючих педагогів стосовно проведення занять з метою обміну досвідом роботи і популяризації їхньої діяльності;
г) з метою підвищення кваліфікації та збагачення знань членів ОНП на засідання Об`єднання запрошувати наукових працівників інститутів, які займаються питаннями впровадження різних методик та  інноваційних технологій у навчання нечуючих дітей;
д) сприяти членам ОНП у підвищенні кваліфікації шляхом забезпечення їх методичною, науковою, енциклопедичною літературою, різними словниками та посібниками.

На завершення семінару його учасники звертаються до правління ОНП з проханням продовжити практику проведення подібних заходів, здійснювати подальшу  роботу з пошуку коштів (у тому числі й грантів) для їх фінансового забезпечення і для реалізації планів, що сприятимуть підвищенню освітнього і фахового рівня нечучого педагога і підвищенню його ролі та значення у навчально-виховній роботі у школах для дітей з порушеннями  слуху.
(Друкується зі скороченнями).

Н.Каменська, Н.Зборовська, члени ОНП

За матеріалами Архіву ГО ОНП (2008)

Категорія: Інформація ОНП | Переглядів: 203 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017