Понеділок, 24.07.2017, 13:35
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2013 » Листопад » 3 » Використання бездротового обладнання для навчання глухих
22:44
Використання бездротового обладнання для навчання глухих
Науково-технічний прогрес стимулює пошук результативного розв'язання проблем максимальної реабілітації вад розвитку, спричинених глухотою. Останніми десятиліттями в країнах із високорозвиненими технологіями пожвавилася робота з вдосконалення технічних засобів звукопередачі та звукопідсилення, впровадження їх у навчальний процес.
Серед сучасних електронних пристроїв для компенсації втрати слуху найпоширенішими є слухові апарати, потребу в яких відчувають, за світовою статистикою, не тільки глухі, а й 40 відсотків людей пенсійного віку. Але, незважаючи на неабияку роль слухових апаратів у спілкуванні та навчанні, у деяких випадках більш доцільним є інший клас підсилювально-комунікаційної апаратури - індивідуальні та колективні бездротові системи прослуховування, індукційно-петльові системи та системи на інфрачервоних променях. Найбільш ефективними та багатофункціональними є бездротові системи.
Життя насичене звуками. Шуми, які є невід'ємною частиною навколишнього звукового середовища, теж несуть нам інформацію про те, що відбувається навколо нас, але в той же час заважають виявити та сприйняти звуки мовлення. Ми напружуємось, вдивляємось в обличчя, намагаємось наблизитися до того, хто говорить. Найважче сконцентруватися в заповненому зайвими шумами середовищі дітям та дорослим із зниженням слуху. Сучасні слухові апарати розв'язують цю проблему, але не забезпечують достатню розбірливість мовлення на великій відстані або у дуже гомінкому середовищі.
Вважається, що оптимальна гучність корисного сигналу (мовлення) для людини з вадою слуху має перевищувати рівень навколишніх шумів на 15 дБ. Коли відношення сигнал/шум менше цієї величини, виникають труднощі у розумінні почутого. Шлях до кращого сприймання мовлення дає підсилення лише тих звуків, що містять корисну інформацію. На сучасному етапі розвитку технологій для цього використовуються бездротові системи прослуховування. Вони дають можливість передавати аудіоінформацію на потрібну відстань, забезпечуючи постійне оптимальне співвідношення сигналу та шуму, а це покращує сприймання усного мовлення. Бездротові системи - це легкі переносні пристрої, котрі складаються з двох частин: перша - апарат промовця з мікрофоном, друга - апарат слухача, який має знижений слух. До речі, за кордоном такі системи впроваджені не тільки у процес навчання дітей з вадами слуху, а й дітей з дефіцитом уваги чи таких, у кого є труднощі в навчанні.
Існують два варіанти передачі сигналу з мікрофона апарата мов¬ця на апарат слухача. У першому випадку використовується тільки апарат слухача (слухові апарати вже входять до складу апарату слухача), а в другому - використовуються одночасно апарат слухача та власні слухові апарати дитини.
Способи, якими мовленнєвий сигнал надходить до вуха слухача, можуть бути найрізноманітнішими: через внутнішньовушні телефони, через слухові апарати у складі апарату слухача, через кістковий вібратор. Якщо використовується власний слуховий апарат, то сигнал надходить через його аудіовхід або через мініатюрну індукційну петлю, але в цьому разі перемикач режимів власного слухового апарату має бути у положенні "Т” або "М-Т”. Вдосконалення бездротових систем триває: вже розроблено мініатюрні апарати слухача у вигляді насадок на власний завушний слуховий апарат.
Великою перевагою використання бездротових систем прослуховування є те, що спілкування промовця й слухача без утрати гучності й якості мовлення можливе на відстані тридцяти метрів і більше. Саме тому такі системи використовують у великих класах, аудиторіях, на відкритій місцевості, під час прогулянок з дітьми (змога слухача вільно пересуватися аж ніяк не обмежена).
Останніми роками бездротові системи прослуховування стали необхідним стандартним обладнанням навчальних приміщень для глухих та слабочуючих учнів і студентів. Ними користуються родини, що мають дітей з вадами слуху, спеціалізовані дошкільні установи. Адже використання такої системи рівнозначне наближенню вуха учня до вчителя не більше, ніж на 15 см, тобто на відстань від мікрофона до вуст промовця. Ці системи надають можливість учителеві ходити по класу, підходити до дошки, до окремих учнів, не турбуючись про якість передачі мови.
Тож, з використанням бездротового обладнання ефективність на¬вчання дітей з вадами слуху буде значно вищою.

Радченко О.Б., перший заступник генерального директора Центру слухової реабілітації "Аврора”(Перша Всеукраїнська конференція з питань навчання глухих в Україні, 09-10.VI.2000)


Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 461 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017