Субота, 21.07.2018, 06:44
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [91]
Законодавство [47]
Сурдопедагогіка [86]
Освіта глухих [154]
Освіта України [50]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2018 » Лютий » 20 » Типовий перелік корекц.засобів навчання для дітей з ООП, які навчаються в інклюз. та спец.класах закладів ЗСО (2 частина)
11:18
Типовий перелік корекц.засобів навчання для дітей з ООП, які навчаються в інклюз. та спец.класах закладів ЗСО (2 частина)

Продовження 2 частина. Початок статті дивитися тут "1 частина"

ПРОЕКТ НАКАЗУ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 2018 року №

Типовий перелік корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

Назва засобу/обладнання Технічне завдання
1 2
VІІ.Корекційні засоби навчання для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим слухом та глухих учнів)
1.Моделі площинні, об'ємні

1.1) Таблиці для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення формування вимови та розвитку мовлення
Вимоги до тематики:
привітання: слова/жести ввічливості
таблиці жестовою мовою:
абетка дактильна розкладна;
абетка українська словесна;
абетка української жестової мови
середовище життєдіяльності:
одиниці вимірювання;
пори року;
рослинний і тваринний світ;
побут і транспорт
мовне середовище:
мова в житті людини;
роль української жестової мови;
роль звуків у змістовному значенні слова;
голосні звуки у творенні складу;
слова з прямим та переносним значенням;
синоніми, антоніми, омоніми;
слова іншомовного походження: інтернаціональне значення;
загальновживані, діалектні та професiйнi слова;
слово головне i залежне в словосполученні, типи зв’язку та типи словосполучень;
ознаки та роль речення в мові;
роль інтонаційного виділення слова у вислові;
види речень за метою висловлювання думки, смислова та iнтонацiйна завершеність речення;
визначення теми тексту
частини мови:
іменник, дієслово, прикметник, числівник;
прийменники, сполучники, частки;
велика буква в назвах предметів;    
присвійні іменники, прикметники;
особові, вказівні, присвiйні займенники
предметні та сюжетні малюнки до змісту окремих слів, речень та частин тексту:
пори року з iлюстрацiями фактору життя людей, тварин тощо;
школа та навчання в поетичній творчості;
діти та відносини  в школі.
1.2) Картки з ілюстраціями словесною та жестовою мовами для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення формування та розвитку навичок комунікації
Вимоги до тематики:
можливість побудови вислову зi слів, що містять назву предмета, дії, ознаки, обставини місця;
класифiкацiя слів за родовидовими ознаками, розподіл на тематичні групи;
класифiкацiя слів, що означають властивості предметів: колір, форма, смак, величина, матеріал;
скоромовки для відпрацювання правильної вимови голосних i приголосних звуків;
визначати та розподіляти предмети за кольором, розміром i формою;
визначати назву предмету за зображенням та демонструвати картки у певній послідовності;
визначення характерних ознак предмета;
можливість побудови речення за зразком, малюнком, схемою;
поняття про кiлькiсну характеристику предметних множин;
поняття про величини: маси, об’єму, розміру, часу;
серія малюнків з різними способами порівняння просторових понять;
порівняння за віком: молодший, старший;
відмінність меблів за призначенням: спальня, кухня, вітальня, передпокій

1.3) Альбоми для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення розвитку мовлення, навичок комунікації
Вимоги до тематики:
книжечки-малюки з сюжетними жартівливими зображеннями з життя дітей, тварин, птахів тощо:
можливість виконання логопедичних вправ
побудова власного тексту за опорними словами, iлюстрацiями, вiдеоматерiалами;
дотримання послідовності дій:
в домашній спальні, ванній, їдальні, передпокої;
в місцях культурного відпочинку;
послідовність дій при виробництві одягу, автомобілів, меблів, продуктів харчування тощо

1.4) Дидактичні ігри для розвитку мовлення
Призначення: забезпечення розвитку мовлення, навичок комунікації
Вимоги й тематика:
можливість розв’язку та складання задач:
малюнки для складання задач зi зразками задач змагального характеру;
набір текстів задач без змагальності;
фігури та зразки для моделювання
сюжетні ігри
сюжетне лото
геометричне лото
геометричне доміно

VІІІ.Обладнання для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим зором та сліпих учнів)
Обладнання колективного та індивідуального призначення

1.1) Пристрій для початкового навчання за системою Брайля
Призначення: забезпечення засвоєння шрифту Брайля
Вимоги:
забезпечення самостійного вивчення шрифту Брайля;
використання ігрової форми для навчання дітей;
наявність кнопок для звукового оформлення набраних літер, цифр;    
кількість кнопок - 6

1.2) Прилад для письма шрифтом Брайля
Призначення: забезпечення запису інформації шрифтом Брайля
Вимоги:
(метал/пластик) з надійною фіксацією паперу:
18-рядковий (основний);
6-рядковий (кишеньковий);
4-рядковий (кишеньковий);
можливо, з іншою кількістю рядків, односторонній чи двосторонній.
грифель для письма шрифтом Брайля різного розміру та конфігурації, залежно від вікових та індивідуальних особливостей дитини.
клітинка-фіксатор (для знаходження рядка, клітинки)

1.3) Прилад прямого читання
Призначення: для письма і читання шрифтом Брайля
Прилад забезпечує можливість одночасного письма і читання шрифтом Брайля невеликих за обсягом текстів без спеціального паперу. може слугувати також і комунікатором для сліпоглухих осіб
Вимоги:
наявність двох полів: для письма та для читання шрифтом Брайля

1.4) Прилади для письма плоским шрифтом за системою Гебольда
Призначення: забезпечення запису інформації звичайним плоским шрифтом
Вимоги:
прилад 18-рядковий (або з іншою кількістю рядків)
з обмежувальними горизонтальними рядками (лініями)
з обмежувальними клітинками
матеріал: метал / пластик

1.4.1.Приладдя для письма дітей зі зниженим зором: зошити для письма
Призначення: для письма зі спеціальним розлінуванням
Вимоги:
папір матовий, неяскраво-білий
поля розмічені червоним кольором з обох боків сторінки
допускається таке розлінування залежно від класу та зорових можливостей дитини:
Зошит в лінійку:
1) для 1 класу – 2 лінії, висота робочого рядка 1 см, відстань між робочими рядками 1,5 см;
2) для 2 класу - висота робочого рядка 0,6 см, відстань між робочими рядками 1,2 см;
3) 3-4 класи – одна лінія з відстанню 1 см.
Зошити зі збільшеною клітинкою (використовуються залежно від зорових можливостей дитини):
Збільшена клітинка – 0,6 х 0,6 см, 0,7 х 0,7 см і вище.
У разі неможливості роботи дитини зі зниженим зором у зошиті зі збільшеною клітинкою, використовуються зошити з відповідним розлінуванням (в лінійку) з усіх предметів

1.4.2. Спеціальні книги для дітей з порушеннями зору
Призначення: книги для навчання та розвитку дітей з порушеннями зору
Вимоги:
підручники та навчальні матеріали для дітей зі зниженим зором, надруковані збільшеним шрифтом
підручники та навчальні матеріали, надруковані рельєфно-крапковим шрифтом Брайля, для незрячих дітей
художня, пізнавальна різнотематична література, надрукована рельєфно-крапковим шрифтом для незрячих дітей
художня, пізнавальна різнотематична література у різних звукових форматах, доступних для дітей

1.5) Прилад Семевського для креслення, малювання, створення рельєфної графіки
Призначення: рельєфне креслення, малювання, розвиток моторики
Вимоги:
дошка, вкрита спеціальною мастикою з воску та бітуму
набір приладдя для малювання, креслення (спеціальна готовальня):
металева лінійка (рейсшина);
рейсфедер для малювання;
вирівнювач;
транспортир;
косинець;
спеціальний циркуль

1.6) Прилад для рельєфного малювання («Школяр»)
Призначення: рельєфне креслення та малювання
Вимоги:
металевий прилад-рамка із защіпками для фіксування паперу, плівки
гумова основа для паперу/плівки;
ручка/грифель
спеціальна

1.6.1. Тифлоприлад (конструктор) «Графіка»
Призначення: для побудови зображень, фігур, графіків тощо за допомогою магнітної основи та магнітних деталей
Вимоги:
магнітне дошка;
набір магнітних деталей

1.7) Електронна брайлівська друкарська машинка
Призначення: навчання письма (друкування) шрифтом Брайля для індивідуального користування; забезпечення можливості спільної роботи дитини з порушеннями зору та зрячої особи
Вимоги:
Вмонтований дисплей з виведенням графічних брайлівських та плоскодрукованих символів;
наявний звуковий коментар

1.8) Набори для вивчення шрифту Брайля
1.8.1. Розбірна азбука (рядок зі збільшеними  шестикрапками)
Призначення: засвоєння шрифту Брайля; для індивідуальної роботи
Вимоги:
Рядок(ки) із брайлівськими символами-шестикрапками (кількість символів у рядку може різнитися, але не менше 10-ти) - дерево/пластик
кількість отворів у кожній шестикрапці – 6 штифти для заповнення отворів шестикрапок (метал, пластик, дерево)
кількість штифтів - по 6 для кожної шестикрапки
не менше 60-ти штифтів для одного рядка

1.8.2. Набори кубиків універсального дизайну
Призначення: для вивчення букв та знаків рельєфно-крапковим та лінійно-рельєфним шрифтом (абетки української та англійської мов). Для індивідуальних та групових занять.
Вимоги:
Набір кубиків українського алфавіту з контрастними реоьєфно-крапковими та лінійно-рельефними буквами і знаками;
Набір кубиків англійського алфавіту з контрастними реоьєфно-крапковими та лінійно-рельефними буквами і знаками

1.8.3. Каса букв, цифр і знаків за Брайлем та лінійно-рельєфним шрифтом
Призначення: засвоєння абетки, вивчення звуко-буквеного складу мови та знаків, вивчення цифр та складання чисел; опанування шрифту Брайля
Вимоги:
коробка з відділеннями для букв, цифр і знаків (дерево, пластик);
кількість відділень відповідає кількості букв і знаків
плашки з рельєфно-крапковими буквами та знаками (метал, дерево, пластик)
можливе лінійно-рельєфне позначення на плашках, окрім рельєфно-крапкових також і тактильних, контрастних лінійно-рельєфних букв, цифр та знаків для дітей зі зниженим зором та опанування незрячими плоского письма
кількість плашок з рельєфно-крапковими символами - достатня для викладання слів, прикладів
поле для викладання (надійне закріплення плашок із символами)
можливість здійснення звуко-буквеного аналізу.

1.9) Годинник для осіб з порушеннями зору
Модель тактильного циферблата годинника універсального дизайну
Призначення: модель збільшеного циферблата годинника для навчання визначення часу та орієнтування в малому та великому просторі за циферблатом годинника
Вимоги: збільшена модель циферблата годинника з тактильними і контрастними поділками та цифрами шрифтом Брайля і плоскодрукованими;
три стрілки, які рухаються;
можливе голосове оповіщення часу;
можливість коригування часу (годин, хвилин тощо)

1.10) Набір геометричних фігур
Призначення: розвиток великої моторики,  гнучкості кисті, просторового уявлення; координація рухів; вивчення геометричних тіл, фігури квадрата, круга та прямокутника використовуються у проведенні навчання грамоті незрячих учнів (літери та звуки)
Вимоги :
матеріал – ударостійкий пластик, шліфоване дерево;
розмір – від 3 см та більше

1.11) Посібник математичний для вивчення складу числа типу абак
Призначення: математичні ігри; вивчення складу числа; тактильна стимуляція; вивчення математики особами з порушенням зору
Вимоги:
матеріал – EVA;
табличка з отворами від 1 до 5–10 одиниць кожного виду;
табличка з отворами від 6 до 9–5 одиниць кожного виду

1.12) Набори тактильних букв, цифр, знаків
Призначення: вивчення звичайних цифр та букв (кириличних і латинських), знаків дітьми з порушеннями зору; для формування навичок плоского письма та інших предметних умінь і навичок; розвиток моторики пальців рук тощо
Вимоги:
набір цифр, букв, знаків
кількість -  достатня для різних алфавітів, цифр та знаків;
матеріал: нековзкий пластик (можливо кольоровий) / оброблене дерево
можлива магнітна основа
мінімальний розмір - 5 см
підписи шрифтом Бралйя або наліпки на буквах, цифрах та знаках

1.13) Планшет математичний
Призначення: побудова геометричних фігур, графіків тощо; для індивідуальної роботи
Вимоги:
поле-основа з кілочками;
матеріал (оброблене дерево, якісний пластик)
мінімальний розмір від  200 х 200 мм
кілочки однакові, рівномірно розміщені по всій площині
набір кольорових гумок

1.14) Математичний прилад Клушиної
Призначення: вимірювання, лічба, вивчення геометричних фігур і тіл тощо.
Вимоги:
1) панель з трьома рельєфними сітками:
200X200 мм,
100Х100 мм,
100X95 мм.
На зворотній стороні металеве поле 300X200 мм для роботи з магнітними паличками;
Ящик кришкою-панеллю;
коробки з кришками;
набір великих штифтів;
набір маленьких штифтів
набір круглих гумок;
набір прямих гумок з петлями
набір магнітних паличок;
площинні геометричні фігури: круги; півкруги;
чвертькруги; овал; напівовали; трикутники; квадрати; прямокутники;
об'ємні геометричні тіла: чверті кулі; циліндр; половини циліндра; конус; півконуси; лічильні палички; метр

1.15) Магнітний конструктор
Призначення: для розвитку сприймання об'ємних предметів, створення об'ємних предметів; розвиток моторики рук
Вимоги:
магнітні трубки (можуть бути різних розмірів та кількості)
сталеві кульки

2.Індивідуального користування

2.1) Мовний електронний калькулятор для осіб з порушеннями зору
Призначення: забезпечення виконання арифметичних розрахунків
Вимоги:
компактний настільний калькулятор зі збільшеними цифрами та мовленнєвим виводом;
може бути обладнаний годинником із будильником для загального використання;
використовується до 8-ми розрядів на дисплеї;
озвучування набраних цифр, арифметичних операцій і результатів обчислень чітким голосом українською мовою;
можливість відключення звуку
елементи живлення: батарейки

2.2) Навушники для індивідуального використання
Призначення: отримувати звукові сигнали безпосередньо користувачем
Вимоги:
пристрій на обидва вуха – 1 пара
пристосування для кріплення пристрою на голові
м'які подушечки на вуха

ІХ.Корекційні засоби навчання для дітей зі зниженим зором та незрячих
1.Моделі та макети об'ємні, рельєфнографічні посібники

1.1) Засоби для розвитку мовленнєвої діяльності
Призначення: забезпечення пізнавальної, мовленнєвої діяльності
Вимоги:
глобус рельєфний;
модель будови Землі;
кубик-буква;
абетка розкладна з буквами, видрукуваними рельєфно-крапковим шрифтом

1.2) Макети, скульптури, погруддя
Призначення: забезпечення пізнавальної діяльності дітей з порушеннями зору; формування уявлень про великі, складні, об'ємні предмети, об'єкти; використовується для вивчення різних навчальних предметів та під час корекційно-розвиткових занять
Вимоги й тематика:
макети: суходоли, гори в розрізі, яри та яруси;
вплив неживої природи на живу;
ланцюжки живлення в природі;
кругообіг води в природі;
будівлі: хата, церква, млин;
знаряддя праці;
види транспорту: водний, повітряний, залізничний, автомобільний;
машини спеціального призначення,  сільськогосподарські;
казкові герої;
бюсти, скульптури  відомих українських письменників, митців, діячів історії та культури;
макети архітектурних об'єктів різних міст України та інших країн (замки, храми, театри, музеї, мости, площі);
макети приміщень та прилеглої території: школи, садка, мікрорайону тощо

Опудала птахів, тварин, риб тощо
Призначення: формування уявлень про різних птахів і тваринами; використовується для унаочнення різних навчальних предметів та під час корекційних занять
Вимоги:
опудала тварин, птахів, риб тощо з надійного, приємного на дотик матеріалу, що найбільше відповідає реальності

1.3) Набір об'ємних фігур для вивчення геометрії
Призначення: забезпечення наочності у вивченні математики
Вимоги:
можливість тактильного дослідження геометричних фігур;
обладнання виготовлено з пластику ПЄ;
розміри  – від 5 см

1.4) Таблиці рельєфні для розвитку пізнавальної активності
Призначення: забезпечення розвитку мислення, просторової уяви
Вимоги до тематики:
річний рух Землі, навколо Сонця;
джерела та схема річки;
кругообіг кисню в природі;
рельєфні iлюстрацiї до творів літератури та мистецтва;
таблиці будови мови та мовних явищ (морфологічни, синтаксичні, граматичні, лексичні тощо) з української та іноземної мови;
рельєфні зображення портретів письменників

1.5. Карти рельєфні для дидактичних занять
Призначення: забезпечення розвитку та навчання дітей
Вимоги до тематики:
карти України, фізична та політична;
політична карта світу:
східна та західна півкулі;
карти материків: Африка, Австралія, Пiвнiчна Америка, Південна Америка, Євразія;
клiматичнi пояси світу;
природні зони світу;
внутрішня будова Землі;
розміри материків, порівняльна;
розмири океанів,  порівняльна;
річкова система: річка з притоками, витік та гирло річки;
атмосферні шари
карти-схеми міст України, парків, скверів, вулиць, площ, кварталів тощо та різних об'єктів;
історичні карти;
рельєфно-графічні зображення для корекційних занять
Призначення: розвиток просторових уявлень. формування навичок орієнтування у просторі, розвиток логічного мислення;
Плани-схеми місцевості, доріг, перехресть, маршрутів, карти місцевості тощо;
рельєфно-графічні зображення тіла людини та його частин

1.6) Моделі для розвитку немовленнєвих засобів спілкування
Призначення: формування уявлень про жести та міміку людини: пози та рухи людей тварин; розвиток невербальних засобів комунікації
Вимоги:
моделі тіла людини з рухомими частинами;
моделі обличчя з різними мімічними виразами;
емоційний куб з різними виразами обличчя, що розрізняються на дотик
моделі та іграшки тварин у різних позах та з рухомими частинами

1.7) Рельєфні картки з iлюстрацiями для дидактичних занять
Призначення: забезпечення розвитку мислення, мовлення, комунікації
Вимоги до тематики:
побудова вислову зi слів, що містять назву предмета, дії, ознаки, обставини місця;
класифікація слів за родовидовими ознаками, розподіл на тематичні групи;
класифікація слів, що означають властивості предметів: колір, форма, смак, величина, матеріал;
скоромовки на правильну вимову голосних i приголосних звуків;
розпізнавання предметів за кольором, розміром, формою;
демонстрація i визначення назви зображених предметів у певній послідовності;
визначення характерних ознак предметів;
побудова речення за зразком, малюнком, схемою;
поняття про кiлькiсну характеристику предметних множин;
поняття про величину;
способи порівняння: накладання, прикладання, вимірювання на око;
просторові поняття;
поняття маси;
співвідношення маси, об’єму, розміру предметів;
часові поняття;
співвідношення: глибокий, мілкий;
порівняння за віком: молодший, старший;
меблі: житлова кімната, спальня, кухня, вітальня, передпокій
побудова зв’язного висловлювання за поданим початком, малюнком, серією малюнків

1.8) Альбоми для рельєфного малювання
Призначення: забезпечення розвитку уяви, творчості, моторики забезпечення умов для творчості незрячим від народження дітям у початковій школі
Вимоги:
рельєфні зображення з плоско друкованим включенням;
абетка за системою Брайля

1.9) Макети будівель та приміщень
Призначення: розвиток логічного мислення; розвиток просторового мислення; розвиток просторового орієнтування; розвиваючі ігри
Вимоги: макети приміщень (садочка, школи, ігрових центрів, аптеки, супермаркета, магазину, лікарні тощо) з відкритим дахом наближені до реальності, щоб діти з порушеннями зору могли ознайомитись з розміщенням атрибутів та обладнання всередині будівель
матеріал – пластик

2.Моделі площинні, друковані

2.1) Трафарети для друкованого письма за системою Брайля
Призначення: забезпечення можливості комунікації, навчання
Вимоги й тематика:
комплект трафаретів;
літери;
цифри;
геометричні фігури для сліпих;
предмети природи;
предмети побуту;
модель 6-крапкова

2.2) Трафарети для виконання графічних та рельєфно-графічних зображень
Призначення: виконання рельєфних та графічних зображень; розвиток навичок плоского письма; розвиток дотикового та зорового сприймання
Вимоги й тематика:
комплекти різнотематичних трафаретів;
літери;
цифри;
геометричні фігури;
об'єкти природи;
предмети побуту тощо

2.3) Друковані картки для індивідуальної роботи
Призначення: забезпечення дидактичної роботи з незрячими особами
Вимоги й тематика:
картки з позначками: верх, низ;
контурне зображення предметів побуту, природи, геометричних фігур;
брайлiвськi календарі;
графіка для незрячих дітей;
марбурзька система математичних та хімічних знаків;
карти масажу для незрячих;
правила поведінки учнів ,тестова;
правила дорожнього руху, тестова

2.4) Набір для вивчення дробів і частин
Призначення: унаочнення для вивчення дробових чисел та частин при вивчення математики
Вимоги:
забезпечується чітка і яскрава візуалізація матеріалу;
обладнання має магнітну основу;
розміри - від 30см х 3см

1. Набір брусків різної величини (матеріал - оброблене дерево, пластик)
2. Набір кругів, розділених на частини (матеріл - м'який пластик тощо). Може бути на магнітній основі
3. Набір муляжів (наприклад, яблуко), розділених на частини (може бути на магнітній основі)

2.5) Фігури для контролю знань. Куб
Призначення: забезпечення навчання, самостійного контролю знань з математики; навчання дітей з проблемами вербального характеру
Вимоги:
обладнання виготовлено у формі магнітних карток з прошарком м'якого матеріалу ЕВА;
розміри кубів -  80х60 мм;
комплект має:
набір цифр від 0 до 9 – 2 одиниці;,
набір знаків: віднімання, додавання, більше, менше

2.6) Набір фігур для вивчення геометрії
Призначення: забезпечення наочності у вивченні математики
Вимоги:
забезпечення тактильного дослідження геометричних фігур;
обладнання виготовлено з пластику ПЄ;
розміри  – від 3,5 см

2.7) Геометричні фігури з кишеньками для дидактичного матеріалу
Призначення: забезпечення дослідження, вивчення матеріалу з геометрії
Вимоги:
можливість змінювати геометричну форму фігури;
можливість демонстрації обрахунку площі, об’єму фігури;
обладнання виготовлено з міцного прозорого матеріалу -  пластик;
дидактичний матеріал – з  кольорового пластику;
розміри – від 8 см

2.8) Магнітний демонстраційний набір для індивідуальних,  колективних занять та змагань
Призначення: забезпечення здобуття та застосування вивчених знань про кругообіг води в природі
Вимоги:
магнітна дошка;
ілюстрації;
обладнання виготовлено з друкованогооракал;
основа – тонкий магніт;
розміри – 74 см х 39 см х 10 см

2.8.1. Магнітний набір для демонстраційної дошки
Призначення: забезпечення вивчення розряду числа за методикою Монтессорі
Вимоги:
можливість опанування абстрактними поняттями на уроках математики;
можливість створення цілих чисел у межах 10 000;
комплект з магнітних деталей з поліграфією має:
великих шестикутників – 5;
ромбів – 11;
смуг – 12;
одиниць – 25

2.8.2. Магнітний набір для дітей початкових класів
Призначення: забезпечення вивчення базових математичних дій
Вимоги:
демонстраційний набір з ілюстраціями та цифрами;
комплект магнітних карток має:
набір цифр від 0 до 9 - 2 одиниці;
набір знаків: віднімання, додавання,  більше, менше;
магнітні картки мають прошарок з м'якого матеріалу ЕВА;
розміри – 80х60 мм

3.Вимірювальні прилади та пристосування (з рельєфними позначками, шкалою, зі звуковою сигналізацією)

3.1) Штангенциркуль з рельєфними масштабними поділками
Призначення: забезпечення виконання зовнішніх і внутрішніх вимірювань
Вимоги:
точність вимірювання глибини допускається - 0,1 мм;
міліметри позначено нанесенням штифтів на масштабній лінійці;
рельєфні масштабні поділки розміщено на обох губах штангенциркуля

3.2) Трикутник для виконання завдань з геометрії
Призначення: забезпечення використання тактильних відчуттів
Вимоги:
виготовлено з пластику;
шкала лінійок позначена тактильними поділками:
сантиметри – одна сторона;
міліметри - інша

3.3) Лiнiйка з тактильними позначками
Призначення: забезпечення  виконання завдань з геометрії
Вимоги:
виготовлено з пластику;
одна сторона лінійки поділена на міліметри;
рискою позначено кожен сантиметр;
рискою з крапкою – 5 см;
рискою з двокрапкою - 10 см;
розміри лінійок  можуть бути  - від 14 см та 30 см

3.4) Транспортир з рельєфною шкалою для вимірювання та побудови кутів
Призначення: забезпечення виконання завдань з геометрії
Вимоги:
наявна можливість:
вимірювання та побудови кутів  - від 10° до 180°;
точність - до 1°;
довжина сторін кута - до 85 мм
прилад з тактильними мітками на шкалі виготовлено з пластику;
в наявності є: основа, підставка, лінійка,  притискна гайка;
основа має рельєфно-точкову градусну шкалу - від 1° до 180°;
точками більшої величини позначені кути у 5°, 10°, 15° -180°;
підставка забезпечена лінійною шкалою;
ціна поділки - 5 мм
відповідною шкалою забезпечена  одна сторона лінійки

3.5) Багатофункціональні терези для виконання математичних дій
Призначення: забезпечення розвитку  математичних здібностей, вивчення арифметики
Вимоги:
можливість використання деталей різного формату;
виготовлено обладнання з пластику ПЕ;
розміри – 40 см х 15 см х 15 см

3.6) Математичні ваги для дослідження ваги різних предметів
Призначення: забезпечення вимірювання та порівняння ваги різних предметів
Вимоги:
можливість порівнювати вагу рідин - до 500 мл;
об’єм колби для рідини  – 500 мл;
обладнання виготовлено з пластику ПЕ;
розміри – 40 см х 15 см х 15 см

3.7) Сонячний/місячний годинник для демонстрації зміни часу
Призначення: забезпечення орієнтування в просторі
Вимоги:
можливість демонструвати відмінність 12-ти годинного часу:
вечір /день;
діаметр циферблату - від 10 см

4.Збільшувачі текстів

4.1) Електронна лупа для перегляду зображень
Призначення: забезпечення освітніх потреб, соціалізації
Вимоги:
компактний пристрій з камерою та екраном

4.2) Стаціонарні відеозбільшувачі
Призначення: збільшення текстів і зображень, щоб максимально полегшити роботу для людей з різними порушеннями зору. Забезпечення можливості працювати з дрібними текстами та деталями зображень.
Вимоги:
Обладнання виконане у вигляді єдиного конструктивного блоку, який складається з монітору, відеокамери, панелі управління, столика-планшета, підсвічувача.
Вбудований столик-планшет з можливістю переміщення по осі X
Регульований механізм фіксації столика-планшета,,
Протиковзке покриття столика-планшета,
Бездротова панель управління.
режими зображення:
можливість збільшити контрастність, різні колірні схеми, інвертація кольорів.
Діапазон збільшення з можливістю плавного регулювання від 1,5 до 150 крат
підсвічування робочої зони з функцією придушення відблисків і відсвітів для забезпечення роботи з глянцевими поверхнями
Виділення області зображення
функція "Автофокус",
Функція "автозум" (автоматичне масштабування)

4.3) Електронні ручні відеозбільшувачі
Призначення: розглядання малюнків або читання моніторі людьми з порушеннями зору.
Вимоги: невеликі пристрої з вбудованою камерою, що підключаються до телевізора або монітора комп'ютера.
Режими:
Режим кольорового зображення;
Режим чорно-білого зображення природної контрастності (передача всіх градацій контрастності, присутніх в розглянутому зображенні);
Режим чорно-білого зображення підвищеної контрастності з позитивним відображенням;
Режим чорно-білого зображення підвищеної контрастності з негативним зображенням.
Функція підключення до ноутбуку, комп’ютеру чи телевізору.

4.4) Портативні відеозбільшувачі
Призначення: для збільшення дрібних або наближення віддалених об'єктів з відображенням їх на вбудованому екрані
Вимоги:
компактний пристрій з камерою та екраном
Наявність колірних схем підвищення контрастності, інвертування і зміни кольорів.
Регульоване збільшення картинки;
широкоформатний повнокольоровий дисплей з високою  роздільною здатністю
Режими висококонтрастного зображення з різними колірними схемами
Автофокус двох режимів - читання і письма,
Знімок стоп-кадру
Складна ручка для зручності читання

4.5) Настільна лупа для проведення дослідних робіт
Призначення: забезпечення дослідження  та навчання
Вимоги:
пристрій із захисною кришкою для лінзи;
кут нахилу лупи регулюється
можливість підсвітки
можливість індивідуального підбору кратності

4.6) Бінокулярна лупа для індивідуального використання
Призначення: забезпечення збільшення графічного зображення
Вимоги:
можливість працювати з дрібними предметами;
пристосування для утримування пристрою на лобі користувача;
одна або кілька лінз для зміни кратності;
індивідуальний підбір

4.7) Лупа-лiнiйка цилiндрична, збираюча для збільшення графічних зображень
Призначення: забезпечення дослідження, читання літератури, вивчення карт, малюнків,  забезпечується збільшення об'єкту
Вимоги:
можливість проведення вимірів предмета;
довжина обладнання - до 300 мм

4.8) Складні лупи для збільшення предметів
Призначення: забезпечення збільшення зображення. Для індивідуального користування
Вимоги:
захисний корпус для лупи;
різного діаметру і оптичної сили;
Лупа з однією лінзою / складна багатолінзова конструкція;
з підсвіткою / без підсвітки.
Підбирається кратність збільшення і підсвітка, відповідно до індивідуальних зорових можливостей дитини.

4.9) Світлопольна лупа асферична
Призначення: збільшення зображення і тексту; забезпечує зручне положення при читанні за рахунок зручного нахилу огляду і розташування лупи на поверхні аркуша з текстом або зображенням, створюючи і зберігаючи постійне його збільшення.
Вимоги:
Легка лупа з великим полем огляду;
асферична поверхня;
Збільшує яскравість зображення за рахунок додаткового фокусування світла прозорими гранями, які мають спеціальну огранку;
Полегшена, цільна
виготовлена з PXM, зареєстрованого матеріалу полімеру

4.10) Світлопольна лупа зі світлодіодним підсвічуванням
Призначення: забезпечення збільшення зображення та тексту за рахунок розміщення лупи на аркуші.
Вимоги:
Якісний матеріал корпусу і лінзи.
Висота стінок лінзи  дорівнює фокусній відстані;
вставка з кольоровою смужкою  для утримування рядка при читанні;
різний діаметр та оптична сила (залежно від індивідуальних потреб та зорових можливостей дитини);
різна форма: кругла,  прямокутна, циліндрична тощо:
з підсвіткою
елементи живлення (батарейка)
Підбирається кратність збільшення та підсвітка відповідно до індивідуальних зорових можливостей дитини

4.11) Монокуляри Галiлея
Призначення: здійснення спостережень за віддаленими об’єктами
Вимоги:
лінзи – 2 одиниці;
позитивний об’єктив;
негативний окуляр.

4.12) Лампа настільна для індивідуального освітлення
Призначення: для забезпечення додаткового освітлення робочої зони. Для індивідуального користування дітей з порушеннями зору (за потреби). Використовується разом із загальним освітленням.
Вимоги:
-лампа із захисним абажуром, щоб світло потрапляло лише на робочу поверхню
-жорстке кріплення на поверхні столу
-гнучкий кронштейн, що дозволяє змінювати кут нахилу та висоту джерела світла

4.13) Дидактичний набір з підсвітленням для дітей зі зниженим зором
Призначення: для ознайомлення с кольорами, геометричними фігурами, літерами, цифрами; розвиток уваги, моторики, зорового і дотикового сприймання.
Вимоги:
-Лайтбокс (коробка з освітленням);
-Комплект ліхтариків: 2 ліхтарика, 2 набору просвічують і прозорих різнокольорових лінз;
-Прозорі накладки (різнокольорові) – 6 шт.;
-Акрилові геометричні фігури – 30 шт.;
-Акрилові букви – 26 шт.;
-Акрилові цифри – 12 шт.;
-Різнокольорові прозорі геометричні фігури в дерев`яних рамочках – 31 шт.;
-Набір карток з намальованими предметами – 35 шт.;
-Гелеві подушечки – 5 шт.

4.14) Дидактичний набір для дітей з порушеннями зору
Призначення: розвиток причинно-наслідкових зв’язків, зорової уваги, координації очей і рук, дотикового і слухового сприймання.
Вимоги:
-Комунікатор для осіб з порушеннями зору. Комунікатор з підсвічуванням.
-Комунікатор з символами для незрячих.
-Тактильний комунікатор.
-Музична скринька з підсвічуванням.
-Комплекс розвиваючих та настільних ігор, адаптованих для дітей з порушеннями зору.

4.15) Сенсорний набір для розвитку зорового сприймання
Призначення: розвиток причинно-наслідкових зв’язків, зорового сприймання і уваги.
Вимоги:
-Лампа «Сяючий фонтан».
-Гра «Світлове шоу».
-Плазмова зірка.
-Освітлена мотузка
-Лампа з гелевими кульками.
-Гра «Вогні природи».
-Гра «Лазерна зірка».

4.16) Адаптований музичний набір
Призначення: розвиток причинно-наслідкових зв’язків, слухового сприймання і уваги, пам’яті, зняття емоційної напруги.
Вимоги:
-Барабани Бонго
-Барабан
-Музична карусель з дзвіночків
-Міні-дзвіночки
-Музична машина з інструментами
-Барабанна установка
-Музичний равлик
-Музичний тамбурин

4.17) Тифлоприлад типу «Світлячок»
Призначення: розвиває простежувальну функцію зору; сприяє формуванню бінокулярного зору; забезпечує зорово-рухову координацію
Вимоги:
-робоче поле з оргскла
-підсвічування
-кріплення для аркушів паперу

Х.Обладнання для кабінету психологічної реабілітації
 

1.1) Світловий пучок (пучок фіброоптичного волокна) для психологічного розвантаження
Призначення: психологічне, емоційне розвантаження, візуальна, розумова стимуляція, розвиваючі ігри
Вимоги:
-матеріал – фібро оптичне волокно з 3-х (або більше) волокон;
-тип світлового потоку – бокове та комбіноване;
-кріплення – безпечна пайка у кожусі;
-захист – ПВХ трубка;
-діаметр ПВХ трубки – 3 мм;
-потужність проектора – 15 Вт;
-керування – дистанційне (за допомогою багатофункціонального пульту);
-джерело живлення – 220 Вт;
-довжина видимої частини – 200 см;
-загальна кількість волокон – не менше 66 одиниць

1.2) Маленька сенсорна кімната для психологічного розвантаження
Призначення: розвиток тактильного відчуття, формування психологічної безпеки в закритому просторі
Вимоги:
-розміри – не менше 1000 мм х 1000 мм

1.3) М'який сенсорний куточок для терапії дітей із сенсорними проблемами    
Призначення: розвиток тактильного відчуття, формування психологічної безпеки в закритому просторі
Вимоги:
-куточок-печера для  відчуття світу безпеки;
-розміри – не менше 1000 мм х 1000 мм

Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Ю.Г.Кононенко

Категорія: Законодавство | Переглядів: 99 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2018