Четвер, 18.10.2018, 21:00
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [95]
Законодавство [47]
Сурдопедагогіка [86]
Освіта глухих [158]
Освіта України [50]
Освіта за кордоном [20]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [61]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2018 » Лютий » 19 » Типовий перелік корекц.засобів навчання для дітей з ООП, які навчаються в інклюз. та спец.класах закладів ЗСО (1 частина)
18:40
Типовий перелік корекц.засобів навчання для дітей з ООП, які навчаються в інклюз. та спец.класах закладів ЗСО (1 частина)

      Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу МОН України "Про затвердження Типового переліку корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти".
       Проект розроблено на виконання пункту 4 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 (із змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 р. № 863), та пункту 3 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872.

ПРОЕКТ НАКАЗУ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 2018 року №

Типовий перелік корекційних засобів навчання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

Назва засобу/обладнання Технічне завдання
1 2
І.Обладнання загального корекційного призначення
1.Комп'ютерне обладнання

1.1) Комп'ютер стаціонарний
Відеомонітор
діагональ від 21  -  для стаціонарного комп'ютера,
мінімальна роздільна здатність не менше ніж fulHD;
накопичувач HDD або SSD
веб-камера
не менше ніж 1.3 Мрх;
звуковий адаптер
мікрофон, акустична система - динаміки
мережевий інтерфейс бездротової мережі
з підтримкою стандартів IEEE: не гірше 802.11b/g/n
мережевий адаптер Ethernet
з підтримкою стандартів 100BASE-TX та 1000BASE-T (обов'язково для стаціонарного комп'ютера)
клавіатура повнорозмірна, латинсько-кирилична з нанесеними контрастними літерами латинського та українського алфавітів
маніпулятор типу «миша»
кількість кнопок – щонайменше 3: ліва, права, колесо-кнопка для скролінгу

1.2) Портативний комп'ютер (ноутбук, планшетний ПК)
Діагональ від 15 дюймів - для ноутбука, від 9 дюймів для планшетного ПК
процесор
підтримка набору інструкцій x86-64;
кількість фізичних обчислювальних ядер без використання технологій розподілу ресурсів між ядрами – не менше ніж 2;
тактова частота – не менше ніж 1,6GHz
корпус
форм-фактор – мобільний комп’ютер з клавіатурою (ноутбук)
оперативна пам'ять
об’єм пам’яті не менше ніж 8 GB для вчителя та не менше ніж 4 GB для учня;
тип пам’яті – не нижче ніж DDR3 SDRAM
батарея
ємність не менше ніж 4000 mAh або не менше 4 годин автономної роботи
відеомонітор
інтегрований з корпусом;
 діагональ не менше ніж 15,6” для учня та не менше 17” для вчителя, широкоформатний TFT або LCD,   16:9, максимальна роздільна здатність не менше ніж 1366 х 768;
технологія – LCD IPS, кольоровий дисплей на активній матриці
накопичувач HDD або SSD
графічний адаптер
дискретний або інтегрований;
апаратна підтримка DirectX – не нижче версії 11.Х (де Х – цифра від 0 до 9);
апаратна підтримка OpenGL– не нижче версії 4.Х (де Х – цифра від 0 до 9)
веб-камера (за наявності)
інтегрована у корпус;
не менше ніж 1.3 Мрх;
роздільна здатність відео не нижче HD (1280x720)
звуковий адаптер
інтегрований;
інтегровані мікрофон (за наявності) та динаміки
мережевий інтерфейс бездротової мережі
інтегрований;
з підтримкою стандартів IEEE: не гірше 802.11b/g/n
мережевий адаптер Ethernet
інтегрований;
з підтримкою стандартів 100BASE-TX та 1000BASE-T
зовнішні інтерфейси
не менше ніж 2 порти USB 2.0;
не менше ніж 1 порт USB 3.0;
не менше ніж 1 Ethernet-порт (RJ-45) при використання дротової мережі в класі;
не менше ніж 1 порт VGA, або DVI, або HDMI;
не менше ніж 1 порт для підключення гарнітури (роз’єм під штекер TRS 3.5 mm)
клавіатура
повнорозмірна, інтегрована у корпус латинсько-кирилична, з нанесеними контрастними літерами латинського та українського алфавітів
маніпулятор типу «миша»
технологія – оптична;
тип підключення USB-інтерфейс;
кількість кнопок – щонайменше 3: ліва, права, колесо-кнопка для скролінгу

1.3) Пристрій для читання і запису оптичних носіїв
зовнішній або вмонтований;
підтримка зчитування і запису інформації;
тип інтерфейсу – USB 2.0 або еквівалентний (для зовнішнього);
електроживлення пристрою забезпечується шиною USB (для зовнішнього);
сумісний з персональними комп’ютерами вчителя та учнів, підтримує їх завантаження з оптичного диска;
набір оптичних дисків типу DVD-RW або DVD+RW із місткістю – не менше 4 GB, сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями для читання і запису оптичних носіїв;
флеш-накопичувач ємністю не менше 16 GB

1.4) Основне преінстальоване програмне забезпечення персонального комп’ютера (ноутбука, планшетного ПК) вчителя форм-фактора:
операційна система:
попередньо встановлена ОС на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарна з підтримкою роботи у локальній обчислювальній мережі з доменною організацією з україномовним інтерфейсом;
наявність україномовної підтримки від виробника на території України;
повноцінна підтримка роботи користувачів з особливими потребами;
безкоштовне оновлення на весь період функціонування, але не менше 5 років;
можливість динамічного оновлення дистанційно
наявність дистанційного робочого столу
пакет програмних засобів офісного призначення:
преінстальований ліцензійний пакет офісного програмного забезпечення на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом, сумісний з обраною ОС;
наявність україномовної підтримки від виробника на території України;
підтримка роботи з найбільш розповсюдженими файловими форматами, а також вбудований додаток для роботи з електронною поштою
набір преінстальованого програмного забезпечення:
програмний засіб для управління комп’ютерним класом з українською мовою інтерфейсу;
антивірусне програмне забезпечення (за необхідністю);
програмний засіб для роботи з електронною книгою (підручник, методичний посібник тощо) на основі ліцензій вільного поширення або пропрієтарний з україномовним інтерфейсом з технологією захисту авторських прав.

1.5). Багатофункціональний пристрій для друку, сканування, копіювання
Призначення: забезпечення друкування, сканування та копіювання матеріалів
Вимоги:
лазерне монохромне друкування формату А4 (чорно-білий або кольоровий ), з роздільною здатністю  від 600 dpi (точок на дюйм);
сканування формату А4, з роздільною здатністю - від 600x1200 dpi, з під'єднанням по інтерфейсу USB.

1.6) Апаратно-програмний комп'ютерний тифлокомплекс із синтезом мови (комп’ютерний тифлокомплекс)
Призначення: функціональна заміна стандартної комп'ютерної клавіатури
Апаратне забезпечення
Відповідно до п.1.1 розділу І цього Переліку.
Додатково обладнаний:
брайлівським дисплеєм з параметрами відповідно до пункту 1.6 розділу І Переліку;
сканером;
клавіатура зі збільшеними контрастними символами (можливі спеціальні наліпки);
навушниками з кістною провідністю
Програмне забезпечення
Програми екранного доступу (JAWS for windows, NVDA), синтезатор українського мовлення, програма оптичного розпізнавання тексту, програма для екранного збільшення;
Програма з використанням синтезованого мовлення для засвоєння клавіатури кириличної та латинської розкладки;
Програми для збільшення текстів та зображень на моніторі;
Корекційні програми з розвитку зорового сприймання
Вимоги:
розміщення всіх букв, цифр, символів та режимів роботи на 20-ти клавішах:
відповідність 8-ми клавіш 8-ми точкам комп'ютерного Брайля;
клавішa<Space>;
керуючі клавіші <ALT>, <CTRL>, <Shift>, <Enter>;
клавіша-перемикач <NumLock>;
стандартні для клавіатури Брайля <Compound>, <Function>  та  <Sintezator> із забезпеченням  режиму озвучення інформації голосом;
можлива наявність вмонтованої брайлівської клавіатури;
підключення через USB-порт та/або Bluetooth

1.7) Брайлівський дисплей
Призначення: для перетворення візуальної текстової інформації, відображеної на моніторі комп’ютера, планшета, смартфона, у шестикрапкові чи восьмикрапкові символи системи Л. Брайля, доступні для їх дотикового сприймання; для індивідуального користування
Вимоги: рядок з різною кількістю символів - від 12 символів і більше залежно від потреби та призначення);
можлива наявність вмонтованої брайлівської клавіатури;
підключення  через USB-порт та/або Bluetooth

1.8) Принтер брайлівський з можливістю друку кольорової рельєфної графіки
Призначення: друк шрифтом Брайля та рельєфної кольорової графіки. Виготовлення тактильних кольорових зображень
Вимоги:
здатність друкувати текст шрифтом Брайля і тактильну графіку з одночасним кольоровим друком;
здатність передавати різні кольори різною висотою рельєфних крапок;
принтер з відповідним програмним забезпеченням;
забезпечення сприйняття та перетворення текстів будь-якого текстового редактора;
поверхня панелі управління: плоска та рельєфно-точкова;
підключення через USB-порт та/або Bluetooth

1.9) Прилад для читання плоскодрукованих текстів типу «Sara»
з функцією мовленнєвого виводу інформації з функцією мовленнєвого виводу інформації
Призначення: читання книг, газет, журналів  та інших плоскодрукованих документів
Вимоги:
прилад для читання з програмним забезпеченням, що дозволяє розпізнавати текст и переводити його у мовлення;
підтримка української та інших поширених мов;
прилад повинен мати можливість призупиняти читання, переміщуватись по тексту вперед і назад, прослуховувати слова по буквах;
можливість прослуховування аудиокниг у різноманітних форматах;
якісні динаміки для спільного прослуховування;
можливість самостійного налаштування гучності та темпу відтворення матеріалу;
можливість підключення до зовнішнього монітору, можливість у даному режимі вибору розміру тексту;
управління відображенням сторінки, переміщення тексту вниз, вверх, вліво, вправо;
контрастні кнопки управління з тактильними позначками

2.Мультимедійне обладнання

2.1) Мультимедійний проектор для збільшення зображень
Призначення: забезпечення збільшення візуальної інформації (відео, фото та тексту)
Вимоги:
світловий потік - від 1100 ANSI люменів;
базова роздільна здатність проекційної матриці відповідна SVGA (800x600 піке) та краще;
наявність корекції вертикальних спотворень типу «трапеція» - від ± 15°; однорідність освітленості екрану - від 90%;
контрастність - від 300:1;
формати зображення 4:3 з підтримкою 16:9;
підтримка комп’ютерних роздільних здатностей від 640x480 до 1600x1200 pixel;
зображення - від 0,6 до 6,0 м при проекційній відстані - від 1,0 до 10,0 м;
довговічність лампи - від 2000 годин

2.2) Інтерактивна дошка для навчально-виховної роботи
Призначення: забезпечення демонстрації зображень
Вимоги:
робоча поверхня: 1624 х 1160 мм, діагональ 1990 мм;
внутрішня розподільна здатність 1074 точок (ліній) на см;
кріплення до стіни;
послідовний порт RS-232 або USB 1.1/2 для зв’язку з комп'ютером,
кабель для підключення (входить до комплекту);
наявність радіопорта для бездротового планшета вчителя та пультів тестування

3.Демонстраційне обладнання

3.1) Дошка магнітно-крейдова
Призначення: для письма, забезпечення демонстрації навчального матеріалу
Вимоги:
дошка матового темно-зеленого, темно-коричневого чи чорного кольору, на одну, дві, чотири, п’ять робочих поверхонь, може використовуватись як магнітна для кріплення демонстраційного обладнання, діагональ не менше 2 м.
мінімальні розміри  -  600 х 900 мм;
 підставка–тринога з регулюванням висоти (або аналогічна за призначенням) або набір для кріплення до стіни;
обладнана додатковим освітленням;
дзеркальні світильники розташовуються на 30 см над верхнім краєм      дошки та на 60 см в бік класу перед дошкою;
полиця для маркерів, крейди, магнітів тощо;
папір для фліпчарту матовий, неяскраво-білий (для кріплення на дошку для демонстрування);
набори маркерів, крейди (крейда біла або світла, контрастна до фону дошки), магнітів    

3.2) Відеопроектор для показу відеоматеріалів з текстовим рядком
Призначення: візуальна демонстрація навчального матеріалу

ІІ.Комп'ютерні програми
1.Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення

1.1)Спеціалізована комп'ютерна програма для вивчення елементів житла родини
Призначення: забезпечення збагачення особистого життєвого досвіду дітей про помешкання та сімейні цінності родини

1.2) Спеціалізована комп'ютерна програма для ознайомлення з професіями
Призначення: забезпечення збагачення особистого життєвого досвіду дітей про професії близьких людей

1.3) Спеціалізована комп'ютерна програма для вивчення будови тіла людини
Призначення: забезпечення збагачення особистого життєвого досвіду дітей про анатомічні особливості людини

1.4) Спеціалізована комп'ютерна програма для вивчення життя на Землі
Призначення: забезпечення збагачення особистого життєвого досвіду дітей про світобудову та мешканців планети Земля

1.5) Спеціалізована комп'ютерна програма для вивчення емоцій людини
Призначення: забезпечення збагачення особистого життєвого досвіду дітей про темпераменти людей та їх реакцію на різні події, обставини

1.6) Спеціалізована комп'ютерна програма для вивчення явищ природи: пори року, погода, календар
Призначення: забезпечення збагачення особистого життєвого досвіду дітей про явища природи

1.7) Спеціалізовані комп'ютерні ігри для розвитку логіки
Призначення: забезпечення розвитку математичного мислення дітей

1.8) Комп'ютерна логопедична програма для корекційної роботи
Призначення: забезпечення корекції загального недорозвинення мовлення у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку
Вимоги:
можливість ефективно працювати над формуванням просодичних компонентів мови, правильної вимови звуків, фонематичних процесів, лексико-граматичних засобів мови


1.9) Комп’ютерний логопедичний тренажер для закріплення правильної вимови
Призначення: забезпечення корекції мовлення учнів
Вимоги:
модуль підготовки до користування комп'ютером;
опанування клавіатурою;
мікрофон, «миша»
Наявність вправ на диференціацію на письмі парних за глухістю/дзвінкістю приголосних звуків

1.10) Навчальний програмно-апаратний комплекс для інтеграції абстрактної концепції з конкретними елементами
Призначення: забезпечення інтеграції абстрактної концепції з конкретними елементами
Вимоги:
мультимедійні навчальні програми;
предмети у трьох вимірах;
шаблон для розміщення предметів

1.11) Комп’ютерна програма для комунікації (спілкування картинками які озвучені)
Призначення: для навчання та спілкування дітей з порушеннями аутичного спектра
Вимоги:
стандартний набір карток (основні та мотиваційні) – близько 180 штук з можливостями:
створювати власний підпис під кожну картинку:
чітке звукове відтворення зображення;
завантаження картинок з інших пристроїв;
вбудований календар для створення візуального розкладу;
швидкий час завантаження (3-5 сек)

2.Для дітей з порушенням опорно-рухового апарату 2.1) Навчальний програмно-апаратний комплекс для розвитку мисленнєвої діяльності
Призначення: допомога в розвитку базових навичок, мислення, уваги, зорової пам'яті, просторового орієнтування, покращення усного мовлення, координації
Вимоги:
стіл U – подібної форми з тактильними клавішами;
розміри клавіш - від 150х200 мм;
програмне забезпечення клавіш (за навчальною  програмою);
навчальні тривимірні предмети;
спеціалізоване навчальне програмне забезпечення.
3.Для дітей з інтелектуальними порушеннями 3.1) Навчальний програмно-апаратний комплекс для колективної роботи
Призначення: забезпечення підготовки та розвитку навички роботи з навчальними матеріалами, навички використання різних концепцій, навички колективної роботи
Вимоги:
використання комбінації цих складових:
спеціальне програмне забезпечення;
інтерактивний стіл;
навчальні матеріали (картки із завданнями, таблиці, пазли, блоки, робочі зошити)
4.Для дітей глухих та зі зниженим слухом

4.1) Програмно-апаратний комплекс для корекційно-розвиткової роботи
Призначення: забезпечення комплексної роботи з дітьми з порушеннями слуху, звуковимови, голосоутворення, з порушеннями сенсомоторних функцій мовлення;
розвитку слуху, мовлення, формування та корекції звуковимови у дітей дошкільного віку
Вимоги:
можливість розвитку слуху, мовлення, формування та корекції звуковимови у дітей - від 2-х років;
візуалізація, запис, вимірювання та зберігання спектрів фонем:
частотний діапазон - від 250-10000 Hz;
динамічний діапазон - від 5 dB-80 dB;
кількість звукових модулів по середовищах (з 10 звуками) - 10 одиниць;
аналіз характеристик голосу (нижня форманта):
діапазон - від 70-980 Hz

4.2) Комп’ютерний тренажер для вивчення української жестової мови
Призначення: забезпечення вивчення жестів української жестової мови
Вимоги:
можливість індивідуальної самостійної роботи з вивчення та відпрацювання жестів;
можливість колективного навчання  в навчальному закладі.

5.Для дітей із сенсорними порушеннями (зі зниженим зором та сліпих)

5.1) Програма екранного доступу
Призначення: для читання текстової інформації та озвучування дії користувача за допомогою синтезатора мовлення
Вимоги:
мовний супровід інсталяції програми;
вбудований безкоштовний DAISI Player і повний набір базових навчальних книг у форматі DAISI;
швидкий пошук інформації за допомогою Research It;
потужна мова сценаріїв для налаштування призначеного для користувача інтерфейсу в будь-якому додатку;
наявність драйверів для всіх поширених дисплеїв Брайля;
наявність синтезаторів мовлення для не менше 30 різних мов;
набір клавіатурних команд, який може бути розширений користувачем ;
можливість емуляції миші за допомогою клавіатурних команд;
система онлайн-довідки;
підтримка двох моніторів

5.2) Синтезатор українського мовлення
Призначення: для перетворення тексту в звуковий сигнал
Вимоги: комплекс технічних та програмних засобів, які перетворюють текст, співставлений з різними мовами, в звуковий сигнал;
висока якість відтворення мовлення;
програма оптичного розпізнавання тексту;
програма для екранного збільшення

ІІІ.Обладнання для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату
1.Меблі спеціального призначення

1.1) Стіл для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату
Призначення: забезпечення навчальної діяльності дітей у візку
Вимоги:
регулювання робочого столу за висотою;
регулювання  під кутом забезпечується важелями в передній частині столу;
наявний спеціальний радіусний виріз у столі;
передня частина столу забезпечується відсіками для письмового приладдя;
запобігання  падінню предметів вниз - бортики з 3-х сторін

1.2) Реабiлiтацiйний стілець для тренування нижніх та верхніх кінцівок, плечового суглоба
Призначення: забезпечення  виконання вправ в положенні лежачи на спині
Вимоги:
стілець, встановлений в раму, оснащений стабілізаційними ременями;
спинка стільця з обох сторін має спеціальні ручки для регулювання довжини сидіння;
наявна газова пружина для регулювання;
кут регулювання спинки - від 0 до 85º;
ручки передньої частини стільця забезпечують встановлення висоти осі обертання головки

1.3) . Стілець активності. Стендар з опорою на спину, на груди або стійка похила (вертикалізатор) для дітей із захворюваннями та порушеннями опорно-рухового апарату
Призначення: забезпечення навчальної діяльності, виконання психомоторних вправ; сприяння росту кісток та запобігання атрофії м’язів
Вимоги:
підтримка та фіксація дитини в напівлежачому положенні;
можливість поетапного навантаження на нижні кінцівки та хребет;
підтримка дитини у вертикальному положенні;
обладнання розраховане на вагу дитини – до 30 кг;
кожне колесо стійки оснащено запобіжним  гальмом - 4 одиниці;
можливість нахилу стійки під кутом;
можливість писати та малювати за столиком.

1.4) Підставка для підручників
Призначення: запобігає погіршенню зору та постави у дітей молодшого шкільного віку
Вимоги:
наявність декількох кутів нахилу

ІV.Корекційні засоби навчання для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, з порушенням опорно-рухового апарату та дітей з інтелектуальними порушеннями
1.Моделі площинні, об'ємні, муляжі

1.1) Моделі площинні для розвитку слухового відчуття  
Призначення: забезпечення просторової уяви, осмислення світу
Вимоги:
представлено спектр основних  кольорів;
набір кольорових паличок;
веселка – 7 кольорів

1.2) Моделі об'ємні для розвитку зорового сприймання
Призначення: забезпечення розвитку навиків систематизації; розвитку логічного мислення
Вимоги:
піраміда різнокольорова з фігурами різних параметрів і характеристик:
за кольором, формою, розміром;
наявні пари форм;
представлено набір кольорових паличок

1.3) Моделі об'ємні, площинні для розвитку зорового сприймання
Призначення: забезпечення розвитку уяви,  мислення  та просторового мислення
Вимоги:
геометричні тіла;
фігурки тварин;
казкові герої;
іграшки

1.4) Моделі об'ємні для розвитку дотикової пам’яті
Призначення: забезпечення проведення дидактичних занять, розвитку мовлення, мислення, комунікації, моторики
Вимоги:
іграшки невеликих розмірів

1.5) Муляжі для розвитку дотикової пам’яті
Призначення: забезпечення розвитку мовлення, засвоєння математичних знань, умінь, розвитку математичного мислення
Вимоги до тематики:
Продукти харчування: хлібопекарські, кондитерські вироби; м'ясо-молочні;
овочі, фрукти, гриби;
Домашні та дикі птахи, тварини
Виготовлено з гуми, що піддається термообробці (ТОГ);
розміри предметів – 5 см х 2,5 см

1.6) Моделі площинні для оволодіння механізмом письма
Призначення: забезпечення навчання та проведення дидактичних занять, моделювання ситуацій
Вимоги:
трафарети окремих предметів, літер, цифр, геометричних фігур

1.7) Моделі для оволодіння механізмом письма
Призначення: забезпечення тренування, розвитку моторики, мислення
Вимоги:
дротяний тренажер для моторики рук;
мозаїка;
шнурівка;
конструктор;
пазли.

1.8) Розвиваючі ігри для м’язового тренування рук
Призначення: забезпечення розвитку моторики планування, комунікації, мислення, мовлення моделювання ситуацій
Вимоги до тематики:
малюнки на відмінність, предметні сюжетні:
посуд: столовий, кухонний;
меблі: кухня, спальня;
транспорт: міський, залізничний, повітряний, водний;
кубики,  ілюстровані казки:
аптечка;
набір лікарський;
дитяча перукарня;
лялька з комплектами одягу;
мозаїка;
будівельний матеріал, настільний конструктор;
іграшки - тварини;
різноманітні парні піраміди.

2.Моделі площинні друковані

2.1) Друковані картки Глена Домана для розвитку слухового відчуття
Призначення: забезпечення розвитку просторового мислення, логічного мислення
Вимоги:
малюнки груп об’єктів живої природи;
малюнки груп предметів;
зображення зміни часу у відповідній послідовності

2.2) Друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного мовлення;
Призначення: забезпечення навчання та проведення дидактичних занять, розвитку мислення, мовлення, комунікації
Вимоги до тематики:
побудова вислову зi слів, що містять назву предмета, дії, ознаки, обставини місця;
класифiкацiя слів за родовидовими ознаками, розподіл на тематичні групи;
класифiкацiя слів, що означають властивості предметів: колір, форма, смак, величина, матеріал;
скоромовки на правильну вимову голосних i приголосних звуків;
відмінність предметів за кольором, розміром i формою;
демонстрація та визначення назви зображених предметів у певній послідовності;
визначення характерних ознак предметів;
побудова речення за зразком, малюнком, схемою;
поняття про кiлькiсну характеристику предметних множин;
поняття про величину;
можливі способи порівнювати предмети: накладання, прикладання, вимірювання на око;
просторові поняття;
поняття маси;
співвідношення маси, об’єму, розміру предметів;
часові поняття;
співставлення: глибокий, мілкий;
співставлення за віком: молодший, старший;
розподіл меблів за призначенням: житлова кімната, спальня, кухня, вітальня, передпокій
побудова зв’язного висловлювання за поданим початком, малюнком, серією малюнків

2.3). Друковані таблиці для формування та розвитку мовлення
Призначення: забезпечення розвитку комунікативної функції мови; формування граматичного мовлення
Вимоги й тематика:
зображення всіх органів мовлення;
м'язи обличчя;
органи мовлення у звукомові;
малюнки груп предметів:
дерева, рослини, гриби;
риби, свійські та дикі тварини, птахи;
знаряддя праці, машини, побутова техніка;
одяг, посуд, меблі;
сюжетні малюнки

2.4) Друковані таблиці для оволодіння механізмом письма
Призначення: забезпечення навчання  грамоти
Вимоги й тематика:
український алфавіт на магнітах: друковані літери -  великі та малі;
фішки для виконання звукового аналізу слів;
зразки каліграфічного письма українських букв, великих та малих,  їх з'єднань;
слова з лексичним значенням та ілюстраціями;
предметні малюнки для виконання словниково-логічних вправ;
гігієнічні норми письма

2.5). Лото предметне для м’язового тренування руки
Призначення: забезпечення соціалізації, розвитку творчості, взаєморозуміння, колективної діяльності
Вимоги до тематики:
малюнки-половинки:
«Хто що робить»
«Добре і погано»
«Моя домівка»
«Хто де живе»
«В саду і на городі»
«Чого не вистачає»;
настільний ляльковий театр

3.Моделі звукові та інтерактивні

3.1) Інтерактивний альбом з відтворенням звуків для розвитку слухового відчуття
Призначення: забезпечення розвитку відчуття часу, кольору, просторового та математичного мислення
Вимоги й тематика:
обкладинка альбому має кишеньки для карток;
розмір обладнання – А5

3.2) Аудіозаписи різних звуків для розвитку слухового відчуття
Призначення: забезпечення соціалізації
Вимоги й тематика:
звуки природи;
голоси свійських тварин;
голоси птахів;
звуки різних подій.

V.Обладнання для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
1.Індивідуального призначення для логопедичної роботи (в т.ч. для дітей з порушеннями слуху)

1.1) Дзеркало логопедичне для дітей з порушенням вимови
Призначення: забезпечення  контролю правильної вимови самостійно; відтворення у правильному звучанні фрази, вимовленої дитиною; відсутність спотвореного звучання фраз, вимовлених дитиною

1.2). Мовленнєвий тренажер «Полiфонатор» або еквівалент
Призначення: відпрацювання навичок організації дихання, фонації, артикуляції, темпу і відповідного ритму мовлення, просодики; покращення силу видиху, інтенсивність, фонацію; допомагає перевіряти стан сформованості мовленнєво-моторної сфери
Вимоги:
тренування мовлення забезпечується наявністю звукового, тактильного, візуального зв'язку;
можливість автоматизації налаштування приладу, збільшення тривалості тренувальних занять;
можливість розробки перфокарти з картинками-символами дозволяє автоматизувати етап налаштування приладу

2.Комплекти логопедичних інструментів для постановки звуків

2.1) Шпатель для обстеження ротової порожнини
Призначення: забезпечення проведення обстеження артикуляційного апарату дітей
Вимоги:
пластина з ручкою із гуми, дерева, пластмаси, скла або сталі

2.2). Зонд для логопедичних занять
Призначення: забезпечення тренування кінчика язика
Вимоги:
робоча основа має стержень з  металевою кулькою, яка вільно рухається

2.3) Роторозширювач для фіксації губ чи широко відкритого рота під час постановки та автоматизації звуків
Призначення: забезпечення ефективності логопедичної роботи з дітьми вираженими спазматичністю жувальної мускулатури
Вимоги:
забезпечує постановку та автоматизацію звуків шляхом фіксації губ чи широко відкритого рота у статичних позах
Виготовляється з медичної сталі або міцної харчової пластмаси

2.4) Логопедичне дзеркало для індивідуальної роботи
Призначення: забезпечення ефективності  логопедичної роботи з дітьми
Вимоги:
пластикова підставка з рамкою;
двобічне дзеркало, розташоване на осі рамки

2.5) Терапевтичне логопедичне дзеркало для відпрацювання навички вимови проблемних слів, складів, звуків
Призначення: візуалізація та відпрацювання постановки мовлення та звуків
Вимоги:
матеріал дзеркала – дзеркальний пластик з гумовою окантовкою;
матеріал підставки – ударостійкий пластик;
устаткування підставки:
динамік для відтворення звуків;
пристрій для запису;
кнопка відтворення;
регулювання гучності відтворення;
елемент живлення – 4 батарейки класу АА

2.6) Комплект логопедичних зондів для постановки звуків з 7–ми приладів
Призначення: забезпечення проведення логопедичних занять; постановка звуків [р]; [р’]
Вимоги:
кульковий зонд для створення вібрації кінчика язика при малій рухливості та парезах;
кулька з термостійкого пластика;
полірована поверхня інструментів

2.7) Зонд логопедичний для корекції вимови
Призначення: забезпечення механічного регулювання положення й руху органів мови під час корекції недоліків вимови
Вимоги:
інструмент виготовлено з відполірованого дроту чи медичної нержавіючої сталі

2.8). Граббер логопедичний для тренування ротової порожнини
Призначення: тренування ротової порожнини, формування жувальної звички
Вимоги:
прилад виготовлено з придатного для жування матеріалу;
має три частини для жування з різною текстурою:
гладка поверхня, з пухирцями округлої форми та в формі прямокутника
тип приладу - ARK'sGrabber XT або аналог

Далі буде...

Категорія: Законодавство | Переглядів: 196 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2018